|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebikolo
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:52, 09 Kwi 2006 Temat postu: Stuki w układzie kierowniczym? |
|
|
Witam!
Mam mały BIG PROBLEM. Mam dziwne stuki na kierownicy. Kiedy stoję w miejscu i poruszam kierownica na boki (bardzo małe ruchy) słyszę stukanie, które czuć również w podłodze (najbardziej czuć gdy wcisnę pedał hamulca lub sprzęgła). Stuki ujawniają się również pod czas jazdy na małych nierównościach, np. gdy jadę po drodze z powykruszaną nawierzchnią. Stuki te bardziej czuć na kierownicy, niż słychać. Ujawniają one również podczas hamowania przy dużych prędkościach (chyba że to już cos innego stuka, ale chyb jest to to samo). Co to może być? Jak pozbyć się tej usterki? Proszę kolegów o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
veracoco
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: "Jestem z miasta"
|
Wysłany: Nie 15:14, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
masz gdzieś luzy w układzie kierowniczym. Może to być wytarcie się tulei z tworzywa sztucznego w kolumnie kierowniczej (tam gdzie jest regulacja wzdłużnego położenia kierownicy), poza tym luz maglownicy, końcówki drążków kierowniczych itd. Trzeba sprawdzić po kolei wszystkie połączenia.
Ale te stuki to też skutek innej usterki: możesz mieć niewyważone koła, zużyte tarcze lub klocki hamulcowe, rozregulowaną zbieżność przednich kół. Sporo rzeczy do sprawdzenia - powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebikolo
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:41, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
praktyczie całe zawieszenie mam nowe, koncówki również, a stuki nie ustały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
veracoco
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: "Jestem z miasta"
|
Wysłany: Nie 17:15, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Istnieje duże prawdopodobieństwo że to maglownica, a prawie pewność że masz luz na regulacji położenia kierownicy ew. na przegubach kolumny kierowniczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebikolo
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:07, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ja tez podejżewam maglownice, ale nie byłem pewnien czy dobrze myslę, dlatego zapytałem o Waszą opinię. Może ktos z Was wie, gdzie można tanio kupic maglownicę? Nowa jest pwenie bardzo droga. A może można jakoś ja naprawic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
veracoco
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: "Jestem z miasta"
|
Wysłany: Nie 19:48, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Maglownicę najlepiej zregenerować - koszt w zalezności od warsztatu 350-700 PLN. Nie kupuj używki bo nigdy nie wiesz na co trafisz. Zanim się za to weźmiesz zdemontuj kolumnę kierowniczą i sprawdź zużycie wkładki z tworzywa w mechaniźmie regulacji kierownicy.Gdzieś na forum czytałem jak ludzie sobie z tym radzili - może niezbyt profesjonalnie ale skutecznie przez owinięcie zwojem taśmy izolacyjnej.Na długo to nie wystarczy ale wyeliminujesz jedną z przyczyn stukania, jak to nic nie da to dopiero wtedy bierz się za maglownicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Nie 20:04, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie jestem w 100% czy jest "kasownik" luzu maglownicy (jest duzo samochodow ktore cos takiego maja - zwykla sruba ktora sie dokreca i luz maleje) jesli nie ma to zostaje tylko regeneracja - nie polecam uzywanych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebikolo
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:19, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
a gdzie tej śróbki szukać? i czy drgania przy hamowaniau, tez mogą być spowodowane luzem na maglownicy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sebikolo dnia Nie 23:25, 09 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Nie 23:21, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
sebikolo napisał: | a gdzie tej śróbki szukać? |
Gdzies w centralnej czesci maglownicy - tu gdzie laczy sie z przekladnia kierownicza - mniej wiecej. Jutro popatrze u siebie bo sam sie zastanawiam czy jest. (w Fiescie mialem dlatego ciekawi mnie czy w Lagunce tez jest).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sebikolo
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:27, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
jak uda mi sie wjechac na jakis podnosnik, to poszukam tyej srubki. Może ud mi sie luz samemu zlikwidowac. Bo regenaracja troszke kosztuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|