|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AZndy
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:17, 18 Kwi 2006 Temat postu: Moment dokręcania śrub kół jezdnych |
|
|
Witam i jednocześnie proszę o podzielenie się wiedzą. Czy jest komuś znana wartość tego momentu? Raz jeden jedyny byłem świadkiem jak przy wymianie opon mojej Laguny mechanik użył klucza dynamometrycznego. Wtedy to zbagatelizowałem, zaś dzisiaj doceniłem i dlatego chciałbym poznać tą wartość. Z moich doświadczeń wynika (osobiście mam przeświadczenie o powszechnym niedocenianiu tego zjawiska), że warsztaty stosują umowną, wypośrodkowaną siłę dokręcania. Kiepskie jakości klucze z tymi samymi ustawieniami dla aut najmniejszych i aut typu kombi. Czy to aby bezpieczne? a może inaczej, czy to prawidłowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 14:31, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Na poczatek Witam nowego forumowicza .
Trafiles moim zdaniem w 10 z tym tematem. Niestety nie znam tego momentu ale wiem ze jest to naprawde wazne i dodam ze nigdy (a jezdze samochodami ponad 8 lat) zaden pracownik ktory zmienial mi opony nie dokrecal kol kluczem dynanometrycznym . Malo tego dwa razy nie dokrecili mi kol (raz przedniego prawego, tylnego prawego) kluczem pneumatycznym. Z tego co widze to dokrecaja na sile, na full (a to tez nie jest dobre) i niekiedy nie moge po nich odkrecic kola. Kidys nawet zapytalem pana z wulkanizacji o taki klucz to tylko sie usmiechnol i powiedzial ze ma taki klucz w swoich rekach (ze nie potrzebuje dynanometrycznego).
PS: zabralem moja lagune kiedys od "pseudomechanika" jak zobaczylem ze dokreca glowice silnika na "pale" bez takiego klucza.
Ciekaw jestem czy komus z forumowiczow trafil sie taki porzadny warsztat wulkanizacyjny w ktorym dokrecaja kola kluczem dynanometrycznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Wto 14:49, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie mam skanera bo bym wam zapodał ładniej momenty dokręcania śrub w Lagunie ale proszę tutaj jest fotka jako taka
[link widoczny dla zalogowanych]
Moment dokręcanie śrub jest w kolumnie po prawej zdaje się ostatni.Może komuś się przyda reszta.Zdjęcie jest w dosyć dużej rozdzielczości więc nie powinno być problemów z rozczytaniem.Pozdrawiam
P.S. Te momenty dokręcania śrub skserowałem z jakiejś książki o samochodach wypożyczonej przez mojego brata z biblioteki w szkole podstawowej .POsiadam jeszcze kilka innych kartek gdzie opisane jest bardzo wiele technicznych rzeczy o silniku 2,0.Jeśli bede mial sprawny skaner to na pewno zeskanuję i jakoś udostępnie chętnym.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raf19 dnia Wto 16:50, 18 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 14:50, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Mi się jeszcze nie trafił. A jezdzę już samochodami ponad 10 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AZndy
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:14, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Przyczyną zabrania głosu na ten temat jest fakt, że po tym partactwie, którego byłem do tej pory świadkiem (choć warsztaty należały do renomowanych i autoryzowanych) sam zabrałem się do różnych drobnych napraw (Laguna 2.0 16V '00r). I wtedy z przerażeniem odkryłem, że w dwóch otworach piast gwint jest naruszony z powodu laickiego usuwania pozostałości zerwanych śrub. Nie mogę stwierdzić, który z tych świetnych warsztatów mi to zrobił. Wiem natomiast, że koniecznością stać się musi radzenie sobie samemu. I tu zaczymna się całkiem spory problem. Do Renault Laguna nie ma na rynku wydawnictw ani jednej pozycji, a bez tych sprawa staje się mocno trudna (a może nie potrafię ich wyszukać?).
Dzięki za odpowiedź i miejmy nadzieję, że znajdzie się forumowicz z informacją na temat momentu dokręcania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merphi
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:43, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Juz sie przeciez znalazl raf19. Moment (przynajmniej dla tej wersji laguny) to 100Nm. Choc przypuszczam ze dla innych bedzie podobnie.
Ale zakup klucza dynanometrycznego (za min 100zl) tylko po to by poprawnie dokrecic po zakladzie kola mija sie z celem. Przypuszczam ze w wiekszych zakladach maja takie klucze tylko trzeba o to poprosic by dokrecili sroby z takim momentem.
Ja natomiast mialem inny problem choc podobny. Zaczelo mi cos stukac w tylnim kole. Jako ze niedawno nabylem samochod, odkrecilem sobie tylne kolo szukajac przyczyny. Okazalo sie ze sroby ktorymi powinna byc przymocowana tarcza do piasty zostaly rozwiercone by moc zdjac tarcze i na wystajace bolce wsadzona nowa, ktora trzymala sie tylko wtedy kiedy bylo kolo do piasty dokrecone. Jednak tak sie stalo ze to kolo ma lekko zapieczone sroby i zmieniacze kol nie dokrecili go, a tarcza sobie lozno latala i wydawala okropne dzwieki. Puki co dokrecilem kolo i tarcza sie trzyma ale trzeba bedzie te sroby w jakis sposob wykrecic i dac nowe. Szkoda gadac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszGaw
Klubowicz
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 16:07, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
U mnie jest warsztat który stosuje klucz dynanometryczny i to już od jakiegoś czasu.
W wiekszosci aut moment dokręcenia wacha się od 100 do 120Nm. Ja sam dokręcam z siłą 110 Nm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17:53, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
rodzyn napisał: |
Ciekaw jestem czy komus z forumowiczow trafil sie taki porzadny warsztat wulkanizacyjny w ktorym dokrecaja kola kluczem dynanometrycznym. |
Mi się ostatnio trafił i to po raz pierwszy w życiu. Spojrzałem też na tablicę zawieszoną na ścianie i wyczytałem że dla Laguny II moment to 105 Nm.
Jeśli ktoś chciałby tam wpaść to podaję adres: W-wa, Samochodowa 9.
Wymiana opon i wyważenie kosztuje tam 85 zł (alu) i chyba 65 na stalowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Wto 22:09, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie chce zakladac nowego tematu a mam takie pytanko:moja Laguna ma kola na cztery sruby.Potrzebuje dokladny rozstaw tych srub bo znajomy ma mi przyslac alumki z Niemiec i mam mu podac jaki mam rozstaw srub.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arekr
Boss Regionalny woj. Śląskie
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 22:11, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Prawie na 100% 4X100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AZndy
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:09, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam info. Przy 4- rech śrubach rozstaw wynosi 100 mm (4x100).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
peter
Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ogrodzieniec
|
Wysłany: Śro 13:10, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Wolalbym wiedziec na pelne 100% bo nie chce kogos wprowadzic w blad.Moze ktos jeszcze sie wypowie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merphi
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:13, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
wersje V6 i 140 konne maja 5x108
wszystkie inne na pewno maja 4x100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszGaw
Klubowicz
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Śro 13:58, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
merphi napisał: | wersje V6 i 140 konne maja 5x108
wszystkie inne na pewno maja 4x100 |
Też jest ważna średnica otworu centrującego, a ta w obydwu wersjach wynosi 60,1mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Śro 14:42, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Wiesz co najlepiej jak wejdziesz tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
i znajdz renault i potem masz wszystkie modele znajdz lagune dobierz silnik i zobacz tam masz dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|