|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zibi1978
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 23:17, 13 Cze 2006 Temat postu: Pytanie dotyczace silnika 1.9 DTI :?: |
|
|
Planuje zakup laguny rocznik 98/99 z w/w silnikiem.
Mam w zwiazku z tym pytanie do urzytkownikow lagunek z tym motorkiem:
1.ile pala na miescie te silniki,interesuja mnie realne wartosci
2.czy sa awaryjne,czy sa drogie w serwisowaniu (nie ASO) ,na co zwrocic uwage podczas eksploatacji?
3.Jakie sa koszty podstawowych czesci zamiennych (nie musza byc orginalne) np. sprzeglo,pasek rozrzadu,jakies tuleje w zawieszce,itd
Zgory wielkie dziekiz za ewentualne porady,mam nadzieje ze wybierajac ten motorek sie nie zawiode,Z gory dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ed298
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:33, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witam kolegę
Mam Lagunkę z 98 z motorkiem 1,9 dTi. Co do odpowiedzi na twoje pytania to masz je poniżej :
1 W trasie bez klimy ok. 120 km/h - 5,0-5,5 litra ,
W trasie z klimą ok. 120/h - 5,5-6,2 litra ,
W mieście bez klimy - 6,0 litra ,
W mieście z klimą - 6,0-6,8 litra ,
2 Silnik jest praktycznie bezawaryjny ( albo ja mam taki model ) , jeśli chodzi o serwisowanie , to nie jest to specjalnie drogie ( tanie też nie ) - polega to na regularnej wymianie płynów , klocków hamulcowych i filtrów. Polecam po zakupie , albo najlepiej przed sprawdzić wtryskiwacze , hamulce , świece żarowe i jakość niektórych płynów ( np. chłodzącego , hamulcowego i ewentualne działanie klimy ) , co do olejów w silniku i skrzyni biegów to koniecznie wymienić - nie wiadomo co z tym autem robił poprzedni właściciel.
3. Części nieoryginalne nie są zastraszająco drogie , ale też swoje kosztują. Np. sprzęgło kompletne - 300-400 PLN ( serwis 1300 PLN ) , świece żarowe Sagem - 45 PLN/szt. , natomiast co do zawieszenia , to nie wiem. Warto zawsze zadzwonić do serwisu Renault i zapytać o ceny zamienników , są one ok. 2 razy tańsze od oryginałów , a nie sądzę , żeby były specjalnie gorsze , jeżeli poleca je serwis.
Ogólnie polecam ten silniczek , bo : jest bardzo oszczędny , raczej nie robi na nim wrażenia jakość paliwa - podobno spali wszystko , jest dynamiczny - mam kombi - ( niby tylko 98 KM , ale za to jaki moment obrotowy ) i nie ma stresu podczas wyprzedzania. Jako jedyną dostrzegalną wadę można uznać dość głośną pracę - powyżej 120 km/h jest wyraźnie słyszalny w kabinie.
Ogólnie polecam , warto dać trochę więcej kasy za diesla i oszczędzać potem na kosztach użytkowania. Zawsze można go poptem przerobić na olej rzepakowy - ok. 2 PLN/litr.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek1980
Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Śro 8:46, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
witam
Potwierdzam to co napisał ed298. Silniczek naprawde ładnie pracuje choć wyciszenie kabiny mogłoby być nieco lepsze. Mnie na trasie potrafi nawet poniżej 5L zejść ze spalaniem ale to wszystko zależy od kierowcy i sposobu jazdy Jak o każdego diesla i o tego trzeba dbać i regularnie wymieniać płyny i filtry. Koszt wymiany rozrządu to około 570pln(pasek, rolka prowadząca,2 rolki napinające) + pompa wody 120-160pln + robocizna. jest to nie mało ale w większości nowych diesli ceny są dużo wyższe.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|