Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"nocne usterki"

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prezes




Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Czw 22:00, 11 Maj 2006    Temat postu: "nocne usterki"

witam sznownych uzytkowników lagunki

przejde moze od razu do sedna sprawy.
mam autko juz okolo miesiaca i dzis mialem pierwsza jazde po zmroku i co zauwazylem:
1. nie swieci sie prawa czesc tablicy rozdzielczej; czyli tam gdzie sa 2 wskazniki; poziomu paliwa i temp. silnika
2. po otwarciu bramy garazu wracam sobie do autka i widze ze prawy reflektor swieci nie tak samo intesywnie jak lewy. autko stalo na swiatlach mijania. oczywiscie prawa lampa sie pali ale na lichy jakis zolty kolor a lewe "wali" ostro na instesywny bialy

oczywiscie przyjmuje teraz wesje nalagodniejsza dla portfela, czyli zarówki w obu przypadkach
i teraz pytanka: czy trudno jest wymienic zaróweczke w na tablicy zegarów i jaka to ma byc?
czy z tym reflektorem jest cos nie tak?

dzieki wielkie za wszelki odzew bo z pojazdów mechanicznych to ze mnie noga

pozdro dla wszystkich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Czw 22:10, 11 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Wymiana żaróweczek za licznikiem nie obędzie się bez jego wyjęcia ( tak mi się zdaje ).Spójrz na tą aukcję i zobacz fotkę licznika z tyłu.Włąsnie z tyłu licznika masz tak jakby kupę dziur więc tam są żarówki.Jak chgcesz wymienić te " za " wskaźnikiem paliwa i temp. to musisz pogmerać w dziurach właśnie za tymi licznikami. A z reflektorami to na mój gust wyjmij najpierw obydwie żarówki z obu reflektorów i je porównaj ( moc , napięcie jakieś inne symbole ) Może byc też tak że masz jedną żarówkę markową a drugą jakąś tanią z giełdy lub bazaru.Lepiej to sprawdź bo wg mnie w razie jazdy "po ciemku" to jesteś pierwszy do kontroli przez policję.Lepiej wydać 10-15 zł niż 100-150.... Smile Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy009




Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Czw 22:27, 11 Maj 2006    Temat postu:

Gdzieś na forum jest instrukcja wymieniania żarówki w liczniku. Chyba nawet jeden temat założony przeze mnie Smile Ja również jestem noga jeśli chodzi o motoryzację, ale po przeczytaniu instrukcji udało mi się to zrobić. Największy problem jest z pierwszym rozłączeniem prędkościomierza (w moim przypadku linka, którą musiałem odłączyć dostając się do niej spod kierownicy i puszki bezpieczników), ale później już leci z górki Smile
Teraz licznik wyjmuje i składam spowrotem w ciągu 10 min Smile

A i pamiętaj o dokładnym wpięciu kostek przy składaniu - ja za lekko włożyłem i po pewnym czasie jedna mi się odłączyła. Jechałem ponad 550 km. bez obrotomierza (W GÓRACH !!!) i większości kontrolek (na szczęście kontrolki kierunków, oraz świateł mijania działały)
Pozdrawiam i życzę powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crazytomi
Klubowicz



Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnik

PostWysłany: Pią 8:01, 12 Maj 2006    Temat postu:


Temat licznika masz już chyba wyjaśniony ale jeśli chodzi o reflektor to mi się wydaje, że nie masz masy na żarówce, sprawdź kostkę i ewentualnie przeczyść styki a potem dopiero sprawdzaj jakość żarówki, pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Nie 21:52, 21 Maj 2006    Temat postu:

wymiana zarowek w szafie to przeje**** temat, trzeba wyciagac cala szafe ktora jest przytwierdzona milionem srubek, ale to jeszcze nie koniec, trzeba przeciez odpiac ja z linek....a potem podpiac !! zajecie dla baaardzo cierpliwych ludzi, u mnie nie podswietla sie czesc predkosciomierza (od 80 do 120) ale nie mam zamiaru tego dotykac potym jak widzialem jak kumpel sie z tym nameczyl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy009




Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Nie 22:06, 21 Maj 2006    Temat postu:

kornholio napisał:
wymiana zarowek w szafie to przeje**** temat, , zajecie dla baaardzo cierpliwych ludzi, u mnie nie podswietla sie czesc predkosciomierza (od 80 do 120) ale nie mam zamiaru tego dotykac potym jak widzialem jak kumpel sie z tym nameczyl

Chyba mówisz o innym samochodzie niż Laguna Smile Jak już mówiłem odkręcenie, wyjęcie i skręcenie spowrotem licznika to kwestia 10-15 min. (30 min. przy robieniu to pierwszy raz).

kornholio napisał:
trzeba wyciagac cala szafe ktora jest przytwierdzona milionem srubek

Od 7 śrubek do miliona to jeszcze chyba daleko Smile

kornholio napisał:
ale to jeszcze nie koniec, trzeba przeciez odpiac ja z linek....a potem podpiac !!

Tak owszem - trzeba odpiąć jeśli zegary są analogowe i prędkościomierz podpięty jest przez taką linkę - jeśli wyczujemy gdzie ona jest to jej zdjęcie i założenie to prościzna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Nie 22:22, 21 Maj 2006    Temat postu:

dla wprawnych rak to moze i 10 min :] Ja sam sie za to nie bralem, wymieklem po tym jak uslyszalem od kolegi ile mu to zajelo...ale wyglada na to ze on jakis chyba nie zdarny w tym temacie ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mizioł
Klubowicz



Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 22:23, 21 Maj 2006    Temat postu:

lampy świecące na dwa rózne kolory to może być kwestia puknięcia kiedyś w przeszłości, zbicia jednej i co za tym idzie wymiany tylko jednej lampy. Jeżeli chodzi o lampki kontolne to sprawdz czy sie czesem nie wypieły kable z deski rozdzielczej skoro ta przypadłość dotyczy akurat prawej strony... PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Totek




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wysocko Małe

PostWysłany: Pon 8:33, 22 Maj 2006    Temat postu:

Co do jasności lamp. Polecam użycie Voltomierza w celu wychwycenie gdzie masz spadki napięcia na instalacji.
Włącz światła. Sprawdź jakie ma napięcie między masą w lampie( na wtyczce) a masą silnika. Następnie jakie jest napiecie miedzy plusem na akumlatotrze a plusem na wtyczce.

Mam lage od 3 tyg, a juz zauwazyłem, że na instalacji zasilającej żarówki mam spadek ok 0.8V na samym "plusie". Jest to naprawdę zauważalna różnica w jasności żarówki. Żeby sie o tym przekonać wystarczy na zapalonych światłach, wziaść grubszy kabelek i podpiąć odpowiedni pin w złączu na lampie (aktalnie zasilający żarówkę) do zacisku plus na akumlatorze. Można zauważyć wzrastającą jasność żarówki.

P.S. W poprzedni wozie po całkowitej modyfikacji instalacji na żarówkach miałem pełne 14V. W połaczeniu z żarówkami Philipsa +50% Vision Plus dawało to nieziemski efekt. Niestety mojej ladze duuuużo brakuje do tego efektu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy009




Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Pon 8:40, 22 Maj 2006    Temat postu:

kornholio napisał:
dla wprawnych rak to moze i 10 min :] Ja sam sie za to nie bralem, wymieklem po tym jak uslyszalem od kolegi ile mu to zajelo...ale wyglada na to ze on jakis chyba nie zdarny w tym temacie ;p


Wierz mi, że wielce wprawnych rąk (jeśli chodzi o skręcanie i rozkręcanie Smile ) to ja nie mam i napewno sobie poradzisz bez jakiś większych trudności. W wolnej chwili spróbuj wyczuć linkę podpiętą do prędkościomierza dostając się spod kierownicy i puszki bezpieczników. Jeśli wyczujesz - to największy problem masz z głowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Wto 13:07, 23 Maj 2006    Temat postu:

bialy009 ma racie, nie jest to takie trudne, chodzby nie wiem jak CI nie szlo to od 30min do 1h sie wyrobisz Wink
pwodzenia Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kielek




Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Wto 21:16, 23 Maj 2006    Temat postu:

za pierwszym razem najgorsze jest wyjęcie linki prędkościomierza, ale jak już się ją wyczuje to cała operacja wymiany żarówki trwa 15 minut

wiem bo wymieniałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin