|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Wto 13:12, 31 Sty 2006 Temat postu: Problem z pompa paliwa |
|
|
Witam.Najprawdopodobniej spalila mi sie pompa paliwa w lagunie 2.0 z 1995 roku.Czy ktos moze mi pomoc jak sie do niej dobrac zeby sprawdzic czy to napewno pompa?Stalo sie to podczas bardzo mroznej nocy.Rano juz nie odpalilem na benzynie.Teraz odpalam bezposrednio na gazie.Prosze o jakies informacje.Dzieki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 13:45, 31 Sty 2006 Temat postu: Re: Problem z pompa paliwa |
|
|
peter napisał: | Witam.Najprawdopodobniej spalila mi sie pompa paliwa w lagunie 2.0 z 1995 roku.Czy ktos moze mi pomoc jak sie do niej dobrac zeby sprawdzic czy to napewno pompa?Stalo sie to podczas bardzo mroznej nocy.Rano juz nie odpalilem na benzynie.Teraz odpalam bezposrednio na gazie.Prosze o jakies informacje.Dzieki. |
Witam.
Tak jak napisales najpierw trzeba sprawdzic czy to pompa. Najprosciej jest przekrecic zaplon tak aby zapalily sie kontrolki i sluchac czy sie zalacza. Mozesz tez sciagnac przewod paliwowy przy silniku i po przekreceniu zaplonu powinna leciec benzyna. Jesli nic sie nie dzieje moze to znaczyc ze pompa nie dziala.
Koniecznie musisz sprawdzic jej kostke polaczeniowa ktora znajduje sie przy pompie. Do pompy dostaniesz sie przez bagaznik (odslaniasz wykladzine ktora jest na podlodze i tam bedzie taka plastikowa lub gumowa okragla zaslepka. Zdejmujesz ja i widzisz juz pompe) i tam jest ta kostka. Zdejmij ja i zobacz czy w srodku nie wypalily sie styki (u mnie tak bylo i po oczyszczeniu dziala) oczysc je i sprawdz czy chodzi. Jesli nie dziala to musisz ja wyjac i sprawdzic na krotko (wtedy potwierdzisz badz wykluczysz awarie innego elementu np. przekaznika). Aby wyjac pompe musisz odpiac kostke i przewody paliwowe i odkrecic taka duza (plastikowa zabkowana) nakretkie i pompa powinna dac sie wyjac. Jak bedziesz mial ja wyjeta to mozesz ja sprawdzic na krotko. Podlacz ja bezposrednio przewodami pod akumulator (bez znaczenia + i - powinna zadzialac) w miejsce tej kostki.
Jesli nie dziala to juz wszystko jasne jesli pompa dziala na krotko a nie dziala jak jest podpieta pod kostke to moze znaczyc awarie przekaznika.
POMPE jak sprawdzasz (na krotko) na SUCHO (wyjeta ze zbiornika) jesli sie wlaczy to NIE MOZE tak pracowac bo sie ZATRZE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Wto 14:07, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Dzieki stary,ale szukalem kiedys w bagazniku dostepu do pompy i nie znalazlem.Odchylilem wykladzine z podlogi i nie znalazlem tam zadnej zaslepki.Butle od gazu mam na miejscu kola.Z tego co widze to masz taki sam silnik jak ja czyli 2.0 8v.Jak bys mi dokladnie wytlumaczyl gdzie jest ta zaslepka od pompy to bede wdzieczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 14:19, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
peter napisał: | Dzieki stary,ale szukalem kiedys w bagazniku dostepu do pompy i nie znalazlem.Odchylilem wykladzine z podlogi i nie znalazlem tam zadnej zaslepki.Butle od gazu mam na miejscu kola.Z tego co widze to masz taki sam silnik jak ja czyli 2.0 8v.Jak bys mi dokladnie wytlumaczyl gdzie jest ta zaslepka od pompy to bede wdzieczny. |
Jest na 100% w bagazniku pod wykladzina wytlumacze ci tak: otwierasz bagaznik, skladasz oparcia siedzen tylnych i cala wykladzine przwijasz do srodka samochodu az wykladzina dojdzie do konca czyli swojego mocowania pod oparciami tylnych siedzen i tam musi byc taka czarna dosc duza plastikowa zaslepka.
Mozesz tez sprawdzic na wyczucie rekoma dotykajac po wykladzinie. Powinna byc ok 20cm. od oparcia tylnej kanapy z lewej strony ok 30cm. od lewego nadkola.
Ta zaslepka (i pompa) poprostu musi tam byc bo nie slyszalem zeby renault w lagunie wstawial dwa typy zbiornikow i montowal pompy gdzie indziej. Poszukaj a znajdziesz na 100%. Sciagnij tylko ta wykladzine podlogowa w bagazniku do konca czyli do samych siedzen.
Butla od gazu nie bedzie przeszkadzac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Wto 14:22, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Zaraz sie biore do roboty.Moze nie znalazlem dlatego ze nie szukalem tak gleboko bo myslalem ze pompa bedzie gdzies blisko i z prawej strony.Narazie wielkie dzieki.Poinformuje pozniej co ustalilem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 14:28, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
peter napisał: | Zaraz sie biore do roboty.Moze nie znalazlem dlatego ze nie szukalem tak gleboko bo myslalem ze pompa bedzie gdzies blisko i z prawej strony.Narazie wielkie dzieki.Poinformuje pozniej co ustalilem. |
Na 100% z lewej i na 100% gleboko (prawie przy tylnych oparciach)
Na poczatek sprawdz kostke ktora tam bedzie bo lubi sie wypalac bedzie ja trzymac taki plastik (ta kostke) i musisz go podwadzic i zsunac. Pozdrawiam i czekam na diagnoze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Wto 15:51, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Wykrecilem wreszcie ta przekleta pompe i sprawdzil sie najczarniejszy scenariusz.Jest zjarana.Teraz przynajmniej wiem na czym stoje.No coz.Trzeba kupic bo nie ma innego wyjscia.Mysle ze na Allegro cos znajde.Dzieki za pomoc.Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Śro 22:51, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Zamowilem juz nowa pompe i znalazlem cos takiego jak automatyczny wylacznik pompy paliwa.Trzeba go podlaczyc do bezpiecznika od pompy.Czy moze ktos wie gdzie znajduje sie ten bezpiecznik?Bo w skrzynce z bezpiecznikami wewnatrz auta chyba go nie ma.I wogole czy ktos mial zamontowane w aucie cos takiego jak ten wylacznik??Czy to zdaje egzamin??Oczywiscie chodzi o wylaczenie pompy paliwa po przejsciu na zasilanie gazem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 0:04, 02 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
peter napisał: | Zamowilem juz nowa pompe i znalazlem cos takiego jak automatyczny wylacznik pompy paliwa.Trzeba go podlaczyc do bezpiecznika od pompy.Czy moze ktos wie gdzie znajduje sie ten bezpiecznik?Bo w skrzynce z bezpiecznikami wewnatrz auta chyba go nie ma.I wogole czy ktos mial zamontowane w aucie cos takiego jak ten wylacznik??Czy to zdaje egzamin??Oczywiscie chodzi o wylaczenie pompy paliwa po przejsciu na zasilanie gazem. |
Bezpiecznik od pompy prawdopodobnie jest w komorze silnika z prawej strony w tej czarnej skrzyneczce choc moge sie mylic. Co do tego wylacznika pompy paliwa podczas jazdy na PB to powiem ci tylko ze toczylem o to spory boj ze znajomym ktory taki wynalazek sobie kupil i zamontowal. Wedlug mnie (i nie tylko) pompa paliwowa powinna pracowac caly czas po to aby smarowac i chlodzic wtryski w silniku podczas pracy na gazie. Zamontowanie tego wylacznika moze po pewnym czasie spowodowac usterke ukladu wtryskowego (zapieczenie koncowek wtrysku). Mojemu znajomemu przetlumaczylem (lub ktos inny) ale wkoncu to zdemontowal.
Moj mechanik ma takie samo zdanie jak ja - nic nie daje a moze uszkodzic. Jak jezdzimy na bezynie to pompa pracuje caly czas wiec jak jedziemy na gazie to paliwo przeplywa przez uklad wtryskowy (chlodzi) i wraca powrotnym wezykiem do zbiornika wiec jazda na gazie nie powinna skracac "zywotu" pompy.
PS.
Wyslalem emaila kiedys do pewnego czlowieka ktory te wylaczniki sprzedawal (chyba na allegro) i napisalem mu to co tobie czyli ze nie powinno sie tego montowac to odpisal mi: JAK PAN TAKIS MADRY TO NIE KUPUJ (no i wszystko jasne - pomyslalem )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Czw 0:26, 02 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Moze to i racja z tym chlodzeniem.Teraz juz mam watpliwosci.Chyba jednak sie wstrzymam z montazem tego urzadzenia.Dzieki i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|