|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brainbug
Klubowicz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 12:44, 13 Mar 2006 Temat postu: sportowy wydech |
|
|
witajcie mam takie tam moze i glupie pytanko ale czy do lagunek beda pasowały uniwersalne wydechy? jak np [link widoczny dla zalogowanych]
bo zastanawiam sie czy to jakos nie wpłynie na silnik bo mam zamiar wyciac srodkowy tlumik i zamiast koncowego cos takiego wspawac pewnie rodzyn bedzie wiedział wiec czekam na odp- Thx
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRELUB
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stegny
|
Wysłany: Pon 15:54, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
co masz na myśli pisząc "czy jakoś to nie wpłynie na silnik".
Oczywiście ,że można zamontować tłumik uniwersalny w miejsce końcowego należy tylko dospawać uchwyty do wieszaków w odpowiednich miejscach i dorobić rurę wydechową (ale to wszystko zrobi tłumikarz).
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 15:55, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A dlaczego wyciąć środkowy ?? Jesli chodzi ci o zwiększenie mocy silnika, to już bardziej opłaca się wyciąć katalizator... A jeśli chodzi o tą końcówkę, to chyba będziesz musiał wyciąć trochę zderzaka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radek.
Klubowicz
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła
|
Wysłany: Pon 17:16, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam założony uniwersalny tłumik. Musiałem tylko dospawać wieszaki
zrobić małe wycięcie w zderzaku. Środkowego tłumika nie usuwałem. Nie zwiększy ci to mocy a hałas na pewno. U mnie wydech fajnie mruczy ale nie hałasuje za bardzo. Radzę zostawić środek ale to tylko moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brainbug
Klubowicz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 18:45, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
no mi bardziej chodzi o glosnosc niz o moc heh a co do wplywu na silnik to niewiem tak jakos pomyslalem ze jakby rura miala wieksa srednice od rury do tlumika to ze jakos spaliny wolniej by uciekaly czy cos heh wiecie ja sie nie znam to mowice ze spokojnie moge go kupic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRELUB
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stegny
|
Wysłany: Pon 19:24, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi Ci o głośność to na 100% ją zwiększysz gdy zamiast obydwu tłumików zamontujesz jeden i to ten o którym myślisz.
Ale nie napisałeś czy chcesz mieć głośniej czy seryjnie (czyt. ciszej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 23:07, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Sadze ze ten tlumik mozesz z powodzeniem zamontowac bez zadnych efektow ubocznych dla silnika (zostawiajac srodkowy).
Co do wycinania srodkowego (calkowitego pozbycia sie srodkowego tlumika rozumiem ze i katalizatora) i wstawieniu w miejsce ostatniego tlumika tego do ktorego wstawiles link i dodatkowo zastosowanie wiekszej srednicy rur wydechowych - efektem moze byc nie tylko (ogromne) zwiekszenie glosnosci ale i moze to spowodowac nieprawidlowa prace silnika a nawet jego (po pewnym czasie) uszkodzenie. Nie bede sie rospisywal o tym jak przejdziesz przeglad ale jak po takim czyms bedzie sie zachowywal silnik. Prawdopodobnie bedzie pracowal nie rowno (wieksza srednica rur wydechowych spowoduje szybsze "wydychanie" spalin a co za tym idzie spadnie ich temperatura i sonda moze odczytywac inne dane niz sa potrzebne do prawidlowej pracy silnika). Naprawde trudno mi powiedziec jak silnik bedzie sie zachowywal po takiej operacji i raczej tego nie polecam chyba ze zajmnie sie tym zaklad specjalizujacy sie w ukladach wydechowych. Moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem bylo by zastapienie ostatniego tlumika (zostawienie na miejscu srodkowego) tym ktory chcesz kupic (lub wstawienie "kastrata" pustego wolnego tlumika w miejsce ostatniego).
Piszesz ze chodzi ci o dzwiek - ok tez to lubie tylko musisz sobie odpowiedziec czy naprawde tego chcesz. Jesli jezdzisz w dalsze trasy to nie raz bedziesz klol - po co ja to zalozylem bo po przejechaniu np. 300km w glowie bedzie straszny szum a nie radosc ze przyjechales z rodzina na wspaniale wakacje (osobiscie przerabialem to nie raz i nie pomaga zadne radio - nawet glosno bo przy stalej predkosci jest tylko te buczenie naszego "wspanialego" tlumiczka). No ale w sumie co kto lubi - ja osobiscie lubie cisze i jesli wstawie jakis tlumik "sportowy" to bedzie on musial byc naprawde bardzo bardzo cichy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pilar
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 0:13, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ja tez sie zastanawialem sie nad zalozeniem sportowego wydechu
Ale po rozmowach z ludzmi ktorzy posiadaja uniwersalny tłumik koncowy basowy i ich opiniach (Strasznie duzy hałas, Bardzo maly przyrost mocy a nawet zerowy) mowi sam za siebie
Zrezygnowalem z takiej opcji Duzo podrozuje na dluzszych odcinkach i tak jak wspominal juz Rodzyn Dawal by mi po uszach
Znalazlem inne rozwiazanie
Wkrotce Kupuje koncowy tłumik do swojego modelu obcinam rure wydechowa a w jej miejsce przyspawam do dekla puszki tłumika końcówke ozdobne KDW czyli "końcówke do wspawania" ze stali kwasoodpornej. Dodatkowo mozna jeszcze puszke tłumika pomalowac specjalnym czarnym sprayem do puszek tłumikow odpornym na wysokie temperatury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Klubowicz
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Wto 0:32, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Co do uniwersalnych tłumików to sprawa do głębszego przemyślenia.
Różnie bywa z ich jakością. Najczęściej są dość głośne. Wszystko zależy od gustu ale na dłuższych trasach przy wyższych prędkościach ciężko wytrzymać w aucie.
Poza tym trzeba je odpowiednio dopasować do auta(wymiary, rozmieszczenie wieszaków) -oczywiście dobry tłumikasz ze wszystkim sobie poradzi.
Jak bym miał wstawiać sportowy tłumik(moja zdanie) to chyba zainwestował bym w coś naprawdę firmowego o sprawdzonej jakości.
Zyczę trafnego wyboru.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brainbug
Klubowicz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 11:03, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No koledzy to troche mnie zdezornientowaliscie wlasnie widzialem u kolegi w golfie ten tlumik (wyciety srodkowy) ale mu instalowal jakis tam mechanior zwykly no i tak jak mowiliscie w srodku strasznie głosno wiec zamienie tylko koncowe tłumiki, ładnie bedzie wygladało i troche burczało. Wielkie thx all
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pilar
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 16:29, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No i koncówka tłumika przyspawana
Było troche problemu gdyz trzeba było zrobic tunel miedzy koncówka a puszka Ponieważ oryginalny tłumik ma bardzo dziwny kształt
Całość
Koncówka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pilar dnia Nie 19:42, 09 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radek.
Klubowicz
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła
|
Wysłany: Nie 19:36, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Też tak kiedyś miałem przyspawaną końcówkę i powiem szczerze że u mnie nie wyglądało to zbyt dobrze. Końcówka była za nisko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pilar
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 19:51, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
no ja siedzialem ponad 2 godziny aby osiagnac taki efekt zeby nisko nie wisial
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radek.
Klubowicz
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła
|
Wysłany: Nie 19:54, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No muszę przyznać że wygląda bardzo fajnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
funds
Boss Regionalny woj. Łódzkie
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19:55, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
no pilar widac, ze sie oplacało lezec 2 godziny Efekty są niezłe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|