|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 20:05, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Slawek napisał: | Tak, tylko czy nie powinień schłodzić silnika i się wyłączyć? Dzisiaj pracował non stop przez 10 min i wyłączył się dopiero jak ruszyłem. |
Widocznie tak silnik był nagrzany, że cały czas musiał chodzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukeathome
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20:32, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witaj
Lepiej działa niz nie działa, było ciepło wiec naprawde nie masz sie czym przejmowac, dopuki auto Ci sie nie przegrzewa jest ok. Ale skoro ruszyłes i sie wyłączył znaczy ze chłodnica która jest chłodzona powietrzem i wspomagana wymuszeniem ruchu masy powietrza za pomocą wentylatora jest wraz z układem sprawna. Byłoby jednak dziwne gdyby sie nie włączył lub gonił kompleteni cały czas od momentu praktycznie właczenia silnika do zakonczenia jego pracy.
w pierwszym przypadku to czujnik włącznik wentylatora lub przekaźnik, w drugim termostat.
Pozdrawiam
Piotr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:51, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
lukeathome napisał: | Witaj
Lepiej działa niz nie działa, było ciepło wiec naprawde nie masz sie czym przejmowac, dopuki auto Ci sie nie przegrzewa jest ok. Ale skoro ruszyłes i sie wyłączył znaczy ze chłodnica która jest chłodzona powietrzem i wspomagana wymuszeniem ruchu masy powietrza za pomocą wentylatora jest wraz z układem sprawna. Byłoby jednak dziwne gdyby sie nie włączył lub gonił kompleteni cały czas od momentu praktycznie właczenia silnika do zakonczenia jego pracy.
w pierwszym przypadku to czujnik włącznik wentylatora lub przekaźnik, w drugim termostat.
Pozdrawiam
Piotr. |
No to bardziej mnie przekonuje. Z tym że ostatnio naprawiałem nagrzewnice, myśle że dobrze odpowietrzony, ale gdyby nie to czy miało by to wpływ na przegrzewanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukeathome
Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:07, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Układ w lagunie jest samoopowietrzający sie, jednak mogło sie zdarzyc ze ktos go po ingerencji w nagrzewnice nie odpowietrzył nalezycie. Do odpowietrzania służą małe odkrecane koreczki na wężach biegnących do chłodnicy oraz do nagrzewnicy. Układ jest poprawnie odpowietrzony gdy po odkreceniu odpowietrznika płyn wypływa ciurkiem i zdecydowanie. Najpierw na zimnym silniku między blokiem i chłodnicą oraz na ciepłym po otwarciu termostatu miedzy nagrzewnicą a blokiem - duzy obieg. Oczywiscie wspomniane koreczki występowały w oryginale i są na przykład w mojej V6 nie wiem jak w innych modelach aczkolwiek mozna sie spodziewac ze tak samo lub podobnie
Ach i gdyby był źle odpowietrzony to napewno sam by sie probowal odpowietrzyc ale ubywałoby płynu w zbiorniczku wyrównawczym, musisz sprawdzać i dolewac najlepiej na maxa na zimnym silniku. - oczywiscie jesli ubywa. Nigdy płynu za duzo najwyzej wyrzuci przez odpowietrznik.
Pozdrawiam.
Piotr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 17:25, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Lukeathome - maly obieg to ten z nagrzewnica a duzy to ten z chlodnica - czyli odwrotnie jak napisales (no chyba ze w 3.0 jest odwrotnie ).
Slawek - koniecznie odpowietrz jeszcze raz uklad najlepiej stajac przednim kolem w wyzszym punkcie niz reszta kol to wtedy "babel" powietrza poleci do chlodnicy i wyplynie przez odpowietrznik chlodnicy (zrobie sie wtedy najwyzszy punkt ukladu). Odpowietrzajac mozesz tez dac wieksze obroty silnikowi. Silnik musi byc cieply (otwarty termostat), odkrecony musi byc tez korek w zbiorniczku wyrownawczym.
PS: chyba silnik sie jednak przegrzewa skoro wietrak nie moze go wystarczajaco schlodzic zeby wylaczyc wentylator. U mnie jak stoje w korkach to wlacza sie dosc czesto ale po paru minutach sie wylacza i po jakims czasie znow chodzi. Nigdy nie bylo tak ze chodzil bez przerwy dopuki nie ruszylem z miejsca - troche mi to nie pasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:37, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie mi też nie, czyli przednim pawym kołem czy wogóle przód wyżej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 17:43, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Slawek napisał: | No właśnie mi też nie, czyli przednim pawym kołem czy wogóle przód wyżej? |
Tylko przednim prawym kolem (strona pasazera) wyzej np. na jakis kraweznik to wtedy chlodnica bedzie prawym rogiem (tym co jest odpowietrznik) i w tym miejscu bedzie najwyzszy punkt ukladu wiec cale powietrze przeleci w to miejsce czyli do odpowietrznika chlodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:44, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki , lece to zrobić, wieczorem napisze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:15, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
No i bryndza Najechałem prawym kółkiem na krawężnik nagrzałem silnik, odkręciłem korek od zbiorniczka, odkręciłem odpowietrznik i gaz!!! kilka razy musiałem dolewać płynu do zbiorniczka (oczywiście ani razu go nie zabrakło). Ale niestety dalej to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 19:23, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Bryndza - ale przez odpowietrznik polecial plyn tylko ze silnik nadal sie przegrzewa - tak.
W morde a moze to nie wina zapowietrzenia ukladu tylko np. usterki/awarii termostatu, czyjnika wentylatora lub czujnika temperatury cieczy, albo chyba najgorszy scenariusz ze podczas czyszczenia/wyjmowania nagrzewnicy cos sie w silniku lub jego elementach przytkalo i przez to silnik sie przegrzewa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:29, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
To co teraz robić? Od czego zacząć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 19:38, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Od najprostrzych czynnosci takich jak:
- sprawdz ile masz oleju w silniku
- czy zaden waz wodny nie jest gdzies zalamany
- czy chlodnica w swoim ozebrowaniu ma "przelot" - czy nie jest pozatykana np: liscmi, owadami, plastikowymi obudowami
- czy jesli masz instalacje gazowa to czy dzieje sie tak tez na benzynie (bo niwlasciwa mieszanka gazowa tez moze powodowac znaczne zwiekszenie temp. silnika)
Ogolnie posprawdzaj wszystko jeszcze raz dokladnie i moze cos znajdziesz co cie "zainteresuje".
PS: kiedy wymieniales termostat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wo__jo
Klubowicz
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 21:27, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Tu jest opis odpowietrzenia silnika prosto z Dialogysa
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:39, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Czyli w/g tego to sam sie odpowietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wo__jo
Klubowicz
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 21:51, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Slawek napisał: | Czyli w/g tego to sam sie odpowietrza. |
Dokładnie tylko należy zachować się zgodnie z zaleceniami.
PS
Taka procedura jest nawet w starszych silnikach tylko obroty należy trzymać w granicy 1500 obr./min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|