 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vortex5
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:51, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Laguniator napisał: | Wiesz, nie mogę wyobrazić sobie tego "furczenia", może na początku brałem to za stuki o dużej częstotliwości i przyszła mi myśl sprawa zaworów. Teraz raczej mi się nie chce w to wierzyć, bo jeśli silnik ma moc powiedzmy, że dobrze spala i się nie dusi na wolnych obrotach to wszystko jest ok. Moja rada jest taka: jeśli to jest tylko problem akustyczny, sądzę, że może to być wina jakiegoś wirniczka, może palcec w kopułce lub jego sprężynka wysiada? Może coś a alternatorem? Jeździj dalej, a co coś powinno być coraz głośniejsze i może we większym zakresie obrotów. Prędzej czy później ta rzecz się ujawni... |
postaram sie to w jakis sposob nagrac i wrzucic na forum jako mp3. Ale nie gwarantuje ze sie uda ;] Dzieki za zainteresowanie i chec pomocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vortex5
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 13:57, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala - kiedy zmienialem rozrząd, mechanik powiedzial ze rolka paska alternatora jest juz do wymiany (opisal ją jako "ta z ząbkami"). Czy mozliwe ze to furczenie jest z powodu zuzytej rolki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguniator
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 14:07, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
vortex5 napisał: | jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala - kiedy zmienialem rozrząd, mechanik powiedzial ze rolka paska alternatora jest juz do wymiany (opisal ją jako "ta z ząbkami"). Czy mozliwe ze to furczenie jest z powodu zuzytej rolki? |
Jeśli rolka nie ma symetrii to powiedziałbym, że istotnie może targać paskiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:33, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Miałem kiedyś bardzo podobny problem w Samarze, a jest tam bardzo podobny silnik też wałek w głowicy i regulacja zawrów na płytki. Furczało mi tak jak opisuje Vortex5, okazało sie że krzywki wałka rozrządu wytarte. Po wymianie wałka problem zniknął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vortex5
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:42, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Slawek napisał: | Miałem kiedyś bardzo podobny problem w Samarze, a jest tam bardzo podobny silnik też wałek w głowicy i regulacja zawrów na płytki. Furczało mi tak jak opisuje Vortex5, okazało sie że krzywki wałka rozrządu wytarte. Po wymianie wałka problem zniknął. |
hmm czyli juz jakis pomysl jest... a czy wymiana walka nie pociaga za soba koniecznosci wymiany calego rozrzadu? Bo dopiero mialem zmieniany i nie usmiecha mi sie robic wszystkiego jeszcze raz ;]
a co do rolki paska alternatora to jedna (taka wieksza, na gorze) lekko niesymetrycznie sie obraca (patrzac na nią z gory - jest to minimalne, ale poniewaz inne rolki poruszaja sie idealnie w pionowej plaszczyznie, wiec zawsze to jest jakies odstepstwo od symetrii)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 18:59, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
vortex5 napisał: | Slawek napisał: | Miałem kiedyś bardzo podobny problem w Samarze, a jest tam bardzo podobny silnik też wałek w głowicy i regulacja zawrów na płytki. Furczało mi tak jak opisuje Vortex5, okazało sie że krzywki wałka rozrządu wytarte. Po wymianie wałka problem zniknął. |
hmm czyli juz jakis pomysl jest... a czy wymiana walka nie pociaga za soba koniecznosci wymiany calego rozrzadu? Bo dopiero mialem zmieniany i nie usmiecha mi sie robic wszystkiego jeszcze raz ;]
a co do rolki paska alternatora to jedna (taka wieksza, na gorze) lekko niesymetrycznie sie obraca (patrzac na nią z gory - jest to minimalne, ale poniewaz inne rolki poruszaja sie idealnie w pionowej plaszczyznie, wiec zawsze to jest jakies odstepstwo od symetrii) |
Z tego co sobie przypominam to i u Przema "furgocze/ala" rolka napinacza ale nie pamietam dokladnie jak to "furgotalo" ale bylo to slychac dosc wyraznie. Moze to byc tez przyczyna - tylko czy napewno .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Slawek
Klubowicz
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:19, 08 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli już zdecydować się na metode macajewa to lepiej zacząć od rolki. Nie duży koszt a jeśli jest podejrzenie..........to może.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin1
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:51, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam......
Sprawdziłem kompresję i była zła....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin1
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:54, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jestem umówiony we wtorek do mechanika na zdjęcie głowicy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RANAULT1
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Śro 20:47, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam a jakie przerwy były na zaworach , jeżeli nie będzie przerw na zaworach to kompresji też nie będzie ( wtedy zawory są podparte i kompresja idzie bokiem ) pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin1
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:56, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Pierwsz 10/ drugi 8 / trzeci 6/ czwarty 13/ tak mówił mechanik, ja nie znam się na ty wogóle... Autko mam od 12-stu dni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin1
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:07, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Czy jest bardzo źle, facet na wszystko mówił nieźle, komis w którym kupiłem Lagunke - ma to zrobić na swój koszt, czy mogą zrobić byle jak
( zaleczyć problem ), czy jak już zrobią to tak jak się należy. Pytam bo nie wiem na co mam zwrucić uwagę. A po za tym o co miał bym jeszcze spytać - jeżeli chodzi o silnik. Przypominam że jest to 1.8 z 1996r. Z góry Wielkie dzięki za wszelką pomoc - WSZYSTKIM -
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Śro 21:26, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jesli to bedzie wina glowicy (problem z zaworami np. wypalone) to moga to naprawic ale jesli wina jest dolu silnika czyli cylindrow, pierscieni to wymiana ich przyniesie poprawe ale nie na dlugo. Zbyt maly okres czasu minol zebys mogl sie przekonac czy silnik bierze olej - no chyba ze stan oleju gwaltownie spada.
PS: z dolem silnika jest tak ze jak cylindry nie maja duzych progow a tylko wytarte piercienie to wymiana ich moze dac dobry i dlugotrwaly efekt ale jesli cylindry maja juz progi czyli sa moco wytarte to raczej wystarczy to na pare, parenascie tysiecy kilometrow. Ewentualnego remontu silnika nie polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin1
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:39, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba po naprawie powinni coś powiedzieć, mam nadzieje.....
A co do oleju narazie nie zauważyłem gwałtownego spadania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Śro 21:45, 10 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jak tylko zaczna rozbierac (glowice i wyjma tloki) to juz bedzie wszystko wiadomo. Informuj na forum co powiedza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|