 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacrem6207
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: Czw 14:40, 20 Kwi 2006 Temat postu: Żywotność silnika?? |
|
|
Witam wszystkich bardzo serdzecznie, moje pytanie jest następujące:
- ile wynosi (i czy jest takowa) żywotność silnika, chodzi mi o maxymalny przebieg silnika.
- czy jest jakaś graniczna cyfra po , której trzaba zrobić remont silnika.
- jaka jest wartość dopuszczalna (przebieg) silnika, ktory nadaje sie jeszcze do kupna.
Wszystkie pytania dotyczą silnika benzynowego o pojemnościach 1,6 i 1,8l.
Dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 14:59, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
nie ma takiej granicy przebiegu dla silnika i z wlasnego doswiadczenia teraz wiem ze nie oplaca sie go remontowac. Wszystko zalezy jak sie silnik uzytkuje/serwisuje i jak nim jezdzi. Przy ewentualnym kupnie silnika nie kieruj sie zapewnieniami sprzedajacego ze silnik ma np.120tys. przebiegu a raczej szukaj silnika ktory mozesz sprawdzic sam tzn. odpalic i zmierzyc cisnienie ogolnie go sprawdzic czy nie "kopci" itp. [/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merphi
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:02, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Samemu jest mala szansa sprawdzenia silnika. Tak naprawde trzeba nim troche przejechac by dowiedziec sie ile pali oleju. Sprawdzic stopien sprezania. Sprawdzic na hamowni moc.
W godula tuning maja taka usluge za 200zl sprawdzenia stanu samochodu. Wlasnie z tym co pisze. I to jest naprawde chyba najbardziej wiarygodna informacja jaka mozna wyciagnac. Tylko ja do krakowa mam ponad 600km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:03, 20 Kwi 2006 Temat postu: Re: Żywotność silnika?? |
|
|
jacrem6207 napisał: |
czy jest jakaś graniczna cyfra po , której trzaba zrobić remont silnika |
Nie ma, bo dużo zależy od tego jak silnik był traktowany, a trochę też od konkretnego egzemplarza. Bywa że silnik po 100 kkm męczenia nadaje się do naprawy głównej, a znam przypadek Camry, która przejechała 500 kkm i w silniku NIC nie było robione - oczywiście poza regularnymi przeglądami, wymianą oleju itp. Sprzęgło wytrzymało 350 kkm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguniator
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 17:48, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Słyszałem kiedyś o przypadku, że pewien pan przez 10lat zrobił Seatem Toledo 1 000 000km i miał tylko jedną awarię: pompy chłodzenia. Pan ma zamiar zrobić drugi milion (osobiście myślę, że drugi milion będzie ciężej zarobić Tak na marginesie facet przebił licznik, a z proporcji wynika mi, że auto mając 14lat będzie miało 400tyś przebiegu i ktoś będzie mógł zarzucić właścicielowi, że cofnął licznik
Jak ktoś już powiedział: "Dbasz to masz"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bizon
Boss Regionalny woj. Kuj.-Pomorskie
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 17:58, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
o tym Toledo też słyszałem - kiedys była nawet wzmianka w Auto Świecie, albo w innej gazetce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 18:06, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Laguniator napisał: | Słyszałem kiedyś o przypadku, że pewien pan przez 10lat zrobił Seatem Toledo 1 000 000km i miał tylko jedną awarię: pompy chłodzenia. Pan ma zamiar zrobić drugi milion (osobiście myślę, że drugi milion będzie ciężej zarobić Tak na marginesie facet przebił licznik, a z proporcji wynika mi, że auto mając 14lat będzie miało 400tyś przebiegu i ktoś będzie mógł zarzucić właścicielowi, że cofnął licznik
Jak ktoś już powiedział: "Dbasz to masz" |
Tu jest link do opisu: [link widoczny dla zalogowanych] tylko ze to Diesel - mnie to nie dziwi. Przypomnijcie sobie stare merce beczki na taxi (poczciwe 2,4diesel) - przebiegi tych autek dochodzily do sporo wiekszych wartosci bez remontu glownego. Tylko tak jak napisalem ze to sa diesle a pytanie kolegi bylo o benzyniaka (wiem ze jeden benzyniak tez dobil do miliona bez remontu - volvo amazon w USA). Znajomy ma ok.380tys.km w lagunie 1.8 8V 97r (stara poczciwa (chyba) holenderska taxi).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguniator
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 18:19, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
rodzyn napisał: | Laguniator napisał: | Słyszałem kiedyś o przypadku, że pewien pan przez 10lat zrobił Seatem Toledo 1 000 000km i miał tylko jedną awarię: pompy chłodzenia. Pan ma zamiar zrobić drugi milion (osobiście myślę, że drugi milion będzie ciężej zarobić Tak na marginesie facet przebił licznik, a z proporcji wynika mi, że auto mając 14lat będzie miało 400tyś przebiegu i ktoś będzie mógł zarzucić właścicielowi, że cofnął licznik
Jak ktoś już powiedział: "Dbasz to masz" |
Tu jest link do opisu: [link widoczny dla zalogowanych] tylko ze to Diesel - mnie to nie dziwi. Przypomnijcie sobie stare merce beczki na taxi (poczciwe 2,4diesel) - przebiegi tych autek dochodzily do sporo wiekszych wartosci bez remontu glownego. Tylko tak jak napisalem ze to sa diesle a pytanie kolegi bylo o benzyniaka (wiem ze jeden benzyniak tez dobil do miliona bez remontu - volvo amazon w USA). Znajomy ma ok.380tys.km w lagunie 1.8 8V 97r (stara poczciwa (chyba) holenderska taxi). |
OO właśnie to, Dzięki Rodzyn. Może trochę poprzekręcałem bo czytałem o tym już bardzo dawno, ale istota się zgadza: udokumentowany milion
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:45, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Camry o której pisałem to benzyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziubek25077
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 11:54, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Żywotność silnika chyba jest oszacowana na 400 tys. km ale to oczywiście sprawa względna gdyż jak koledzy wyżej wspomnieli wszystko zaeży jak sie eksploatuje auto. NIekiedy auto z przebiegiem 250 tys. km jest w lepszym stanie i przyspożyło mniej problemów niż takie z przebiegiem 100 tys. km. A co remotu silnika to podobno RENAULT go nie przewidziało i nie można kupić nadwymiarów tłoków. Ewentualnie wymiana całego dołu silnika.
Pozdro !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pią 11:55, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Alonso napisał: | Camry o której pisałem to benzyna. |
Dieslow chyba nie bylo .
Moj mechanik powiedzial ze ma jednego klienta ktory ma subaru legacy benzyniaka z przebiegiem ponad 500tys. i dopiero nie dawno robili w nim glowice (zawory, uszczelniacze itp.) a dol silnika jest w bardzo dobrym stanie. (silnik zagazowal w 99r).
Wracajac do lagun (z tego co sie dowiedzialem od mechaniora) to silnik 2.2D jest bardzo mocny - 500tys. km nie powinno go mocno tknac.
Cytat: | A co remotu silnika to podobno RENAULT go nie przewidziało i nie można kupić nadwymiarów tłoków. Ewentualnie wymiana całego dołu silnika. |
Nie zgadzam sie . Ja remontowalem i sa zestawy nadwymiarowe (tloki w kpl. z pierscieniami, tuleje cylindrow) - ale osobiscie nie polecam (wynioslo mnie ponad 3500zl a drugi sprawny silnik mozna kupic za 800 - 1500zl.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Pią 12:51, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ha ha ha koleś od tego Seata Toledo podczas gdy przejechał 1 mln kilometrów wymienił 134 razy olej.To się troszki wykosztował. ha ha ha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziubek25077
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 12:53, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witaj rodzyn, a te nadwymiary robili w RENAULT? czy produkcja rzemieślnicza? Bo Mam taką gazete "Auto po gwarancji" i tam właśnie czytałem artykuł w którym pisali że własnie nie bylo takich nadwymiarów, a koszt wymiany całego dołu to podobno ok 7000 zł
W takim wypadku tak jak mówisz można by kupić używany sinik w dobrym stanie i śmigać ile wlezie.
Pozdro !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:30, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
rodzyn napisał: | Alonso napisał: | Camry o której pisałem to benzyna. |
Dieslow chyba nie bylo .
|
Pod koniec lat 80-tych na pewno był diesel 2.0. (chyba do 91' robili).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pią 17:27, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Pod koniec lat 80-tych na pewno był diesel 2.0. (chyba do 91' robili). | masz racje byly (ma znajomy w kombi ta stara i to jest diesel).
Cytat: | Witaj rodzyn, a te nadwymiary robili w RENAULT? czy produkcja rzemieślnicza? Bo Mam taką gazete "Auto po gwarancji" i tam właśnie czytałem artykuł w którym pisali że własnie nie bylo takich nadwymiarów, a koszt wymiany całego dołu to podobno ok 7000 zł
W takim wypadku tak jak mówisz można by kupić używany sinik w dobrym stanie i śmigać ile wlezie.
Pozdro !!! | wszystkie czesci zamawialem w sklepie z katalogow. Tuleje do cylindrow (mialy byc w kpl. z tlokami) i panewki (bo wal byl szlifowany) byly na drugi dzien, z tlokami byl problem (moze nie problem ale nie mieli gdzies w hurtowni od reki) i musialem czekac na nie ok. 2tyg. Czesci naprawcze glowicy (zawory, prowadnice i uszczelniacze) tez byly drugiego dnia. Rozwiercaniem silnika i wstawianiem tulei zajela sie jakas firma w warszawie. Wszystko trwalo ok 3 tyg i polknelo 3500tys zl. Z zadnymi czesciami do remontu silnika nie ma najmniejszego klopotu, wszystko jest dostepne (nadwymiary do remontu dostepne w kpl. tlok razem z pierscieniami i do tego tuleja - niestety cena ponad 300zl za 1 szt.). W zadnym wypadku nie polecam nikomu bawic sie w takie pierdoly bo to sie nie oplaca.
Tak mowie ze lepiej kupic drugi silnik wstawic i z*********c ile wejdzie. Ja swoj kupilem za z megane coupe i latam. Po remoncie tamtego silnika nie wyrabialem z dolewaniem oleju - docieranie itp. Pozniej potraktowany zostal przez (prawdopodobnie) termostat i sie przegrzal - doprawilem go tez dolaniem oleju gdy silnik byl goracy - efekt - zatarty .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|