|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwint
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:32, 25 Kwi 2006 Temat postu: Zamulony silnik Laguna 2.0 F3R '97 rok |
|
|
Witam
Autko mi się muli, przy gwałtownym dodaniu gazu potrafi się przydusić. Ma przejechane 108500(ostatni udokumentowany przegląd był przy 76kkm, wymienione płyny w klimie, hamulcach, olej, analiza spalin, więcej nie wyedukowałem, co się później działo z autem nie wiadomo), świece Bosh Super Plus WR8D+ 291, kablom się nie przyglądałem. Planuję wymianę świec, czy to może rozwiązać problem czy może jest inna przyczyna. Czy kupić takie świece jak są w aucie czy inne, mam symbole świec iskry oraz ngk, jeżeli innego producenta to jaki jest symbol świec przeznaczony do tego silnika(nie ma żadnej tabliczki na klawiaturze)? Efekt identyczny zarówno na gazie jak i benzynie.
Pzdr Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shakal
Klubowicz
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:38, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
witam
po pierwsze to bym sprawdzil filtr paliwa bo oznaki zamulenia takiegoz sa ewidente - a wymiana tego chyba najtansza w benzynie:P
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwint
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:41, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
shakal napisał: | witam
po pierwsze to bym sprawdzil filtr paliwa bo oznaki zamulenia takiegoz sa ewidente - a wymiana tego chyba najtansza w benzynie:P
pozdrawiam |
Miałoby to sens gdyby tak się działo tylko na benzynie, tymczasem identycznie jest na gazie, a instalacja ma 4 dni, więc nie ma mowy o zabrudzonym filtrze w instalacji, tym bardziej że jest od samego początku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 8:51, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ja bym doradzał zajerzeć do podstawy komputera sterujacego wtryskiem. Być może jest ona pęknieta i dostaje sie tam wilgoć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 8:57, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Sprawdź filtr powietrza, ja wymieniałem swój wczoraj po 15 tyś i nie mogłem uwierzyć jaki był w nim syf, filtr czarny jak smoła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwint
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:17, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Maciej napisał: | Ja bym doradzał zajerzeć do podstawy komputera sterujacego wtryskiem. Być może jest ona pęknieta i dostaje sie tam wilgoć. |
Rozumiem że mówisz o tym na prawym nadkolu? Pytam bo jest metalowa, i wydaje się że mało prawdopodobne jest żeby pękła... czy jest coś jeszcze, jeśli tak to byłbym wdzięczny za wskazanie jego umiejscowienia, ten metalowy sprawdzę jeszcze dzisiaj, wymienię również filtr powietrza i zobaczę jak będzie.
Pzdr
MArcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 14:40, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Tak mówię o tej metalowej skrzynce aczkolwiek jej spód jest ebonitowy lub plastikowy i po peknięciu tamtedy może dostawac się wilgoć
Miałem kiedyś taki probelm w Renault 21. Samochód szrpał i dusił sie gdy padał deszcz lub była wilgos na dworze po wymianie komputera sterujacego na inny wszystko wróciło do normy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
re_darek
Klubowicz
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice WROCŁAWIA
|
Wysłany: Wto 15:39, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
jak możesz to sprawdź rure łącząca filtr z przepustnicą, miałem podobny przypadek w renault 19 na gazie sie dusił i podobnie na benzynie nie wchodził na obroty okazało się że była pęknięta rura z filtra do wtrysku po jej załataniu objawy przeszły jak ręką odjął.
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwint
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:27, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Zmieniłem filtr powietrza oraz swiece, efekt chyba troszke lepszy, ale TO NIE JEST TO!!! Co jeszcze uczynić? Kompa jeszcze nie sprawdzałem, guma jest cała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwint
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:09, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No i sprawdziłem kompa, wszystko ok. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? W przyszłym tygodniu zmienię kable w.n. i jak to nic nie da to zrobię diagnostykę. Czy kable Sentech są coś warte jak te tutaj np: [link widoczny dla zalogowanych] .
Gdzie w Legnicy lub okolicach można tanio i rzetelnie przeprowadzić diagnostykę?
Właśnie przeczytałem tutaj http://www.lagunazone.fora.pl/viewtopic.php?t=708 "Zrobiłem także reset kompa i musze powiedzieć że furka chodzi identycznie jak przed tymi zabiegami czyli żyleta:)))No może jest troche bardziej elastyczna:)" jak to zrobić i czy to może pomóc lub zaszkodzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 9:13, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
marwint napisał: | No i sprawdziłem kompa, wszystko ok. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? W przyszłym tygodniu zmienię kable w.n. i jak to nic nie da to zrobię diagnostykę. Czy kable Sentech są coś warte jak te tutaj np: [link widoczny dla zalogowanych] .
Gdzie w Legnicy lub okolicach można tanio i rzetelnie przeprowadzić diagnostykę?
Właśnie przeczytałem tutaj http://www.lagunazone.fora.pl/viewtopic.php?t=708 "Zrobiłem także reset kompa i musze powiedzieć że furka chodzi identycznie jak przed tymi zabiegami czyli żyleta:)))No może jest troche bardziej elastyczna:)" jak to zrobić i czy to może pomóc lub zaszkodzić? |
Reset kompa robi się poprzez odłączenie akumulatora. Najlepiej na całą noc go odłączyć. Potem po podłączeniu będą ci wariować obroty ale jak pojezdzisz trochę to wszystko wróci do normy, poprostu komp sie będzie w tym czasie dostosowywał. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crazytomi
Klubowicz
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: Czw 10:33, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Pomalutku koledzy bo po takim zabiegu to nie będzie lepiej a może być gorzej.
Reset kompa oznacza ponowne przyuczenie komputera (pod warunkiem sprawnych wszystkich czujników) i dlatego po podłączeniu odpalamy samochód i nie dotykamy gazu aż do załączenia wentylatora, wtedy można zgasić i po ponownym odpaleniu komputer będzie miał już wszystkie potrzebne dane aby poprawnie sterować pracą silnika.
Jeśli ktoś zacznie normalnie jechać po resecie na zimnym silniku to komputer zgłupieje i nie będzie w stanie poprawnie funkcjonować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merphi
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:19, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
no i czesto, tanie instalacje gazowe nie maja osobnej pamieci podtrzymywania ustawien a korzystaja z akumulatora, i wtedy czeka Cie dodatkowa wizyta u gazownika w celu poprawnej regulacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwint
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:30, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
crazytomi napisał: | Pomalutku koledzy bo po takim zabiegu to nie będzie lepiej a może być gorzej.
Reset kompa oznacza ponowne przyuczenie komputera (pod warunkiem sprawnych wszystkich czujników) i dlatego po podłączeniu odpalamy samochód i nie dotykamy gazu aż do załączenia wentylatora, wtedy można zgasić i po ponownym odpaleniu komputer będzie miał już wszystkie potrzebne dane aby poprawnie sterować pracą silnika.
Jeśli ktoś zacznie normalnie jechać po resecie na zimnym silniku to komputer zgłupieje i nie będzie w stanie poprawnie funkcjonować.
|
Wnioskuję zatem że nie warto tego czynić... Chociaż kiedyś wyciągnęłem akumulator na noc celem naładowania, na pewno nie zdążył się po tym zagrzać przed jazdą do załączenia aku., więc może właśnie powinienem to zresetować i zagrzać silnik? Co do instalacji gazowej to mam BRC sequent24, nie wiem czy to ma pamięć? Aku odłączałem jeszcze przed montażem gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 13:50, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Wnioskuję zatem że nie warto tego czynić... Chociaż kiedyś wyciągnęłem akumulator na noc celem naładowania, na pewno nie zdążył się po tym zagrzać przed jazdą do załączenia aku., więc może właśnie powinienem to zresetować i zagrzać silnik? Co do instalacji gazowej to mam BRC sequent24, nie wiem czy to ma pamięć? Aku odłączałem jeszcze przed montażem gazu. |
W takim przypadku zrób ja crazytomi mówi. Odłącz akku i po ponownym podłączeniu zostaw silnik na wolnych obrotach do załączenia wentylatora chłodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|