 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rynio
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: Czw 9:08, 04 Maj 2006 Temat postu: STOP/ABS/((!))/SERVICE |
|
|
Witam wszystkich serdecznie, gdyż jest to mój debiut na tym forum.
Mam Lagunę 3 miesiące, żadnych problemów.
Jechałem w górki, a mam do przejechania z 700-800 km, i po 50 km zapaliły się lampki jak w opisie, oczywiście straciłem w związku z tym ABS. Stąd moje pytanie - co może być przyczyną ? Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontroli gasną normalnie i ABS wraca, po niedługim czasie - 5-10 km znowu się świecą. Na zimnym silniku ten okres jest dłuższy.
Mam pewne podejrzenia, ale na razie nie chcę sugerować Szukam potwierdzenia
To jedno. A drugie - ppnieważ na początku myślałem, że to pojedynczy błąd ABS i po prostu komputer go zapamiętał, chciałem go zresetować i odłączyłem klemy. Skutek - problem jest nadal a zakodowało się radio, do którego nie mam kodu Jakie mam szanse na odkodowanie? Czy kod radia ( oryginalnie montowane ) znany jest w serwisie ??
Dzięki. Rynio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 9:10, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli to oryginalne radio to wal do ASO, jak trafisz na dobrego gościa to poda ci za friko na podstawie chyba numeru nadwozia.
Normalnie to chyba sobie 60zł wołają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguna Dave
Klubowicz
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gorzow wlkp/poznan
|
Wysłany: Czw 10:39, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
mnie handlaze wyrolowali jak kupowalem moja zylete i efekt jest taki ze nie nidziala wskaznik paliwa i abs sie swieci.
Kicha w przypadku pierwszego ale abs to juz nieprzelewki
dowiedzialem sie ze:
-albo tloczek sie zapiekl
-albo plyn juz jest brudny
-albo niemozemy panu pomoc
w aso sie nie pojawie, ale fakt faktem ze jak mi sie samochod nie rozpadnie w niedlugim czasie to pojade na jakis serwis francuzow i dam do robienia wszystko.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 15:54, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Oooo to w 99r jeszcze montowali silniki osmiozaworowe?
Co do ABSu to trzeba sprawdzic czujniki i ich polaczenia....
Tylko zastanawia mnie czemu dodatkowo swieci sie stop oraz (!) , moze w wersij bez kompa tak jest..
Ps. nie zresetujesz bledow komputera odlaczajac klemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator

Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 16:15, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gelekwwa napisał: | Oooo to w 99r jeszcze montowali silniki osmiozaworowe?
|
Był tylko jeden silnik 8V w Lagunach phII - 2.0 z automatyczna skrzynią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 16:20, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
A kolega ma w podpisie 1.8 8v 99r :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator

Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 16:30, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gelekwwa napisał: | A kolega ma w podpisie 1.8 8v 99r :/ |
To widocznie się pomylił, albo zrobił swap-a w co wątpię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tojaMARIUSZ
Klubowicz
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszow/malopolska
|
Wysłany: Czw 20:49, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
u mnie tez ABS nie dzila, ale swieci tylko (ABS) i SERV. Wybieram sie do mechanika juz prawie drugi miesiac i na sama mysl kieszen mnie boli Ale bylem u dwoch i nie dali sobie z tym rady, a ten wiem, ze da bo juz to ogladal (no chyba, ze mi sciemnial, bo tamci tez mowili, ze wszytko robia przy reno, a jednak na slowach sie skonczylo), tylko rozchodzi sie mi o $$
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 23:15, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Wystarczy podjechac na komp serwisowy i bedzie prawie wszystko wiadomo.
Mi wyszlo ze czujnik albo obwod czujnika prawego przedniego kola.
Sprawdzilem czujnik , wygladal na ok.
To rozpialem kostke od kompa ABS i okazalo sie ze nie dochodzi sygnal wlasnie z tego czujnika, niedobrze bo prawdopodobnie bedzie trzeba pociagnac nowe kable, przesrane.....
Tak wiec podstawowe rzeczy mozesz spokojnie sprawdzic sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rynio
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: Pią 8:18, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Coś mi nie zafungowało ustawienie odpowiedzi i myślałem że brak postów, a tu proszę. Więc spieszę z odpowiedziami.
Co do rocznika i modelu silnika - też szukałem odpowiedzi przez chyba trzy tygodni na to ciekawe pytanie. A pewnie jak powiem że mam wielowtrysk, to się jeszcze bardziej koledzy zdziwią .
Auto jest z Francji, rocznik 99 ( nie pomyłka ). Montowane razem z LPG i podejrzewam że tu jest odpowiedx, bo Francuzi mogli stwierdzić, że ten się lepiej sprawuje z instalacją, albo nie wiem sam czemu. Model silnika B560, rzadki dosyć ( w sumie bardzo rzadki, bo sporo się naszukałem żeby znaleźć coś w necie na jego temat ). 8V, wielowtrysk, 90 km.
To się chyba wytłumaczyłem:)
A co do ABS.
To taki temat rzucę, czy Waszym zdaniem ten problem może pochodzić od zbyt luźnego, bądź zużytego paska klinowego ?
Mam pasek 6 rowkowy 1658. Nie mogę go barziej dociągnąć, bo chyba szwankuje rolka napinająca ( nie da się dociągnąć do oporu klucza - a chyba powinno ??? ). Wiem że w mojej wersji ( z klimą ) mogą być paski 1658 albo 1653. Z uwagi na zepsuty naciąg najchętniej założyłbym 1648, ale nie mogę dostać ( nie wiecie czy w ogóle taki produkują? )
A za tym że to pasek przemawia fakt, że kontrolki włączają się po nagrzaniu silnika ( czyli jak pasek się trochę rozciągnie ). Pasek nie piszczy, ale dość miękki jest.
Zresztą ze trzy razy kontrolki się włączyły równo z innymi odbiornikami prądu ( np. w chwili włączania klimy, albo wszystkich świateł na raz ).
Tak sobie szukam
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Aha, Laguna to jest ta wersja po liftingu, nie wiem sam czy to ph I czy już ph2??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 8:23, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
rynio coś mi się wydaje że ty masz w tej Lagunce silnik podmieniony bo z tegoco wiem to nie montowali już 8V w Lagunach z 99 roku. Kraj nie ma tu znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rynio
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: Pią 8:32, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Szczerze powiem, że nie wykluczam, bo nie mam papierów dokładnych tego auta, ale raczej stawiam, na to, że auto jest np. z grudnia 98 zarejestrowane w 99 ( we Francji nie data pierwszej rejestracji = data produkcji ).
Z drugiej strony, jak dobrze poszperać w necie, to podają, że ten silnik występował znacznie dłużej np. [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
czyli do marca 2001...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pią 9:35, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Mozesz sprawdzic napiecie ladowania aku. Jak jest ok to nie wina paska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator

Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 10:38, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Co do tego silnika do mnie zaskoczyłeś... Zawsze wydawało mi się, że w Lagunach phII tylko jeden silnik 8V był montowany...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|