|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 14:41, 23 Mar 2006 Temat postu: Temperatura silnika podczas stania w korkach |
|
|
Witam. Jak u was zachowuje sie wskaznik temperatury podczas dluzszego postoju? U mnie chyba cos za bardzo sie grzeje bo temp potrafi dojsc nawet do takich wartosci:
Jednak jezeli rusze to po chwili spada do normalnej wartosci - miedzy 2 a 3 kreską.
Dodam ze wentylatory sie wlaczaja ale b pozno i schladzaja max o 1 mala kreseczke.
Zastanawiam sie ilu biegowe sa wentylatory w lagunie , bo moze jeden z nich nie dziala albo czujnik padl??
Jak to wyglada u was???
Ps. 94 r, klimatronic jest.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chris158
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 15:19, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba nie powinieneś się martwić, ja mam tak samo.
Dopóki wskazówka nie zbliża sie do trzeciej kreski to jest ok.
W instrukcji jest napisane, że przy ekstremalnym obciążeniu wskazówka może krótkotrwale przekroczyć trzecią kreskę.
Poza tym jest jeszcze lampka sygnalizująca zbyt wysoką temperaturę silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 15:28, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Nie martw sie, bo wszystko jest w normie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 16:21, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Tez nie widze raczej nic niepokojacego. W mojej jak stoje w korkach to wentylator wlacza sie bardzo czesto, schlodzi, i po paru minutach znow sie zalacza.
Ps. problem moze byc spowodowany nieodpowietrzeniem ukladu chlodzenia. U mnie tak bylo to silnik caly czas byl mocno nagrzany, po odpowietrzeniu (kilkukrotnym) wszystko dziala, czyli temperatura jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Klubowicz
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Czw 17:46, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Tak ma być. Nie ma sie czym martwić.
Też tak mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 18:18, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dokładnie nie ma sie co martwić...
A jeśli chcesz skchłodzić silnik to wentylator i temp. na maxa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 20:19, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dzieki za zainteresowanie.
Ale czy nie wentylatory nie powinny wlaczac sie wczesniej i po wlaczeniu faktycznie schlodzic silnik to temperatury optymalnej ??
Bo u mnie chlodzenie konczy sie na najpozniej na 2 kresce.
Troche mnie to dziwi bo nie spotkalem sie z takim czyms w innym aucie...
I jeszcze ten artykul z gazety w ktorym jest napisane:
"Wentylatory w silnikach V6 nie zawsze się włączają, może dochodzić do przegrzania jednostki napędowej"
Czy ktos wie jak sprawdzic ten czujnik temperatury w chlodznicy , jaka powinien miec opornosc czy cos?? I jaka powinna byc temperatura wlaczania wentylatorow??
EDIT: Temat zapodalem rowniez na grupe renotech pikura, tam twierdza ze cos nie tak. Prawdopodobnie wentylatory powinny sie zalaczac juz przy 2 grubej kresce.
Mysle ze winowajcą bedzie to coś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robk141
Klubowicz
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:47, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zacznij się martwić dopiero gdy zapali się kontrolka do tego momentu jest wszystko w porządku. Tak piszą w instrukcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 20:56, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
W kazdej instrukcji tak pisza, ale przeciez po to mamy termostat , wentylatory czujniki itp aby temp caly czas byla optymalna niezaleznie od warunkow, a przeciez postoj samochodu nie jest sytuacja ekstremalna.... Zobacz linka do fotki czujnika i zakres temperatur pracy. Wydaje mi sie ze to co pokazuje moj wskaznik to wiecej niz 92 stopnie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robk141
Klubowicz
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:15, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Nie kwestionując niczyjej wiedzy, ale woda gotuje się przy 100*C, a płyny urzywane do chłodzenia nieco wyżej, aczkolwiek powyżej 95*C tez bym rozmyślał. Wracając do zdjęcia dobrze byłoby aby ktoś mający dostęp do termometru "opisał" wskaźnik, wg. mnie jest to wskazanie ok. 80* do 85*.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 21:19, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Mam wydruk z komputera ASO z poprzedniego lata, i tam w rubryce "temperatura płyn" widnieje 95 stopni ,, tylko niewiem jakiemu polozeniu wskazowki to odpowiada bo komp byl podlaczany w innym celu.
Termometr sprobuje pozyczyc , tylko gdzie go wlozyc?? Do zbiorniczka wyrownawczego??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robk141
Klubowicz
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:28, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
myślę że tak, bo pompa wodna pracuje i po zagrzaniu termostat otwiera duży obieg, więc temp. powinna być niewiele mniejsza niż w układzie. Jednak pewniej byłoby tak:
- rozgrzać silnik
- odpiąć kabelki od czujnika
- zmierzyć jego opór omomierzem
- wymontwać czujnik
- wstawić do naczynia z cieczą i termometrem
- podgrzewać do takich wskazań omomierza jak w samochodzie
- odczytać temp. z termometru.
Uwaga! po wykręceniu czujnika może (BĘDZIE) wyciekał płyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 21:39, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zobacze co sie da zrobic, z wykreceniem czujnika bedzie ciezko bo przy moim silniku dostep do niego jest mocno utrudniony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 21:55, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Znalazlem swoj stary czujnik ktory kiedys wymienialem (ten o wlaczania wentylatora wkrecany w chlodnice) i jest na nim napisane 89C.
Po wykreceniu czujnika plyn wycieknie napewno. Moim zdaniem najlepiej podlaczyc termometr zaraz za termostatem na wezu od nagrzewnicy, bo jest on najcieplejszy. Mozna ten termometr (mowimy chyba o termometrze elektronicznym np. funkcjia miernika) podpiac pod metalowa zapinke pierwsza od nagrzewnicy za wylotem obudowy termostatu.
Napisales ze cyt: "Wentylatory w silnikach V6 nie zawsze się włączają...." ale u ciebie dzialaja wiec czujnik raczej jest dobry.
PS. jutro napisze dokladnie na ktorej kreseczce wlacza sie wentylator u mnie (tylko ze ja mam 2.0 8V).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 0:31, 24 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Co do temperatury to warto sprawdzić. W samochodzie mojej żony (Citroen Xsara) w lecie właśnie źle działający czujnik spowodował przegrzanie silnika. Poszła uszczelka pod głowicą i jeszcze jakieś tam drobne. Poprostu czujnik nie załączył wentylatora chłodnicy i po kilku kilometrach jazdy w mieście silnik zagotowany. Trochę pln-ów naprawa kosztowała ale od tamtej pory moja żona wie że czasem trzeba na wskaźnik temperatury zerknąć.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|