Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moment dokręcania śrub kół jezdnych
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AZndy




Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:17, 18 Kwi 2006    Temat postu: Moment dokręcania śrub kół jezdnych

Witam i jednocześnie proszę o podzielenie się wiedzą. Czy jest komuś znana wartość tego momentu? Raz jeden jedyny byłem świadkiem jak przy wymianie opon mojej Laguny mechanik użył klucza dynamometrycznego. Wtedy to zbagatelizowałem, zaś dzisiaj doceniłem i dlatego chciałbym poznać tą wartość. Z moich doświadczeń wynika (osobiście mam przeświadczenie o powszechnym niedocenianiu tego zjawiska), że warsztaty stosują umowną, wypośrodkowaną siłę dokręcania. Kiepskie jakości klucze z tymi samymi ustawieniami dla aut najmniejszych i aut typu kombi. Czy to aby bezpieczne? a może inaczej, czy to prawidłowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 14:31, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Na poczatek Witam nowego forumowicza Razz .
Trafiles moim zdaniem w 10 z tym tematem. Niestety nie znam tego momentu ale wiem ze jest to naprawde wazne i dodam ze nigdy (a jezdze samochodami ponad 8 lat) zaden pracownik ktory zmienial mi opony nie dokrecal kol kluczem dynanometrycznym Exclamation . Malo tego dwa razy nie dokrecili mi kol Exclamation (raz przedniego prawego, tylnego prawego) kluczem pneumatycznym. Z tego co widze to dokrecaja na sile, na full (a to tez nie jest dobre) i niekiedy nie moge po nich odkrecic kola. Kidys nawet zapytalem pana z wulkanizacji o taki klucz to tylko sie usmiechnol i powiedzial ze ma taki klucz w swoich rekach (ze nie potrzebuje dynanometrycznego).

PS: zabralem moja lagune kiedys od "pseudomechanika" jak zobaczylem ze dokreca glowice silnika na "pale" bez takiego klucza.

Ciekaw jestem czy komus z forumowiczow trafil sie taki porzadny warsztat wulkanizacyjny w ktorym dokrecaja kola kluczem dynanometrycznym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Wto 14:49, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Nie mam skanera bo bym wam zapodał ładniej momenty dokręcania śrub w Lagunie ale proszę tutaj jest fotka jako taka

[link widoczny dla zalogowanych]

Moment dokręcanie śrub jest w kolumnie po prawej zdaje się ostatni.Może komuś się przyda reszta.Zdjęcie jest w dosyć dużej rozdzielczości więc nie powinno być problemów z rozczytaniem.Pozdrawiam

P.S. Te momenty dokręcania śrub skserowałem z jakiejś książki o samochodach wypożyczonej przez mojego brata z biblioteki w szkole podstawowej Very Happy .POsiadam jeszcze kilka innych kartek gdzie opisane jest bardzo wiele technicznych rzeczy o silniku 2,0.Jeśli bede mial sprawny skaner to na pewno zeskanuję i jakoś udostępnie chętnym.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raf19 dnia Wto 16:50, 18 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 14:50, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Mi się jeszcze nie trafił. A jezdzę już samochodami ponad 10 lat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AZndy




Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:14, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Przyczyną zabrania głosu na ten temat jest fakt, że po tym partactwie, którego byłem do tej pory świadkiem (choć warsztaty należały do renomowanych i autoryzowanych) sam zabrałem się do różnych drobnych napraw (Laguna 2.0 16V '00r). I wtedy z przerażeniem odkryłem, że w dwóch otworach piast gwint jest naruszony z powodu laickiego usuwania pozostałości zerwanych śrub. Nie mogę stwierdzić, który z tych świetnych warsztatów mi to zrobił. Wiem natomiast, że koniecznością stać się musi radzenie sobie samemu. I tu zaczymna się całkiem spory problem. Do Renault Laguna nie ma na rynku wydawnictw ani jednej pozycji, a bez tych sprawa staje się mocno trudna (a może nie potrafię ich wyszukać?).
Dzięki za odpowiedź i miejmy nadzieję, że znajdzie się forumowicz z informacją na temat momentu dokręcania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merphi




Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:43, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Juz sie przeciez znalazl raf19. Moment (przynajmniej dla tej wersji laguny) to 100Nm. Choc przypuszczam ze dla innych bedzie podobnie.


Ale zakup klucza dynanometrycznego (za min 100zl) tylko po to by poprawnie dokrecic po zakladzie kola mija sie z celem. Przypuszczam ze w wiekszych zakladach maja takie klucze tylko trzeba o to poprosic by dokrecili sroby z takim momentem.


Ja natomiast mialem inny problem choc podobny. Zaczelo mi cos stukac w tylnim kole. Jako ze niedawno nabylem samochod, odkrecilem sobie tylne kolo szukajac przyczyny. Okazalo sie ze sroby ktorymi powinna byc przymocowana tarcza do piasty zostaly rozwiercone by moc zdjac tarcze i na wystajace bolce wsadzona nowa, ktora trzymala sie tylko wtedy kiedy bylo kolo do piasty dokrecone. Jednak tak sie stalo ze to kolo ma lekko zapieczone sroby i zmieniacze kol nie dokrecili go, a tarcza sobie lozno latala i wydawala okropne dzwieki. Puki co dokrecilem kolo i tarcza sie trzyma ale trzeba bedzie te sroby w jakis sposob wykrecic i dac nowe. Szkoda gadac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Wto 16:07, 18 Kwi 2006    Temat postu:

U mnie jest warsztat który stosuje klucz dynanometryczny i to już od jakiegoś czasu.
W wiekszosci aut moment dokręcenia wacha się od 100 do 120Nm. Ja sam dokręcam z siłą 110 Nm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alonso




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:53, 18 Kwi 2006    Temat postu:

rodzyn napisał:

Ciekaw jestem czy komus z forumowiczow trafil sie taki porzadny warsztat wulkanizacyjny w ktorym dokrecaja kola kluczem dynanometrycznym.


Mi się ostatnio trafił i to po raz pierwszy w życiu. Spojrzałem też na tablicę zawieszoną na ścianie i wyczytałem że dla Laguny II moment to 105 Nm.
Jeśli ktoś chciałby tam wpaść to podaję adres: W-wa, Samochodowa 9.
Wymiana opon i wyważenie kosztuje tam 85 zł (alu) i chyba 65 na stalowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peter




Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ogrodzieniec

PostWysłany: Wto 22:09, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Nie chce zakladac nowego tematu a mam takie pytanko:moja Laguna ma kola na cztery sruby.Potrzebuje dokladny rozstaw tych srub bo znajomy ma mi przyslac alumki z Niemiec i mam mu podac jaki mam rozstaw srub.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arekr
Boss Regionalny
woj. Śląskie



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 22:11, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Prawie na 100% 4X100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AZndy




Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:09, 19 Kwi 2006    Temat postu:

Potwierdzam info. Przy 4- rech śrubach rozstaw wynosi 100 mm (4x100).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peter




Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ogrodzieniec

PostWysłany: Śro 13:10, 19 Kwi 2006    Temat postu:

Wolalbym wiedziec na pelne 100% bo nie chce kogos wprowadzic w blad.Moze ktos jeszcze sie wypowie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merphi




Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:13, 19 Kwi 2006    Temat postu:

wersje V6 i 140 konne maja 5x108

wszystkie inne na pewno maja 4x100


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Śro 13:58, 19 Kwi 2006    Temat postu:

merphi napisał:
wersje V6 i 140 konne maja 5x108

wszystkie inne na pewno maja 4x100

Też jest ważna średnica otworu centrującego, a ta w obydwu wersjach wynosi 60,1mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Śro 14:42, 19 Kwi 2006    Temat postu:

Wiesz co najlepiej jak wejdziesz tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
i znajdz renault i potem masz wszystkie modele znajdz lagune dobierz silnik i zobacz tam masz dokładnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin