|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariopoz
Klubowicz
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20:27, 11 Kwi 2006 Temat postu: Swożnie i końcówki drążków |
|
|
W mojej Lali mam do wymiany właśnie swożnie i końcówki drążków. Zaproponowano mi zamienniki firm SIDEM lub SWAG - co to za firmy ? Wcześniej o nich nie słyszałem. No i czy warto kupić zamienniki tych producentów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawlos
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:04, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie znam takiej firmy. Natomiast ja do swojej lagi założyłem sworznie i końcówki drążków firmy MOOG. Zrobiłem na nich już około 50 tys. i prawdopodobnie nie mają jeszdze luzów. Moim zdaniem nie opłaca się oszczędzać w tym przypadku wybierając najtańsze zamienniki, ponieważ koszt robocizny a zwłaszcza w przypadku wymiany sworzni stanowi dość znaczny udział w całości kosztów. Jeśli części będą słabej jakości, będziemy płacić mechanikowi częściej za wykonywanie tej samej roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Śro 21:58, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Tak jak kolega Pawlos mam zamontowane czesci Moog-a ale chyba zaryzykuje teraz inne tansze np. z allegro. Zobaczymy ile wytrzymaja sworznie za 30zl . Podobno sa bardzo wytrzymale .
PS: kpl wachacz podobno bardzo dobry kosztuje ok. 240zl - moim zdaniem drogo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguniator
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 12:57, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
W tym miesiącu będę zmieniał sworzeń i końcówkę drążka, czy po tej czynności muszę ustawiać zbierzność? Pytam bo ktoś mi wmawia, że nie trzeba, a robię to pierwszy raz w życiu i nie mam o tym pojęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shakal
Klubowicz
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:03, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
witam
jasne ze trzeba - cokolwiek sie grzebie przy przodzie to trzeba ustawic zbieznosc a najlepiej jeszcze kat
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vortex5
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:22, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
shakal napisał: | witam
jasne ze trzeba - cokolwiek sie grzebie przy przodzie to trzeba ustawic zbieznosc a najlepiej jeszcze kat
pozdrawiam |
hmm a ja z kolei bede zmieniac lozyska amortyzatorow niedlugo, w warsztacie specjalnie pytalem czy trzeba je zmieniac parami i czy trzeba robic geometrie. Powiedzieli mi ze mozna zmienic pojedynczo, a geometrii w tym przypadku robic nie trzeba.
Natomiast co do koncowek drazkow i sworzni to wiem ze na pewno geometria jest konieczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:49, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, Moog to dobra firma też użytkuje jej wyroby. Moge jeszcze polecić troche tańsze, ale też dobre części firmy Mapco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostek
Klubowicz
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:17, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Wymieniałem najpierw jedno póżniej drugie i niec nie ustawiałem na przeglądzie wyszło wszystko idealnie
Koszt wymiany jednego łożyska to 30 zł. Ale bardzo łatwo zmienić je samemy wystarczy mieć sciągace do sprężyn albo je zrobic ja swoje sam robilem i pasują jak ulal czas wymiany to jeśli nie ma problemów 1 h na stronę
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marwint
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:38, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
vortex5 napisał: | shakal napisał: | witam
jasne ze trzeba - cokolwiek sie grzebie przy przodzie to trzeba ustawic zbieznosc a najlepiej jeszcze kat
pozdrawiam |
hmm a ja z kolei bede zmieniac lozyska amortyzatorow niedlugo, w warsztacie specjalnie pytalem czy trzeba je zmieniac parami i czy trzeba robic geometrie. Powiedzieli mi ze mozna zmienic pojedynczo, a geometrii w tym przypadku robic nie trzeba.
Natomiast co do koncowek drazkow i sworzni to wiem ze na pewno geometria jest konieczna. |
Witam
Jeżeli końcówki drążka to owszem, zbieżność tak, ale przy sworzniu? Kiedyś pytałem b. wielu ludzików w temacie przy okazji sworzni w moim Clio(nie regulowałem po zmianie, a zmieniałem 2 razy, po pewnym przebiegu na kontroli nie było zmian w ust. zbiezności), każdy twierdził(zgodnie z moim kierunkiem rozmyślań) iż nie potrzenba, bo niby co tam się po tym zmieni? Ewentualne odchyłki wynikające z konstrukcji sworznia będą w tym momencie bardzo znikome w stosunku do błędu mechanika regulującego zbieżność... reasumując: można ale raczej nie trzeba.
Pzdr Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RNIL
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:32, 06 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
W przypadku końcówki (-ek) drążka (-ów) trzeba ustawić zbieżność na 100 %. W przypadku sworzni w Lagunie I ph I i II - niekoniecznie ze względu na sposób montażu sworzni. One są po prostu wciskane w wahacz. Tylko niech ci mechanik nie wcika kitu, że delikatnie wbije je młotkiem. Sworzeń wahacza (zwrotnicy) należy wyciskać i wciskać na prasie. Wiązę sią to niestety z koniecznością demontażu wahaczy (a w R-19 było tak fajnie - 3 śruby i sworzeń sam spadał z wahacza )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Sob 23:42, 06 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
RNIL napisał: | W przypadku końcówki (-ek) drążka (-ów) trzeba ustawić zbieżność na 100 %. W przypadku sworzni w Lagunie I ph I i II - niekoniecznie ze względu na sposób montażu sworzni. One są po prostu wciskane w wahacz. Tylko niech ci mechanik nie wcika kitu, że delikatnie wbije je młotkiem. Sworzeń wahacza (zwrotnicy) należy wyciskać i wciskać na prasie. Wiązę sią to niestety z koniecznością demontażu wahaczy (a w R-19 było tak fajnie - 3 śruby i sworzeń sam spadał z wahacza ) |
Zgadzam sie z kolega przy wymianie drazkow trzeba robic zbieznosc a po wymianie sworzni nie trzeba.
PS: wahacze w lagunce tez latwo sie wyjmuje: odkrecamy kolo (4 lub 5 srub) sworzen (1 sruba) silentblok srodkowy (1sruba) koncowy (1 sruba) i po robocie - wahacz mamy w rekach. Jedziemy na prase przeciskamy sworznie zakladamy i koniec (dobrze jest kupic caly kpl. do wahacza tzn. sworzen i dwa pozostale simerbloki). Potrzebny nietypowy klucz nasadowy (ok 7zl kosztuje w sklepie motoryzacyjnym).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nurkov
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: milton keynes UK
|
Wysłany: Nie 23:17, 07 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
To tak coś dodam od siebie na temat sworzni i wahaczy. Żyje w takim kraju (wielka brytania) że tu się nie wymienia sworzni nikt nawet o tym nie słyszał tu się wymienia wahacze i myśle że tak powinno być raz że to chyba dłużej przeżyje poza tym jakieś bezpieczniejsze mi się wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|