|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom75
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 13:35, 20 Maj 2006 Temat postu: Prosze o porade Laguna 1.6 16V Kombi |
|
|
Pozdrawiam serdecznie wszystkich klubowiczy i nie tylko.
Zwarcam sie do Was z prośbą .... tzn. w najbliższym czasie zamierzam kupic Lagune 1.6 16V Kombi z rocznikow '98-2000, ze względu na Wasze doswiadczenia z tym modelem Renault mam pytania: na co musze zwrocić szczególną uwage przy zakupie?, jakie ma słabości ten model?, który z silników jest naprawde ekonomiczny? (benzyna)
No i wszystkie inne porady jakie mi moglibyście udzielic..
z góry dzięki
Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RANAULT1
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Sob 14:32, 20 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam mam Lagune kombi 1.9 dti 1999 r. i jestem zadowolony , najważniejsze zeby nie była kiedyś mocno rozbita bo blacha ocynk ale jak palnik zobaczy to kiedyś to wyjdzie , funkcjonalne Autko i godne polecenia jak kupować w benzynie to od 1.6 do 2.0 , przy 16 v w 1.6 i 1.8 zwrócić uwage na kolektory wydechowe lubią pękac ( głośniejsze praca i jak się pod maske głowe włoży to szczypią w oczy spaliny ) a jak w dieslu to 1.9 dti . Po zakupie posprawdzać paski , olej w skrzyni biegów , zawieszenie , pozdrawiam i zycze dobrego wyboru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 19:57, 20 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Autko super ale silnik 1.6 16V jest zdecydowanie za słaby, dodatkowo jak mu klimę włączysz to już się dobrze męczy. Wiem no mój tato ma 1.6 16V i ostatnio zrobiłem nią 300km na trasie i powiem wam że moje 2.0 8V zbiera się i pomyka super pomimo tego że ma tylko 5KM więcej - ale za to moment dużo większy. Myślę że 1.8 16V to minimum.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:12, 20 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Mam takie cacko od tygodnia i jestem zachwycony. komfort jazdy, super się prowadzi i dobrze się "zbiera"(1.8 8V).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VIPER
Klubowicz
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: LEGIONOWO
|
Wysłany: Nie 14:31, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Malczyk2000 napisał: | Autko super ale silnik 1.6 16V jest zdecydowanie za słaby, dodatkowo jak mu klimę włączysz to już się dobrze męczy. Wiem no mój tato ma 1.6 16V i ostatnio zrobiłem nią 300km na trasie i powiem wam że moje 2.0 8V zbiera się i pomyka super pomimo tego że ma tylko 5KM więcej - ale za to moment dużo większy. Myślę że 1.8 16V to minimum.
Pozdro |
Witaj, przyłączam się do opinii kolegi "Malczyk2000". Sam mam Lagunę II Grandtour (czyt. Kombi) z silnikiem 1.8 16V i uważam, że ten motor jest optymalny to takiego auta. Opłaty w miarę, a i spalanie na Pb też nie jest strasznie uciążliwe (trasa 6,8 - 7,5) przy ekonomicznej stałej prędkości 100-120 km/h. Mam nadzieję, że nasze opinie pozwolą Ci dokonać odpowiedniego wyboru.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom75
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 12:47, 23 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Serdeczne dzieki za porady, co do silnika to musze sie jeszcze zastanowic,
jeszcze raz pozdrawiam, jak by sie komuś jeszcze coś chcialo dopowiedziec do tematu to bardzo prosze
Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robk141
Klubowicz
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:23, 23 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Ja zrobiłem swoją 1,6 16v pierwszy tysiąc kilometrów, i jadąc we dwoje lub troje (córka 10 lat, a więc nie ciężka) to da się jechać, jak dołączyć do tego jeszcze dwie osoby i bagaż to już jest gozej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adam_w
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 22:30, 25 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam.
Jak w podpisie... Złota w metaliku... +LPG
Koncówka wahacza przód do wymiany - jakies 80 PLN z wymianą.
reszta sprawna i gotowa do uzytku. Jestem zadowolony i polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 14:51, 27 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tom, więc tak jestem włąścicielem Laguny Kombi 1.8 16V (120 KM) z 2000 r. w wersji Millenium RXE.
Ale po kolei.
Po pierwsze odpuścsobie silnik 1.6 16V bo jest zwyczajnie za słaby do tego auta Powłączeniu klimy i paru osobach na pokładzie będziesz musiał sieźlwe napocić przy wyprzedzaniu a i zużycie paliwa osiagnie dośc astronomiczne pozimy (kręcenie na wys. obrotach aby utrzymać jako taka dynamikę). Myślę że złotym środkiem są tu silnik albo 1.8 16V (120KM) i 168 Nm albo 2.0 16V (140 KM) i 193 Nm. Moja Laguna 1.8 16V pali w mieście z włączona klimą ok.10,5 la na trasie (też przywłaczonej klimie i prędkościach 120/130 km/h) 7,2-7,4 l/100 km.
Poza tym silnik 1.8 16V da ci duuużo większą elastycznośc od 1.6 16V.
Po drugie - przy kupnie poza tak oczywistymi rzeczami jak stan powłoki lakierniczej (badanie miernikiem jej grubości) w Lagunie I phII zwróć szczególną uwagę na łączniki stabilizatorów i swożnie wachaczy przednich - te elementy nielubią stanu naszych dróg i mogę być do wymiany. Zwróć też uwagę na stan ukłądu wydechowego, a szczegółnie środkowego i tylniego tłumika które lubia dość szybko korodować. I to tyle, bo poza tymi rzeczami LAguna ph II jest autem nie sprawiajaćżadnych problemów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 15:05, 27 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Aha i jeszcze jedno. Jesli pozwalaja ci na to finanse skoncentruj się raczej na roczniku 2000 z POLSKIEGO SALONU iwcale nie dlatego że ja mam takie auto
Chodzi po prostu o to że w polsichsalonachw 2000r. oferowana była linia specjalna Lagun nazwana Millenium. Laguna w wersjach millenium (wersje RTE,RXE i RXT) miła już w najunboższej wersji RTE dostępnej jedynie z siklnikami 1.6 16 i 1.9 DCI praktycznie pełne wyposazenie włacznie z auto klimą , 4 poduchami, ABS z EBV, 4 el . sterowanymi szybami i el. lusterkami podgrzewnamymim, otwierana szybą w tylniej klapie, podgrzewaną przednią szybę itd.
Wersja 1.8 16V - do której cie namiawam - byla dostępnba tylko z silnikiem 1.8 16 (120 KM) i wersji RXE Millenium miała dodatkowo w porówaniu do RTE millenium alumy 16", i fotel pasażera z regulacje wys. i podparcia lędzwiów.
Najbogatsza wersja RXT Millenium miał dodatkowo do RXE komp. pokładowy z syntezą mowy, podgrzewanbe przednie siedzenia i radio z CD sterowane przy kieronicy.
Jak więc widzisz wybierajac silnik 1.6 16V poza słabszymi osiagami wybrałbyś takze słabsze wyposazenie (choć i tak bardzo bogate w przypadku serii Millenium).
Aha i jeszcze jedno. Przy kupnie auta z Plskiego salonu z 2000 r. w wersjach RXE lub RXT zwróć uwagę na 16" alumy - byly one wyposażeniem standartowym w tych wersjach, a wiem ze niekórtrzy nieuczciwi sprzedajacy zostawiaja je w garazach aauto sprzedają na stalówkach
No ina koniec powiem ci że Laguna I phII to świetny wybór zwłaszca w wersjikombi której pj. bagażnika nie mial sonbie równych wsród konkurencji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malo
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:09, 01 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
A ja ze swojej strony polecam Ci wizytę z wybranym autem w ASO na "przeglądzie przedsprzedażnym". Zapłacisz ok.200-350PLN i będziesz miał w miarę jasną sytuację.
Ja tak zrobiłem przy zakupie mojego auta i nie żałuję wydanej kasy (200PLN). Byłem na miejscu, widziałem co sprawdzali i jak. Trwało to ok. 1-1,5godz. Wypisali mi co jest do zrobienia w aucie łącznie z CENAMI!!! części (jak to w ASO nie najniższymi ). Wpisali nawet gwoździa wbitego w oponę.
Widzę z profilu, że jesteś ze Śląska - więc ja byłem konkretnie u Dąbrowskich w Zabrzu. Może skorzystasz. Musisz jedynie zadzwonić wcześniej i się umówić.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 12:01, 01 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Malo napisał: | A ja ze swojej strony polecam Ci wizytę z wybranym autem w ASO na "przeglądzie przedsprzedażnym". Zapłacisz ok.200-350PLN i będziesz miał w miarę jasną sytuację.
Ja tak zrobiłem przy zakupie mojego auta i nie żałuję wydanej kasy (200PLN). Byłem na miejscu, widziałem co sprawdzali i jak. Trwało to ok. 1-1,5godz. Wypisali mi co jest do zrobienia w aucie łącznie z CENAMI!!! części (jak to w ASO nie najniższymi ). Wpisali nawet gwoździa wbitego w oponę.
Widzę z profilu, że jesteś ze Śląska - więc ja byłem konkretnie u Dąbrowskich w Zabrzu. Może skorzystasz. Musisz jedynie zadzwonić wcześniej i się umówić.
Pozdrawiam |
Dokłądnie tak !! Świetna rada Sam właśnietak zrobiłem przed zakupem mojej Laguny (choć u mnie było jeszcze łatwiej bo auto bylo od nowości serwisowane w ASO w którym dokonywałem tego przeglądu przedsprzedażnego)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo
Boss Regionalny woj. Wielkopolskie
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12:38, 01 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ojcec kolegi 3 tyg. temu sprzedawał Clio. Z woli kupującego pojechali na taki właśnie przegląd do jednego z ASO w P-niu.
"... wszystko jest ok, tej maszynki nie można oszukać. Jak dla mnie tylko brać ..."
W rzeczywistości auto zaliczyło raz rów, dzwona z w tył, potem sam nim wjechał komuś w zadek. Było malowane 2 razy.
Albo operatorem tej "maszynki" był jakiś paździerz albo maszynka była walnięta. Tylko na jednych drzwiach była jedna warstwa lakieru.
Oczywiście nie twierdze, że tak jest wszędzie i nie należy się sugerować takim badaniem. Codzi mi o to, że trzeba na to brać poprawkę, bo nie wszystko się wykaże na takim przeglądzie. Owszem można sprawdzić czy zostawia 4 ślady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malo
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:12, 01 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Przemo napisał: | ojcec kolegi 3 tyg. temu sprzedawał Clio. Z woli kupującego pojechali na taki właśnie przegląd do jednego z ASO w P-niu.
"... wszystko jest ok, tej maszynki nie można oszukać. Jak dla mnie tylko brać ..."
W rzeczywistości auto zaliczyło raz rów, dzwona z w tył, potem sam nim wjechał komuś w zadek. Było malowane 2 razy.
Albo operatorem tej "maszynki" był jakiś paździerz albo maszynka była walnięta. Tylko na jednych drzwiach była jedna warstwa lakieru.
Oczywiście nie twierdze, że tak jest wszędzie i nie należy się sugerować takim badaniem. Codzi mi o to, że trzeba na to brać poprawkę, bo nie wszystko się wykaże na takim przeglądzie. Owszem można sprawdzić czy zostawia 4 ślady |
Dlatego są ASO i "aso". Jak mechanik podłączył auto tylko do CLIPa, a nie wszedł pod auto itd. to nie dziwi mnie jego stwierdzenie "że brać". W moim przypadku było inaczej tzn. dokładniej sam widziałem i jak coś mi się nie podobało albo chciałem się upewnić to pytałem mechanika i on udzielał mi odpowiedzi. Nawet mi wykasował błędy od wcześniejszego odpięcia aku - gratis. A normalnie za to się płaci.
A jeśli chodzi o wypadkowość aut to stwierdził, że jak jest po wypadku czy stłuczce, a jest dobrze zrobione to nie ma się co bać.
A co do ojca Twojego kolegi - to z postu wynika, że nie poinformował lub nie miał zamiaru informować nabywcy, że auto jest po przejściach.
Oj nieładnie, potem taki człowiek pisze na takie forum jak nasze i się żali - że okazało się, że auto walnięte, a miało być nie bite i wogóle "funkiel nówka mało śmigana..."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|