 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafffi
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 19:35, 12 Cze 2006 Temat postu: Wybuch gazu i co dalej? |
|
|
Witam wszystkich.
Tak jak napisalem w temacie dzisiaj podczas powrotu z pracy mialem wybuch gazu przed kolektorem. Niestety dwa uchwyty w obudowie filtra powietrza poszly sie ebac
Teraz i na LPG i na benzynie silnik chodzi dziwnie, lekko trzesie sie lewarek zmiany biegow i generalnie nie ma normalnej mocy. Wyglada tak, jakby nie palil na jeden cylinder.
Co moglo sie stac? Troche mam obawy, czy jutro jechac takim autem do pracy, czy lepiej udac sie do mechanika?
A wszystko przez to, ze skusilem sie przy ostatniej wymianie swiec zminic firme z Iskry na NGK. Mialem Iskry i samochod chodzil pieknie na PB i na LPG.
Prosze poradzcie, co moglo sie stac i czy zostawic auto jutro po blokiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sieg13
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Pon 19:41, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
a miałem w pokrywie filtra zawory bezpieczeństwa (takie jak zgir\era sie tam gaz i nastepuje wybuch to ciśnienie wypycha własnie taki zawór i jest OK ma on około 3 cm średnicy) jak go nie miałem poje chał bym do tego gościa co zakładał gaz i zrobił bym mala awanturke bo to on powinien wiedzic ze cos takiego sie zaklada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafffi
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 19:43, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
No wlasnie najciekawsze jest to, ze mam taka klapke (zawor) bezpieczenstwa i niestety nic to nie pomoglo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sieg13
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Pon 20:07, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
faktycznie dziwne ten zawór zapobiega podobnym zdarzenia wiec tym bardziej poinformowal bym o tym gostka co zakladal gaz nich on kombuinuje co sie stało.,a moze zawór ten byl przycisniety jakims kablem lub rurka i dlatego nie wypalił bo u mnie bylo pelno przewodów ale gostek spiol je razem aby nie przeszkadzaly zaworowi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Pon 20:14, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ta klapka nie daje 100% ochrony, jeden moj kumpel mial takie 2 i jak mu gaz strzelil to z filtra powietrza nie bylo co zbierac (of kors nie w lagunie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostek
Klubowicz
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 22:15, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz rozerwaną obudowe filtra powietrza to silnik może tak dziwnie pracować ponieważ dostaje za dużo powietrza
Z drugiej strony podczas wybuchu mógł się uszkodzić przepływomierz i stąd to szarpanie silnikiem
Radzę zienić obudowę i podjechać na sprawdzenie kompa
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafffi
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 13:46, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
No tak jak przypuszczalem, wybuch gazu byl tylko skutkiem ubocznym innej usterki. Diagnoza - cewke szlag trafil ;(
Teraz pytanie do Was, czy kupowac cewke uzywana, czy nowa? I jakiej firmy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 15:54, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Kup nową , koszt nie jest az taki duzy np tutaj masz dwie (w zalezności od silnika - 8 czy 16 v )
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pewnie mozna znalejsc taniej, na uzywanej nie wiadomo ile pojezdzisz a na nową masz zawsze gwarancje.
Co do firmy to ja bym brał to co akurat sie trafi w dobrej cenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 17:05, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
W razie jak cos to mam taka cewke jak z pierwszego zdjecia (i to nawet Magnetii Marelli HOM 77 00 850 999) za 50zl niestety uzywana.
PS: klapki na filtrze nic nie daja jak trafi sie porzadny strzal - mialem 3szt i jak pi****o to po filtrze tylko wspomienie zostalo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Wto 17:27, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
dla silnika 1.8 8V moze byc jeszcze taka, moge miec za 100 zl nowka EPS
p.s. u mnie tez walnego miesiac temu, na szczescie gaz nie wystrzelil. Ja od razu wymienilem przewody i swiece zeby wiecej nie miec takich niespodzianek ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafffi
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Wto 20:17, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam taka cewke:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RNIL
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:16, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Obecnie (po moich przejściach) też podejrzewam cewkę. Jeżeli jest to jeszcze silnik 8V z lat 96 - 98 (jedna cewka na 2 gary) to "padająca" cewka może dać właśnie takie objawy. Ja ostatnio wymieniłem zdechniętą cewkę (przestawała dawać iskrę na gorącym silniku, jak nie złapała temperatury wszystko było ok) objawy identyczne - szarpanie silnikem ( nie paliły 2 gary) strzały w kolektor itp. Oszukałem się jak idiota, sprawdzałem co się dało bo do łba mi nie przyszło że silnik może (w sumie tak równo) pracować na 2 cylindrach. Po wymianie cewki, która w końcu raczyła całkiem wyzionąć ducha samochód jeździ NORMALNIE jak dawniej. A bujałem się z tym jakieś 4 miesiące.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|