Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

linki od nawiewu - laguna 96

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Birmingham / UK

PostWysłany: Sob 21:17, 18 Lut 2006    Temat postu: linki od nawiewu - laguna 96

witam,
pisalem w poprzednim swoim poscie ze mam kilka usterek w nowo zakupionym aucie.
dobralem sie dzis do nawiewu gdyz nie funkcjonuje mi regulacja obrotow dmuchawy (dziala tylko w pozycji 4) oraz zmiana temperatury powietrza
Rozebralem dzis troche autko zeby sie do tego dobrac ale utknalem na 2 srubkach 8mm aby wyciagnac caly panel sterujacy - za braklo mi takiego cienkiego klucza.
zobaczylem jednak linki i jest tak ze:
Zolta linka jest zalamana i to jest powodem ze nie dziala. jest ona podlaczona do pokretla odpowiadajacego za to gdzie ma byc kierowane powietrze (szyby, przod auta, nogi itp).
Niebieska jest podlaczona do pokretla odpowiadajacego za ustawianie temperatury.
Biala podlaczona do regulacji obrotow wiatraka.

Czy ktos moze mi powiedziec czy takie podlaczenie jest dobre ? gdyz zauwazylem ze jak przesuwam niebieska linke (pokretlo zmiany temperatury) to zaczyna mi powietrze dmuchac na szybe i do przodu auta, tak jakby linki byly zamienione.

Gdzie szukac dalej przyczyny braku regulacji obrotow ?

Jakies sugestie ?

acha.. auto jest w wersji z kierownica po prawej stronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 19:41, 19 Lut 2006    Temat postu:

Shocked dopiero teraz dopatrzylem sie z skad jestes i ze masz lage z kierownica z prawej strony.
Dzis sprawdzalem kolory linek u siebie i tak jak u ciebie od regulacji obrotow jest biala ale dwie pozostale sa czarne. Jedna byla zmieniana od regulacji kierunkow nawiewu ale druga raczej nie byla zmieniana a tez jest czarna. Musisz wiec poprobowac metoda prob i bledow.
W tych innych postach pisalem ci ze zeby odkrecic panel nawiewow potrzebny jest kluczyk 6 lub 8 ale zapomialem napisac ze musi to byc kluczyk nasadowy.
Jesli chodzi o szybkosc nawiewu to jest rezystor (na plytce) ktory moze przestac dzialac i takie sa wlasnie objawy (ze dziala jeden najszybszy bieg). Podobno w wiekszosci wypadkow tylko poprawic lut i powinien dzialac ale mogl sie tez spalic i trzeba bedzie go calkowicie wymienic. ASO za ta usluge (wymiana calej plytki zamiast samego rezystora) trzeba sporo zaplacic ale mozna ta wymiane zlecic w jakims warsztacie elektrycznym. Juz ci pisze jak sie do niego dobrac (niestety musisz wziasc poprawke na to co napisze bo twoja Laga ma kierownice gdzie indziej niz moja i moga byc niewielkie roznice w budowie).
A wiec tak: wykrecasz i wyciagasz schowek i tam beda kostki na takiej prostokatnej plastikowej obudowie, musisz rozlaczyc te kostki i przekrecic ta plastikowa obudowe i ja wyciagnac i bedzie tam plytka wlasnie z rezystorami i prawdopodobnie w niej moze tkwic problem. Elektryk powinien szybko znalesc spalony rezystori dobrac pasujacy. Moze wstrzymaj sie z tym jeszcze i poczekaj na inne opinie forumowiczow dotyczace tego problemu ale ja stawiam na ta plytke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Birmingham / UK

PostWysłany: Wto 0:15, 21 Lut 2006    Temat postu:

chcialem sprostowac ze podlaczenie linek jest prawidlowe.poprostu myslalem ze mam zamieniona ta od regulacji temperatury nawiewu z ta od tego gdzie ma dmuchac nawiew... robilem dziecinny blad - testowalem na zimnym silniku, dlatego mi zawsze zimne powietrze wialo, ale fakt ze jak przekrecam na zimne to mi tez wieje przednimi nawiewami.

musze jednak jakos wymienic ta jedna linke ktora mam zalamana, jak sie do tego dobrac? zalamana jest na tym odcinku miedzy pancerzem a mocowaniem do pokretla w panelu sterowania (czyli koncowy odcinek bez pancerza - jakies 3-4cm) - i dokladnie w polowie mam zalamana pod kontem 90 stopni. czy moze to sie da jednak naprawic (w co watpie) czy musze wymieniac linke. chociaz jesli linka sie zalamala to moze gdzies dalej jest blokowana poprostu ?
nie moglem sie dostac kluczem nasadowym bo mial za grube scianki, ale teraz nie wiem czy bede sie do tego zabieral bo nie jest to takie istotne. bardziej zalezy mi na regulacji obrotow a to jak piszesz jest za schowkiem plytka.

panel z rezystorami sprawdze w sobote, moze u mnie tez bedzie za schowkiem.
elektryka to szybko nie znajde ale sam moze cos wymysle. a ktos zna wartosc tego rezystora ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 0:37, 21 Lut 2006    Temat postu:

Od razu na wstepie pisze ci ze nie jest to dokladnie rezystor a jakis (podobno tak to sie nazywa) topik (i jest na plytce w miejscu o ktorym pisalem wczesniej). Za cholere nie wiem co to dokladnie jest ale dowiedzialem sie ze lubi sie przepalic jak filtr kabinowy jest przypchany (stary) i jak tylko bede wiedzial cos wiecej to od razu dam znac. Cos mi sie wydaje ze bez pomocy elektryka nic nie zdzialasz ale sprobowac mozesz.
Co do linki to mozesz ja wymienic z tego co pamietam jest to sztywny drut w pancerzu a zalamuje sie wtedy jak chcesz zmienic kierunek nawiewu (u mnie jak chodzi na 4 biegu nie zmienie kierunku) a nawiew jest wlaczony na najwyzszy bieg (duze opory) ale w tym celu koniecznie musisz wymontowac ten panel ktorego nie mozesz wykrecic. Z dobraniem drutu nie powinienes miec problemow a przymocowany do panelu jest chyba takimi blaszkami (przygiete).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin