|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kola60
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:49, 16 Gru 2005 Temat postu: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV |
|
|
Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pią 22:42, 16 Gru 2005 Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV |
|
|
kola60 napisał: | Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. |
Witam kolejnego forumowicza.
Instrukcja- [link widoczny dla zalogowanych]
Sadze ze tam znajdziesz to czego szukasz. Sa tam opisane przypadki zapalenia sie kontrolki SERV.
Sprawdz tez czy nie jest przepalona jakas zarowka informacyjna w "zegarach" z ktora moze wlaczac sie SERV.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kola60
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:53, 17 Gru 2005 Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV |
|
|
kola60 napisał: | Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. |
Dzieki za odpowiedz, mysle ze tam znajde odpowiedz, a poza tym poradzono mi sie udac na komputer aby sprawdzic co w nim dziala a co nie jest sprawne, dzisiaj dopiero wieczorem przejechalem sie nia. Jezdzi fantastycznie, ale ma jeszcze jeden mankament: nie dziala ogrzewanie, czy powodem moze byc niski stan plynu w ukladzie chłodzenia, czy nagrzewnica siadla?? a moze jest jeszcze inny powod tej usterki. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Sob 15:37, 17 Gru 2005 Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV |
|
|
kola60 napisał: | kola60 napisał: | Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. |
Dzieki za odpowiedz, mysle ze tam znajde odpowiedz, a poza tym poradzono mi sie udac na komputer aby sprawdzic co w nim dziala a co nie jest sprawne, dzisiaj dopiero wieczorem przejechalem sie nia. Jezdzi fantastycznie, ale ma jeszcze jeden mankament: nie dziala ogrzewanie, czy powodem moze byc niski stan plynu w ukladzie chłodzenia, czy nagrzewnica siadla?? a moze jest jeszcze inny powod tej usterki. Pozdrawiam. |
Witam.
Podlaczenie pod komputer w serwisie faktycznie zdiagnozuje wszystkie usterki i bedzie wiadomo co i jak.
Co do ogrzewania to proponuje dolac plynu i odpowietrzyc uklad. Jeden odpowietrznik jest przy grodzi silnika z kabina na przewodzie wodnym idacym do nagrzewnicy kolo serwa hamulcy a drugi w chlodnicy (stojac przed samochodem z lewej strony na gorze chlodnicy. Z tymi odpowietrznikami to bardzo delikatnie bo moga sie urwac.
Jesli to nie przyniesie odpowiednich rezultatow to pozostaje "zregenerowac" nagrzewniczke.
W razie cos moge to opisac w dziale "USTERKI" to moze sie to komus przydac.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kola60
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:39, 17 Gru 2005 Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV |
|
|
rodzyn napisał: | kola60 napisał: | kola60 napisał: | Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. |
Dzieki za odpowiedz, mysle ze tam znajde odpowiedz, a poza tym poradzono mi sie udac na komputer aby sprawdzic co w nim dziala a co nie jest sprawne, dzisiaj dopiero wieczorem przejechalem sie nia. Jezdzi fantastycznie, ale ma jeszcze jeden mankament: nie dziala ogrzewanie, czy powodem moze byc niski stan plynu w ukladzie chłodzenia, czy nagrzewnica siadla?? a moze jest jeszcze inny powod tej usterki. Pozdrawiam. |
Witam.
Podlaczenie pod komputer w serwisie faktycznie zdiagnozuje wszystkie usterki i bedzie wiadomo co i jak.
Co do ogrzewania to proponuje dolac plynu i odpowietrzyc uklad. Jeden odpowietrznik jest przy grodzi silnika z kabina na przewodzie wodnym idacym do nagrzewnicy kolo serwa hamulcy a drugi w chlodnicy (stojac przed samochodem z lewej strony na gorze chlodnicy. Z tymi odpowietrznikami to bardzo delikatnie bo moga sie urwac.
Jesli to nie przyniesie odpowiednich rezultatow to pozostaje "zregenerowac" nagrzewniczke.
W razie cos moge to opisac w dziale "USTERKI" to moze sie to komus przydac. |
Dzisiaj byl mechanik u mnie i stwierdzil ze nagrzewniczka jest zapchana i niestety trzeba ja bedzie wymienic, bo nie da sie jej oczyscic ani oplukac, czyli szykuja sie niestety wydatki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Sob 23:50, 17 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
O nie tu sie z panem mechanikiem nie zgodze. Sam mialem prawie calkowicie zapchana nagrzewnice i ja naprawilem. Jest rozbieralna!!!. Mozna ja oczyscic ale widac panu mechanikowi sie chyba nie chce grzebac i idzie na latwizne. Napisz mi tylko jakie firmy jest twoja nagrzewniczka a pomoge ja naprawic.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kola60
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:50, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
dzieki za odpowiedz. bede musial ja poszukac, bo niestety nie za bardzo wiem gdzie ja szukac w samochodzie, ale z tego co widzialem to chyba ona jest po stronie kierowcy pod deska rozdzielcza. Jezeli sie myle to prosze o podpowiedz, gdzie jestta naf
grzewnica. pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 23:35, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Tak. Nagrzewniczka jest na dole od strony ze tak brzydko powiem pedalow. Przykrecona jest do obudowy trzema wkretami. Dwa powinienes widziec a trzeci ktorego nie widac jest od strony grodzi silnika. Najpierw jednak powinienes odkrecic doprowadzenie wody do nagrz. bedzie tylko jedna srubka ktora to mocuje. Po odkreceniu wszystkich czterech srubek nagrzewniczka powinna dac sie wyciagnac. Jesli nie bedzie sie ruszac mozesz ja delikatnie podwadzic bo mogla sie przez te kilka lat przykleic.
Jak ja wydostaniesz to mozesz ja rozebrac i wtedy dokladnie w srodku oczyscic. Ja tak zrobilem i mam teraz super ogrzewanko. Jesli masz chec to juz ci pisze.
W nagrzewniczce mozesz zdjac caly bok ten co przykreca sie doprowadzenie wody z silnika. Trzymaja go takie pozaginane blaszki. Ja poodginalem je srubokretem i caly plastikowy boczek odszedl i wtedy dopiero zaczolem plukac. Byla kompletnie zamulona. Jest 8 rurek a u mnie przeplyw mialo tylko 3 reszta calkowicie zapchana. W srodku tych rurek sa takie miedziane jakby swiderki ktore mozna wyjac np. cienkim zagietym gwozdzikiem czy czyms odpowiednio twardym bo trzymaja sie dosyc sztywno. Ja tych "swiderkow nie wkladalem spowrotem i nie ma to zadnego wplywu na ogrzewanie. No to teraz pozostaje nagrzewniczke poskladac najlepiej na sylikon do silnikow (taki czerwoy w malych tubkach) A wiec na plastik smarujemy sylikon i skladamy zaciskajac blaszki kombinerkami jedna z jednej strony druga z drugiej. Trzeba to zrobic dokladnie aby po zamontowaniu w samochodzie i zalaniu ukladu plynem nie bylo przeciekow bo czynnosc trzeba bedzie powtorzyc. Po zmontowaniu wszystkiego i napelnieniu ukladu nalezy caly uklad odpowietrzyc i ogrzewanie musi teraz byc ok.
No to by bylo na tyle wrazie jakis pytan to pisz a odpisze napewno.
Powodzenia.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|