|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr12
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:24, 17 Maj 2006 Temat postu: Pomocy, nie działa nawiew |
|
|
Nie działa nawiew, działa tylko na 4 pozycji. Prosze o rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:29, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Padły rezystory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr12
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:07, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gdzie i jak to naprawic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:10, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Oteiwramy schowek i wykrecamy wkręty w jego górnej części, następnie delikatnie odrywamy przednia czesc dywanika schowka (spokojnie on sie potem przyklei) i wykrecamy kolejne wkrety.
Wyciagamy lampke schowka i odlaczamy od niej kable, nastepnie wysowamy lekko schowek i rozloczamy kostke z kablami doprowadzajacymi prad do samego schowka. Wyjmujemy caly schowek i kierujemy nasze oczy na dwie kostki z kablami podlaczone do czrnej rury o przekroju prostokata. Wyciagamy te kostki a okragla podstawe w ktorej one byly przekrecamy w prawo i wyciagamy. To co mamy teraz w rekach to wlasnie niesczesne rezystory, niekiedy wystarczy tylko przelutowac luty na nowo i ok a niekiedy wymiana rezystora. Ogolnie bulka z maslem. Pozdrowionka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:30, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Rodzyn, tym razem nie masz racji umnie właśnie sprawa rozbijała się o pukanie i okazało się że są zimne luty i ich poprawienie załatwiło sprawe!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 20:38, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Slawek napisał: | Rodzyn, tym razem nie masz racji umnie właśnie sprawa rozbijała się o pukanie i okazało się że są zimne luty i ich poprawienie załatwiło sprawe! |
Ok. ale napisales ze to cyt. :" Padły rezystory ..... To co mamy teraz w rekach to wlasnie niesczesne rezystory, niekiedy wystarczy tylko przelutowac luty na nowo i ok a niekiedy wymiana rezystora" z tym ze ten rezystor nie jest tam lutowany a zaciskany blaszkami i jest jeden a nie kilka jak napisales (ze "rezystory"), i jest tam jeszcze kilka sprezynek tez powciskanych w blaszki. A wiesz co pyka sprawdzales to - juz odpowiadam - pyka sam rezystor, jego wnetrze bo robi sie w nim zwarcie i jest to tylko i wylacznie jego wina a nie jakis zimnych lutow bo ich poprostu przy rezystorze nie ma. Luty sa ale na plytce z drugiej strony a nie w mocowaniach rezystora i oczywiscie te luty mozna poprawiac, te od spodu plytki i na doprowadzeniu pradu do wiatraka (to tez moglo by byc przyczyna ale wtedy wiatrak nie dzialal by wogole a nie tylko na 4 biegu - tak mi sie wydaje bo nadal jestem na etapie dokladnego dochodzenia co i jak tam jest - niedlugo wstawie manual z wymiany rezystora bo po ostatnich moich "grzebaniach" i kombinacjach nie dziala mi wentylator).
Podsumowujac jesli koledze Piotrz12 dziala tylko na 4 biegu to prawdopodobnie (ale tez nie koniecznie) jest to wina rezystora ktory jest tez czyms w rodzaju potencjometru szybkosci nawiewu i jesli ulega uszkodzeniu to dziala tylko na pelnej mocy (tak jak bysmy podlaczyli wentylator bezposrednio po akumulator). Ale jesli nie dziala calkowicie to wina moze byc wtedy tych zimnych lutow na plytce a dokladnie na doprowadzeniu zasilania z akumulatora (te zalutowane wejscie z dwoma przewodami) i wtedy wiatrak nie dziala - przelutowanie moze pomoc (ale tez nie musi bo sa tam tez inne pradowe kostki ktore moga sie wypalic). Moim zdaniem powinien to rozkrecic i posprawdzac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mr.elo
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Czw 20:41, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
O jakim pukaniu mówisz? U mnie od czasu do czasu słychać takie głuche puknięcie, jakby zamykała się jakaś klapka czy coś takiego... Czy to zły objaw?
Aha, u mnie siedzi automatyczna klima.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 20:44, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
mr.elo napisał: | O jakim pukaniu mówisz? U mnie od czasu do czasu słychać takie głuche puknięcie, jakby zamykała się jakaś klapka czy coś takiego... Czy to zły objaw?
Aha, u mnie siedzi automatyczna klima. |
U ciebie jest to raczej cos innego - poszukaj na forum bo bylo o tym pukaniu/waleniu klap klimatronika i jest to wina albo sterownika albo silniczka/ow zaslaniajacych klapy nawiewowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:02, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
rodzyn napisał: | Slawek napisał: | Rodzyn, tym razem nie masz racji umnie właśnie sprawa rozbijała się o pukanie i okazało się że są zimne luty i ich poprawienie załatwiło sprawe! |
Ok. ale napisales ze to cyt. :" Padły rezystory ..... To co mamy teraz w rekach to wlasnie niesczesne rezystory, niekiedy wystarczy tylko przelutowac luty na nowo i ok a niekiedy wymiana rezystora" z tym ze ten rezystor nie jest tam lutowany a zaciskany blaszkami i jest jeden a nie kilka jak napisales (ze "rezystory"), i jest tam jeszcze kilka sprezynek tez powciskanych w blaszki. A wiesz co pyka sprawdzales to - juz odpowiadam - pyka sam rezystor, jego wnetrze bo robi sie w nim zwarcie i jest to tylko i wylacznie jego wina a nie jakis zimnych lutow bo ich poprostu przy rezystorze nie ma. Luty sa ale na plytce z drugiej strony a nie w mocowaniach rezystora i oczywiscie te luty mozna poprawiac, te od spodu plytki i na doprowadzeniu pradu do wiatraka (to tez moglo by byc przyczyna ale wtedy wiatrak nie dzialal by wogole a nie tylko na 4 biegu - tak mi sie wydaje bo nadal jestem na etapie dokladnego dochodzenia co i jak tam jest - niedlugo wstawie manual z wymiany rezystora bo po ostatnich moich "grzebaniach" i kombinacjach nie dziala mi wentylator).
Podsumowujac jesli koledze Piotrz12 dziala tylko na 4 biegu to prawdopodobnie (ale tez nie koniecznie) jest to wina rezystora ktory jest tez czyms w rodzaju potencjometru szybkosci nawiewu i jesli ulega uszkodzeniu to dziala tylko na pelnej mocy (tak jak bysmy podlaczyli wentylator bezposrednio po akumulator). Ale jesli nie dziala calkowicie to wina moze byc wtedy tych zimnych lutow na plytce a dokladnie na doprowadzeniu zasilania z akumulatora (te zalutowane wejscie z dwoma przewodami) i wtedy wiatrak nie dziala - przelutowanie moze pomoc (ale tez nie musi bo sa tam tez inne pradowe kostki ktore moga sie wypalic). Moim zdaniem powinien to rozkrecic i posprawdzac. |
Jeśli jest tam tylko jeden rezystor to skąd pierwsze trzy biegi dmuchawy?? Trzy bo czwarty bieg to bezpośrednio prąd na silnik. Rezystory są trzy i to właśnie te sprężynki, są one różnej grubośći i długości i są zrobione ze specjalnego drutu o różnej rezystancji. Z tego co pamiętam mają też różny przekrój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Czw 21:13, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Sa trzy sprezyny i jeden rezystor. Bez rezystora dziala tylko najszybszy bieg, przez sprezyny plynie prad i wyjecie jakiejkolwiek powoduje zatrzymanie dmuchawy - wiem ze sa one w rodzaju potencjometra o roznej przepustowosci ale musza tez byc ze soba polaczone bo wyjecie jednej powoduje calkowity zanik pradu na wentylator - to tez jest dziwne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:50, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Rodzyn, nie chciałbym wchodzić w polemike na temat fizyki, ale potencjometr to nic innego jak rezystor z mozliwością zmiany oporu, a to że po wyjęciu jednego z oporników niedziała żaden bieg świadczy o szeregowym połączeniu oporników co zresztą jest normalne w takim układzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr12
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:21, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Cieszę się ze mój problem wywołał tak ożywioną dyskusję. Sławku dziękuję za wskazówki bo nie wiedziałem nawet gdzie tego szukać. U mnie jest trochę inaczej bo jest to prostokątna kostka którą strasznie ciężko wyjąc, bo jest bardzo ciasno. Moja Laguna to 16 16V z 98r. Ta kostka czasami wydaje z siebie takie charakterystyczne buczenie którego wydaje mi się ze nie powinno być. Mam prośbę, gdzie w interneci mogę kupić tą całą kostkę. Prosze o linka. Gdy wymienię ta kostkę, to tą starą dokładnie zbadam i podzielę się uwagami.
Pozdrawiam i dziękuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
veracoco
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: "Jestem z miasta"
|
Wysłany: Pon 16:47, 22 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Podłączę się pod temat
Dziś przestał mi działac nawiew wentylacji (mam klimatronika i poduchę pasażera).Na wyświetlaczu klimy nie ma serwisu, po włączeniu zapłonu słychać tyknięcie z prawej strony deski rozdzielczej, widać że sterownik działa bo zapala się więcej kresek od siły nadmuchu kiedy w środku jest goraco ale dmuchawa milczy.
Przejrzałem temat ale nie natrafiłem na wpis traktujący o dmuchawie klimatronika. Domyślam się że jest nieco inna niż w autach bez klimy lub z klimą manualną.Zajrzałem pod prawą część deski rozdzielczej, zdjąłem osłonę i ujrzałem silnik dmuchawy przykręcony na 3 śruby.Do niego od spodu wpięta jest wtyczka mająca ok 8 przewodów.Podejrzewam, że w obudowie silnika który można wymontować są jeszcze jakieś elementy np. czujniki i wspomniany termik który mógł ulec awarii.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tego problemu - może jest ktoś kto wymontował już dmuchawę klimatronika i może coś podpowiedzieć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|