|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wwwujek
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: Sob 16:07, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie taką wersję jak Ty dab_ .
Uderzony raczej nie był, dość mocno pod tym kątem to sprawdzałem..
- Światła. Dalej są xenony oczywiście. Już nawet znalazłem regulator, jest pod maską, nad reflektorami, w karoserię jest jakby wtopiony kremowy potencjometr, którym można kręcić za pomocą imbusa bądź śrubokręta.
Dziś wieczorem to będę ustawiał.
- Czujniki. Muszę jeszcze sprawdzić te baterie w odbiorniku czujników.
Twoje przypuszczenia muszę odrzucić (aczkolwiek pomysł ze sprawdzeniem w ASO jest ok). Na trasie bywają momenty, że wszystkie czujniki są ok. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Chodzi tylko o lewy przód. Mam już nawet 2,5 w kole, a pokazuje w porywach 1,5..
- Chłodnica. Szlag mnie trafi! Gubie około litra płynu po prawie 100km!!!
Pojemnik zrzuciłem, wyczyściłem.. Nigdzie nie przecieka! Mam 100% pewności. Potwierdza to również fakt, że po trasie, płynu brakuje, ale ćiśnienie w pojemniku jest. Więc gdzie ten płyn usieka?! Wszelkie wężyki mam też sprawdzone..
Więc co? Spala się? Ale wtedy byłby lekko biały dymek z rury, nie?
- Odma. Widać, że była już klejona, a aktualnie jest urwana i sobie wisi. Już wiem dlaczego czasem paruje mi szyba w jednym miejscu..
Waszym zdaniem taka wisząca odma może jeszcze na coś wpływać?
- Uszczelka pod głowicą. Na 99% jest do wymiany.. Poza drobnym wyciekiem, który zniknie prawdopodobnie po wymianie, co jeszcze mogę przez tą wymianę "naprawić"?
- Wyciek. Na dolnej pokrywie silnika widać nie mały wyciek, z czego to może być?
To tyle, póki co..
Pozdrawiam, Łukasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wwwujek
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: Sob 21:46, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
[quote="wwwujek"]Mam dokładnie taką wersję jak Ty dab_ .
Uderzony raczej nie był, dość mocno pod tym kątem to sprawdzałem..
- Czujniki. Muszę jeszcze sprawdzić te baterie w odbiorniku czujników.
Twoje przypuszczenia muszę odrzucić (aczkolwiek pomysł ze sprawdzeniem w ASO jest ok). Na trasie bywają momenty, że wszystkie czujniki są ok. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Chodzi tylko o lewy przód. Mam już nawet 2,5 w kole, a pokazuje w porywach 1,5..
Już coś mam!
Wpadło mi do głowy, że może ta elektronika, niczym analog się.. zawiesiła
Spuściłem powietrze z opony, która "nawaliła", czyli lewy przód. Zapalam auto, kawałek jade, nowy pomiary i co..? Okazało się, że komputer pokazuje najmniej w kole lewym tylnym! A lewy przód bez zmian! Wniosek taki, że przednią lewą dopompowałem jak wcześniej, nabijam lewy tył a tam 1,5 czyli tak jak na komputerze! Ale dlaczego na komputerze myli opony, skoro gumki są założone wg. ksiązki..
Na razie działa, zobaczymy jutro..
Pozdrawiam, Łukasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dab_
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: Nie 10:01, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
co do wycieku oleju w dolnej czesci silnika to na 100% stawiam na przepuszczajaca uszczelke miski olejowej, to bardzo czeste w tym modelu
na szczescie koszt naprawy niewielki, i najlepiej to sobie zrobic przy wymianie oleju.
a tak swoja droga to jaki masz przebieg?
i powioedz mi bo mnie zaionteresowalo - dlaczego chcesz wymienic uszczelke pod glowica?
pozdro
dab
PS. wycieraczke wylniej szyby juz robiles?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
martinos
Klubowicz
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:11, 16 Lip 2006 Temat postu: laguna 3.0 v6 INITIALE |
|
|
towarzysze niedoli?dobrze powiedziane. nie wiem czy to jest prawda ale tak sobie czytam rozne opinie na temat laguny 2 i wychodzi na to ze w porownaniu do laguny 1 to sa po prostu smiecie(oczywiscie pod wzgledem usterkowosci)?i jak to jest panowie uzytkownicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
martinos
Klubowicz
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:19, 16 Lip 2006 Temat postu: laguna 3.0 v6 INITIALE |
|
|
a propo ubytku płynu chłodniczego nawet jak bys mial walnieta uszczelke pod głowica to na pewno nie poszło by ci tyle plynu.musisz miec jakis wyciek.mozliwe ze dopiero pod cisnieniem w trakcie jazdy płyn ci ucieka a na postoju jest to nie widoczne.sprawdz korek od oleju czy nie masz tam jakiegos syfu.szczegolnie przy zmianach temp.potrafi sie zrobic piana na korku i to swiadczy o walnietej uszczelce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dab_
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: Nie 11:49, 16 Lip 2006 Temat postu: Re: laguna 3.0 v6 INITIALE |
|
|
martinos napisał: | towarzysze niedoli?dobrze powiedziane. nie wiem czy to jest prawda ale tak sobie czytam rozne opinie na temat laguny 2 i wychodzi na to ze w porownaniu do laguny 1 to sa po prostu smiecie(oczywiscie pod wzgledem usterkowosci)?i jak to jest panowie uzytkownicy? |
coz...2 to pieknie zapakowana sterta awaryjnego chlamu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 11:57, 16 Lip 2006 Temat postu: Re: laguna 3.0 v6 INITIALE |
|
|
dab_ napisał: | martinos napisał: | towarzysze niedoli?dobrze powiedziane. nie wiem czy to jest prawda ale tak sobie czytam rozne opinie na temat laguny 2 i wychodzi na to ze w porownaniu do laguny 1 to sa po prostu smiecie(oczywiscie pod wzgledem usterkowosci)?i jak to jest panowie uzytkownicy? |
coz...2 to pieknie zapakowana sterta awaryjnego chlamu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dab_
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: Nie 12:09, 16 Lip 2006 Temat postu: Re: laguna 3.0 v6 INITIALE |
|
|
Dedis napisał: | dab_ napisał: | martinos napisał: | towarzysze niedoli?dobrze powiedziane. nie wiem czy to jest prawda ale tak sobie czytam rozne opinie na temat laguny 2 i wychodzi na to ze w porownaniu do laguny 1 to sa po prostu smiecie(oczywiscie pod wzgledem usterkowosci)?i jak to jest panowie uzytkownicy? |
coz...2 to pieknie zapakowana sterta awaryjnego chlamu |
|
teraz to juz tez sie jedynie z tego tylko smieja....oczekujac az znowu cos nagle padnie...
tylko mnie boli to wydawanie kasy na te naprawy i stracony czas...
a tak poza tym to jesty eXtra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Nie 14:46, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ogolnie rzecz biorac to nowe samochody sa coraz bardziej awaryjne w przeciwienstwie do samochodow starej daty - jak to jest skoro motoryzacja idzie na przod, wiec powinno byc odwrotnie ? Kiedys auta to mialy dusze...a dzisiaj maja komputery i rozne dziwaczne systemy ktore doprowadza do tego ze za jakis czas kierowca zamieni sie w pasazera. Stare mercedesy czy chocby golfy majace po 20 lat i 500 tys. przebiegu jezdza do dzis, renault zreszta tez, mialem kiedys 11-stke z 86 roku - dolewalem olej, tankowalem, raz na jakis czas zmienilem klocki i nawet mi do glowy nigdy nie przyszlo ze moze sie zepsuc w trasie, a laguna wyjezdzam i nie wiem czy wroce sam czy znow na holu. To wszystko dlatego ze dzis nikt nie ma interesu w tym zeby jego samochody jezdzily 20 lat po drogach i jeszcze sie nie psuly. Nowe auto to jest tylko robaczek na haczyku na ktorego lapie sie klienta ktory potem musi placic za serwis, czesci i najlepiej zeby jak najszybciej samochod sie rozlecial to wtedy bedzie musial kupic kolejny.
ahh, zebralo mi sie na refleksje sorry za OT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 15:21, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
kornholio napisał: | ogolnie rzecz biorac to nowe samochody sa coraz bardziej awaryjne w przeciwienstwie do samochodow starej daty - jak to jest skoro motoryzacja idzie na przod, wiec powinno byc odwrotnie ? Kiedys auta to mialy dusze...a dzisiaj maja komputery i rozne dziwaczne systemy ktore doprowadza do tego ze za jakis czas kierowca zamieni sie w pasazera. Stare mercedesy czy chocby golfy majace po 20 lat i 500 tys. przebiegu jezdza do dzis, renault zreszta tez, mialem kiedys 11-stke z 86 roku - dolewalem olej, tankowalem, raz na jakis czas zmienilem klocki i nawet mi do glowy nigdy nie przyszlo ze moze sie zepsuc w trasie, a laguna wyjezdzam i nie wiem czy wroce sam czy znow na holu. To wszystko dlatego ze dzis nikt nie ma interesu w tym zeby jego samochody jezdzily 20 lat po drogach i jeszcze sie nie psuly. Nowe auto to jest tylko robaczek na haczyku na ktorego lapie sie klienta ktory potem musi placic za serwis, czesci i najlepiej zeby jak najszybciej samochod sie rozlecial to wtedy bedzie musial kupic kolejny.
ahh, zebralo mi sie na refleksje sorry za OT |
Do tego dochodzi czas w jakim samochody są kostruowane, który z biegiem lat jest coraz bardziej skracany, przez co nowe auta maja cała mase niedoróbek. Poza tym, zobaczcie ile auta teraz są produkowane, Kiedyś było to 8-10 lat, a teraz max. 5-6 i nowy model Faceliftingi w autach co są na rynku dopiero 3 lata, kiedys nie wystepowały, a teraz sa codziennością . Gdyby kostruktorzy mieli wiecej czasu na opracowane modelu, to myslę, że połowa "chorób wieku dziecięcego" nowych aut by nie występowała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Nie 15:42, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
dokladnie Marco, to tak jak z grami komputerowymi albo Windowsami - aby jak najszybciej wypuscic nowy a dopiero potem latki, poprawki, patche, upgrade i tak dalej... Dzisiaj w kazdej dziedzinie idzie sie na ilosc a nie na jakosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Nie 20:05, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
właśnie!
teraz tylko najbardziej udane autka sa produkowane po 8 lat ale i tak po liftach są i to czasem nie jednych, choć i dawniej z początku produkcji wiele aut miało problemy, z tym, ze teraz to jest nagminny problem
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Nie 21:21, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | właśnie!
teraz tylko najbardziej udane autka sa produkowane po 8 lat ale i tak po liftach są i to czasem nie jednych, choć i dawniej z początku produkcji wiele aut miało problemy, z tym, ze teraz to jest nagminny problem
pozdro! |
No i nie mozna zapominać o tych "popularnych" w tych czasach akcjach serwisowych, gdzie wzywane do serwisów są nie raz setki tysięcy aut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wwwujek
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: Nie 21:36, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
>co do wycieku oleju w dolnej czesci silnika to na 100% stawiam na >przepuszczajaca uszczelke miski olejowej, to bardzo czeste w tym >modelu
>na szczescie koszt naprawy niewielki, i najlepiej to sobie zrobic przy >wymianie oleju.
Trzeba to zrobić..
>a tak swoja droga to jaki masz przebieg?
Wg. licznika 112000..
>i powioedz mi bo mnie zaionteresowalo - dlaczego chcesz wymienic >uszczelke pod glowica?
Przede wszystkim dlatego, że widać ślady oleju..
>PS. wycieraczke wylniej szyby juz robiles?
Nie, a co będzie do roboty?
Pozdrawiam, Łukasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wwwujek
Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: Nie 21:46, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
>a propo ubytku płynu chłodniczego nawet jak bys mial walnieta uszczelke >pod głowica to na pewno nie poszło by ci tyle plynu.
No to co jest..?!
>musisz miec jakis wyciek.mozliwe ze dopiero pod cisnieniem w trakcie >jazdy płyn ci ucieka a na postoju jest to nie widoczne.
Ja już nie wiem co to może być.. Nigdzie nie ucieka. A mimo to go brakuje.
Nie myślisz, że gdyby uciekał podczaj jazdy, to po trasie w zbiorniczku nie byłoby ciśnienia? A jest.. Jak tylko stanę i odkręcę korek, to góra zbornika pluje płynem..
>sprawdz korek od oleju czy nie masz tam jakiegos syfu.szczegolnie przy >zmianach temp.potrafi sie zrobic piana na korku i to swiadczy o walnietej >uszczelce.
Czysto jest.. To niby też świadczy o tym, że płyn się nie spala, bo gdyby się spalał to na korku z oleju powinien się robić lekki biały osad, no nie?
Pozdrawiam, Łukasz.
ps. Nie potrafię wejść w tryb serwisowy komputera, o czym czytałem na tym forum.. Dlaczego? Może ktoś to opisać krok po kroku?
ps2. Jak tak Was czytam to się zastanawiam, dlaczego jeździcie Lagunami..? Przecież w tej cenie można kupić coś fajnego, no nie?
Nigdy jeszcze nie spotkałem grupy kierowców, którzy tak narzekają na swoje bryczki Pieprzy się to sprzedaj.. Proste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|