 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Nie 19:41, 23 Kwi 2006 Temat postu: "SZOROWANIE" TYLNEGO KOŁA |
|
|
Witam
Właśnie dziś wróciłem z Zakopanego i podczas jazdy pojawił mi się taki oto problem:
Mianowicie w drodze powrotnej do domu, po przejechaniu około 400 km. hamuje na światłach a z tylnego lewego koła wydobywa mi się tak jakby obcieranie. Wyszedłem zobaczyć co się dzieje, ale nic złego nie zauważyłem. Później ustałem na placu i sprawdziłem dokładniej i zauważyłem, że koło te (tyle lewe) przy przepychaniu samochodu jest tak jakby lekko zblokowane tzn. tak jakby ktoś lekko je hamował. Przejechałem tak ponad 120 km. bo musiałem jakoś wrócić do domu, a te obcieranie/huczenie/hamowanie słychać tylko przy małych prędkościach rzędu 20-40km/h.
Byłem u kolegi który mniej więcej zna się na samochodach i mówił że prawdopodobnie klocki hamulcowe lub jakaś sprężynka czy coś takiego lub po prostu hamulec ręczny się lekko zapiekł.
Jaka jest wasza opinia ? Co z tym zrobić ? Można jakoś prosto samemu dokonać diagnozy i wymiany ? Czy prowadzić od razu do warsztatu ?
Pozdrawiam i czekam na odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Nie 20:14, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Polecam podnieść samochód złapać dwoma rękami za koło mocno i próbować ruszac w góre dół i na boki.Jeśli sie rusza to łóżysko.Sam tak miałem.Wsiadłem do samochodu i usłyszałem że coś tak jakby trze w tyle.Po dwóch dniach i przejechaniu około 100-120 km zaczęło lekko pukać na dołkach.Pojechałem do mechaniora i poruszał kołem w ww. sposób i koło całe chodziło--przyczyna łożysko.Zmienił i jest oki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Nie 20:49, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
raf19 napisał: | Polecam podnieść samochód złapać dwoma rękami za koło mocno i próbować ruszac w góre dół i na boki.Jeśli sie rusza to łóżysko.Sam tak miałem.Wsiadłem do samochodu i usłyszałem że coś tak jakby trze w tyle.Po dwóch dniach i przejechaniu około 100-120 km zaczęło lekko pukać na dołkach.Pojechałem do mechaniora i poruszał kołem w ww. sposób i koło całe chodziło--przyczyna łożysko.Zmienił i jest oki. |
Raf19 dużo Cię to kosztowało ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Nie 20:53, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Mam ABS i z tyłu bębny to ma znaczenie przy doborze łożyska.Zależało mi na czasie więc pojechałem do ASO i niestety zrobiło się lżej o 230 zł.W pobliskim sklepie sadze ze sprowadzenie tego łożyska byłoby niewiele tańsze.Wymiana już nie w ASO 30 zł ale trzeba to zrobić w warsztacie bo nabijanie łożyska młotkiem grozi jego zniszczeniem.Tam mają od tego prase. Ale to wcale nie musi być łożysko.Poczekajmy na opinię rodzyna. Aha jeżeli jest to łożysko to nie jezdzij na uszkodzonym zbyt długo bo jak rozebrali moje to sie rozsypało a koles powiedzial ze to moze zablokowac kolo a jak jedziesz 100-120 km/h i zablokuje ci tylne koło to oberasy murowane a na trasie to raczej nie przelewki wiec jak najszybciej to zdiagnozuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Nie 21:02, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No zastanawia mnie tylko jeszcze czy miałeś również te koło tak jakby lekko przyhamowane ? Bo przy przepychaniu autka miałem wrażenie, że koło te lekko trzyma hamulec i dlatego to ociera. Jak uważasz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Nie 21:10, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
nie pamietam szczerze przyznam ale wydaje mi sie skoro lozysko sie rozpada to kolo ma opor wewnetrzny i moze byc przyhamowane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Nie 21:11, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No nic to czekam na opinie Rodzyna i całej reszty forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Klubowicz
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 21:18, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli problem zaczął występować przy chamowaniu to ja stawiam na "skończone" klocki chamulcowe. Ale może to być i łożysko.
Jeśli z tył umasz tarcze to zdejmij zacisk(10 min roboty) i jedno będzie można wykluczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Nie 21:24, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Dobra to teraz pytanie za 100 pkt. - po czym poznać czy mam bębny czy tarcze ? Jak już wcześniej wspominałem na samochodach nie znam się w ogóle i dopiero zaczynam swoją przygodę z motoryzacją, więc proszę się nie śmiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 21:26, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
bialy009 napisał: | Dobra to teraz pytanie za 100 pkt. - po czym poznać czy mam bębny czy tarcze ? Jak już wcześniej wspominałem na samochodach nie znam się w ogóle i dopiero zaczynam swoją przygodę z motoryzacją, więc proszę się nie śmiać  |
Po tym że wyglądają inaczej niż tarcze. Otóż tarcze się świecą jak psu ..... a bębny są zardzewiałe jak cholera. I wszystko jasne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Nie 21:30, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Po wizycie w warsztacie zobaczyłem, że jednak mam tarcze Widziałem nawet na czym polega różnica między bębnami a tarczami hehe Także w wersjach RT również z tyłu bywały tarcze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bialy009 dnia Wto 21:59, 25 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 21:32, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem to tarczowe hamulce z tyłu montowane były tylko w wersji RXE - crazytomi tak ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Nie 21:32, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A i z przodu na 100 % masz tarcze wiec spojrz najpierw z przodu bedziesz widział taki wyślizgany metal tzn wytarty potem spokojnym krokiem pojdz do tyłu i spojrz jezeli tez masz taki wytarty okrągły metal taki jak z przodu to masz z tyłu tarcze a jeżeli masz zardzewiałe i jest to zupełnie inne niż to z przodu to masz bębny.Ale czy masz ABS to chyba wiesz?? pRzy tym roku produkcji i silniku to masz na 90 % bębny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Klubowicz
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Nie 21:35, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Bez obrazy ale jeśli nie wiesz na czym polega różnica to lepiej nic nie ruszaj przy swojej Lali. Ja wiem że nie wszyscy muszą wszystko wiedzieć i potrafić ale jak nie bardzo wiesz o co chodzi w ty wszystkim to nie ruszaj. Uwierz mi że tak będzie lepiej dla Ciebie. Czy to klocki czy łożysko to w sprawe wchodzi Twoje bezpieczeństwo więc nie ma tu miejsca na domysły i eksperymenty. Jedź do jakiegoś dobrego warsztatu i niech oni się nbią zajmą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Nie 21:35, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Mam napewno ABS, który w tym momencie i tak nie działa bo jest uszkodzony czujnik No ale z zasady jest. Jutro rano zobacze te bębny lub tarcze. Wiem, że tuman ze mnie jeśli chodzi o motoryzacje, no ale niestety trudno znać się na wszystkim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|