|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
re_darek
Klubowicz
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice WROCŁAWIA
|
Wysłany: Wto 14:04, 16 Maj 2006 Temat postu: Z jakim silnikiem kupić lage???? |
|
|
WITAM
Mam zamiar zmienić swoja lage na młodsza czyli tą po liftingu.
Miałem zamiar kupić lale z silnkiem 1.6 16V ale wszyscy mi go odradzaja bo za słaby i takie tam . Jaki warto wziąś 1.8 16V czy może 2.0 16V
jakie jest ich spalanie oraz który woleliście by kupić albo jaki polecacie??
Zgóry dzięki za poradę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 14:10, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
To zależy czego oczekujesz od samochodu. Moja Laguna ph II ma silnik F4P czyli 1.8 16V 120 KM.
Powiem ci tak, sam szukałem 2.0 16V i na pewno dwulitrówka ma jeszcze większą elastyczność i lepsze przyśpieszenia, ale to co zapewnia 1.8 16V w zupełności wystarcza Lubię jeździć dynamicznie i dośc szybko i naprawdę osiągi 1.8 16V mnie zadowalają
Spalanie to 7,3 na trasie (130 -140 km/h), 10,5 miasto z właczoną klimą.
Decyzja należy jak zwykle do Ciebie
Jedyne co mogę jeszcze dodać to to że ci którzy odradzają ci 1.6 16V maja rację. Mam kolegę który ma lagę kombi z tym silnikiem i sam mówi że jest to po prostu zbyt słaby silnik do tak cięzkiego auta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:32, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
To wszystko bardzo indywidualna sprawa; niektórym 1.6 wystarcza do samochodu klasy Laguny, a inni nie wsiądą do kompakta z takim silnikiem. Jest tylko jeden problem: jeśli przypadkiem zafundujesz sobie autko z silnikiem 3.0 to na pewno będziesz zadowolony, ale już przy następnej zmianie samochodu każdy będzie Ci się wydawał krową. Dlatego warto kupić silnik taki sam jak się miało do tej pory albo troszkę mocniejszy, no chyba że mocy lub momentu bardzo brakuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tojaMARIUSZ
Klubowicz
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszow/malopolska
|
Wysłany: Wto 16:31, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
CHARAKTERYSTYKA SILNIKÓW
1.6 16V (110 KM)
Udany technologicznie i trwały, jednak za mały do tak dużego samochodu jak Laguna.
1.8 (90 KM)
Niezbyt dynamiczny lecz elastyczny, wytrzymały i oszczędny.
1.8 16V (120 KM)
Satysfakcjonująca dynamika przy niewielkim zużyciu paliwa.
2.0 (115 KM)
Wysoka kultura pracy i dobre osiągi lecz mało ekonomiczny. W mieście spala od 9 do 11 l na 100 km.
2.0 16V (140 KM)
Dynamika lepsza niż w modelu 2.0/115 KM jednakże za cenę pracy na wysokich obrotach.
3.0 V6 (170 KM)
Sześć cylindrów, świetne osiągi i kultura pracy. Całość przenosi Lagunę do klasy o jeden stopień wyższej.
3.0 V6 (194 KM)
Wersja dla amatorów jazdy zdecydowanie sportowej - prędkość maksymalna to 230 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy.
2.2 D (83 KM)
Niskie zużycie paliwa lecz kosztem słabych osiągów.
2.2 TD (115 KM)
Imponująca dynamika i elastyczność połączona z wysoką kulturą pracy.
1.9 dTi (98 KM)
Dzięki za stosowaniu technologii wtrysku bezpośredniego udało się połączyć niezłą dynamikę z niskim zużyciem oleju napędowego.
Mam nadzieje, ze to Ci pomoze w podjeciu decyzji, innych silnikow nie montowano
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 16:44, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Heh... Ale część tych silników montowane były tylko w Lagunach phI (czyli 1.8 (90 KM) , 3.0 V6 (170 KM), 2.2 D (83 KM), 2.2 TD (83 KM) )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VIPER
Klubowicz
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LEGIONOWO
|
Wysłany: Wto 20:03, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Ja kupiłem niedawno L II z silnikiem 1.8 16V (124KM) w wersji Grandtour i uważam, że do w miarę normalnej jazdy (rodzinnej) w zupełności motor jest wystarczający. Po momo, że to kombiaczek to jeśli potrzeba potrafi pokazać na co go stać (wyprzedzanie itd...) Jeśli chodzi o zużycie paliwa to sam byłem zaskoczony , bo spalanie wahało się w przedziale od 6.8 - 7.5l. Zrobiłem niedawno kilka dłuższych tras i po mimo, że nie nastawiałem się na zakup takiego auta (z takim silnikiem) to jestem bardzo zadowolony i polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tojaMARIUSZ
Klubowicz
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszow/malopolska
|
Wysłany: Wto 21:24, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
VIPER napisał: | Ja kupiłem niedawno L II z silnikiem 1.8 16V (124KM) w wersji Grandtour i uważam, że do w miarę normalnej jazdy (rodzinnej) w zupełności motor jest wystarczający.... |
1.8 16V (120 KM)
Satysfakcjonująca dynamika przy niewielkim zużyciu paliwa - czyli tak jak jest napisane wyzej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jewel_Quest
Klubowicz
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GRUDZIADZ
|
Wysłany: Wto 21:47, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Ziomek ma Lagunke z 2000 roku 1,6 16V w kombi i nazywa ją pieszczotliwie "TOCZYDEŁKO",za mały silnik do takiego auta srednio na trasie pali około 7,8 lpg(tak on twierdzi)
Jak się przejechał moją to miał taką minke,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
re_darek
Klubowicz
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice WROCŁAWIA
|
Wysłany: Wto 22:29, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
hmmm no i wszyscy mnie przekonują na 1.8 16V i chyba coraz bardziej mam ochote na kupno lagi z tym motorem. tylko powiedzcie mi jak ze spalaniem w nim niech każdy napsze jakie jest u siebie!!
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 13:26, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No ja ci juz napisałem ale napisze jeszcze raz. Moja 1.8 16V (120 KM) : Miasto 10,5 (z klimą), Trasa 7-7,4 (z klimą) przy prędkościach 120-130 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
carver
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Śro 19:27, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
też chciałbym w bliskiej perspektywie zmienić moją lalę na fazę II z silnikiem 1.8 16V . Ale wolałbym uniknąc przesiadki na samochód o gorszej dynamice .
Może ktoś ma skalę porównawczą pomiędzy wersją 2.0 F3r a 1.8 16V.
Jakie są różnice ? która jest bardziej dynamiczna ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Śro 19:47, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Mój sąsiad ma Lagunę I ph II z takim silnikiem a inny kolega ma Lagunę II z takim silnikiem.Powiem Ci że to prawie to samo z tym ze w 2,0 masz większ elastyczność co wynika z mniejszej pojemności więc 2,0 troszeńke lepiej zbiera się z niskich obrotów.Ale nie poczujesz różnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Śro 22:55, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
W sumie taka jest charatkerystyka silników 8V, że zbierają się od niskich obrotów. Za to 16V, żeby uzyskać dobrą dynamikę, powinno się kręcić do wyższych obrotów niż właśnie w 8V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gutus
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: Nie 14:05, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam moje autko ma silnik 2.2 ropka z turbiną jedzie to naprawe rewela i do tego zbiera się z niskich obrotów pali średnio 7l.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|