|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asusx
Klubowicz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Byda
|
Wysłany: Śro 0:08, 15 Lut 2006 Temat postu: Wysokie obroty na biegu jałowym |
|
|
Witam,
Ostatnio zauwazyłem ,że na biegu jałowym moja Lagunka ma za wysokie obroty ok 1500.Wcześniej było tak,że po redukcji biegu(na luz) wchodziła na wysokie obroty ale zaraz schodziła ,a teraz już w zasadzie ciągle na b. jałowym ma 1500 i wyżej .Następna rzecz którą zauważyłem to wzrost spalania (ale to chyba normalne przy tak wys. obrotach) i jeszcze jedno w przypadku zmiany biegu gdy puszczam gaz obroty spadają wolno także silnik wyje. Podejrzewam sądę l. .A jakie są Wasze przypuszczenia ??
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shakal
Klubowicz
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:04, 15 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
witam
ja tez mialem cos takiego ale to byla smieszna usterka. jak byly mrozy zamarzl mi teleskop od linki gazu i nie odpuszczal przy puszczaniu - efekt byl taki ze na skrzyzowaniu nagle dostawalem 4k obrotow.
)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pią 13:13, 17 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
O jakiej sadzie piszesz czy o silniku krokowym Sprawdz przy kolektorze ssacym czy nie spadla taka mala gumka (czy nie syczy) jest to jak stoisz przed samochodem z lewej strony kolektora (za glowica) nad przewodami paliwowymi. U mnie kiedys spadl ten maly koreczek i ponad dwa dni jezdzilem z wysokimi obrotami (ok.2500obr/min).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
figler
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:21, 18 Lut 2006 Temat postu: figler |
|
|
witam! kolega rodzyn dobrze pisze- mogla spasc zaslepka gumowa lub trzeba przeczyscic silnik krokowy. pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asusx
Klubowicz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Byda
|
Wysłany: Pon 13:37, 20 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
no tak sobię myślę ,że będzie to może jednak sonda ale przeczyszczę też silniczek krokowy choć z tego co wiem gdy jest brudny krokowiec to raczej obroty spadają - ale zobaczymy
Pozdrawiam
marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asusx
Klubowicz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Byda
|
Wysłany: Pon 13:39, 20 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
chodzi mi o sondę lambdę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asusx
Klubowicz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Byda
|
Wysłany: Wto 14:02, 07 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Dzisiaj zrobiłem taki eksperyment odłączyłem sondę lambdę(nie zauważyłem żadnej różnicy) .Po czym odłączyłem wtyczkę od krokowca(Bosh) i w tym momencie wprawdzie obroty nadal były na poziomie jakieś 1500 obr/min ale przy dodawaniu gazu i puszczaniu silnik reagował jak należy tzn obroty gwałtownie spadały a nie jak w przypadku kiedy silniczek był podłączony rosły o jakiś 100 obr/min i dopiero potem spadały. Czy może to oznaczać ,że jednak sonda lambda będzie sprawna a jest to wina zabrudzonego lub uszkodzonego krokowca.??
Narazie wogóle nie podłączyłem krokowca
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 14:39, 07 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Sprawdz silniczek krokowy np. tak: jak jest podlaczony i silnik pracuje to puknij w niego (znaczy w silniczek krokowy kilka razy np. jakims kluczem) i zobacz czy cos sie zmienia tzn. czy silnik pracuje inaczej). Sonda raczej jest dobra i nie ma az tak istotnego wplywu na wzrost obrotow (ale nie jestem przekonany i jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi) a raczej jak jest uszkodzona to wzrasta zuzycie paliwa. Druga sprawa moze byc przycinajace sie kolko przy przepustnicy tam gdzie przyczepiona jest linka. Wsadz reke i sprobuj je cofnac a najlepiej rusz nim kilka razy (reka - tym kolkiem dodaj gazu) i zobacz czy odbija do konca i czy nigdzie sie nie zacina. Moze tez nie domykac sie przepustnica (zabrudzenia szczegolnie przy jezdzie na gazie), i zasysa wiecej powietrza i obroty wzrastaja.
Inna rzecza powodujaca wzrost obrotow (ale chyba nie az do tego stopnia) moze byc usterka czujnika temperatury silnika (ssania wtedy elektronika "mysli" ze silnik jest zimny i podaje dodatkowa dawke paliwa i w efekcie zwiekszaja sie obroty). Rownie dobrze mogl zepsuc sie termostat a jak wiadomo jest teraz zimno i silnik nie rozgrzewa sie do odpowiedniej temperatury (czujnik wychwytuje ze silnik jest zimny) bo plyk krazy w tzw. duzym obiegu (przez caly uklad chlodzacy) i nie moze sie rozgrzac ale wtedy bedzie bardzo mala (lub calkowity jej brak) na wskazniku temperatur na desce rozdzielczej. W takiej sytuacji jest duzy wzrost spalania.
Moim zdaniem skoncetruj sie narazie na silniczku krokowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asusx
Klubowicz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Byda
|
Wysłany: Wto 14:43, 07 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o cofnięcie ręką linki to nie ma takiej możliwości bo krokowiec trzyma (tzn ten trzpień).Też myślę ,ze to jednak będzie silniczek.Jak tylko zrobi się cieplej to się za niego biorę
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Śro 22:18, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
asusx napisał: | Jeśli chodzi o cofnięcie ręką linki to nie ma takiej możliwości bo krokowiec trzyma (tzn ten trzpień).Też myślę ,ze to jednak będzie silniczek.Jak tylko zrobi się cieplej to się za niego biorę
pozdro |
Myslalem o cofnieciu kolka - linki w tym miejscu za glowica zaraz kolo samej przepustnicy, czy tam odbija bo w silniczku krokowym raczej ciezko cokolwiek ruszyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 15:19, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Miałem takie same objawy. Silnik trzymał dużo ponad tysiąc. W serwisie Renault wymyślali że trzeba pod kompa silnik podpiąć za skromne 80 zetów!!!!. Wyczyściłem silnik krokowy i jak ręką odjął. Od roku mam spokój z obrotami. pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamus
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pią 21:57, 17 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli silniczek krokowy jest sprawny to po zdjęciu wtyczki silnik powinien zgasnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asusx
Klubowicz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Byda
|
Wysłany: Pon 22:01, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No wiec tak : Wymieniłem silniczek krokowy i sondę lambdę i tak - jest lepiej obroty już nie pływają utrzymują sie na pułapie 1300 - 1500 obr/min. i tu mam pytanie czy komputer może pamiętać błędy nawet po całonocnym rozłaczeniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 23:18, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Odpal auto i zostaw na luzie do momentu kiedy silnik sie rozgrzeje i załączy się wentylator chłodnicy. Po odłączeniu akumulatora komp sterujący uczy się od nowa. Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
asusx
Klubowicz
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Byda
|
Wysłany: Wto 9:02, 28 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem tak jak mi radziłeś ale niestety to samo . Po zapaleniu ok. chodzi na wolnych obrotach ale wystarczy przygazówka lub drobna wycieczka i już obroty nie spadają do 1000 obr/min tylko ok 1300/1500 i ciekawa rzecz jaką zauważyłem gdy np. ruszam kierownicą i włacza się wspomaganie (na postoju) czasami obroty spadają do normalnego pułapu. Wydaje mi się iż po zamontowaniu nowej sondy więcej pali ale to muszę jeszcze sprawdzić .Co jeszcze moze być przyczyną tych wysokich obrotów??
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|