 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:48, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
hmm a jak on se zaczyna mozesz powiedziec? czy to moze numer samochudu czy cos innego bo po polsku to troche inaczej niz tu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszGaw
Klubowicz
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 23:01, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
chris158 napisał: | Tak, to jest pdf z Laguny II, ale silnik jest ten sam - F9Q.
Podaj mi oznaczenie typu z tabliczki lub początek nr VIN, to poszukam w dialogysie. |
Silniki F9Q występują w różnych odmianach, Laguny 1 miały końcówkę 710 i 716.
W Dwójkach to F9Q 750, 754......
Turbiny tych 750, 754 .... mają zmienną geometrię łopatek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszGaw
Klubowicz
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 23:05, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
madziara napisał: | hmm a jak on se zaczyna mozesz powiedziec? czy to moze numer samochudu czy cos innego bo po polsku to troche inaczej niz tu  |
To cały numer nadwozia ze wszystkimi literkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRELUB
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stegny
|
Wysłany: Śro 17:53, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
madziara napisał: | Nie wiem czy mam racjie, ale tak jak ja to rozumiem, to EGR jest otwierany podcisnieniem z pompy podcisnieniowej (wspomaganie hamulca) i sterowane przez elektryczny zawor.
natomiast "zawor na turbinie" jest otwierany cisnieniem bezposrednio z kolektora. Przynajmiej tak robi to sens w moich oczach. Pozatym wymiana byla dosc latwa (dwa razy po 45 minut). Stara turbina miala luz na walku i gubila olej (przebieg 399730 km).
pozdrawiam! |
właśnie ten "elektryczny zawór" jest w moim rozumieniu zaworem turbo i TAK masz rację co do reszty
chris158 napisał: | Tutaj wrzucilem opis turbo w silniku F9Q. (7 stron pdf z Dialogysa po polsku ) |
tylko że to są opisy F9Q z Laguny II dCi a koleżanka ma F9Q dTi
więc nie wprowadzj jej w błąd
MariuszGaw napisał: | Zawór na turbinie to steruje ciśnieniem doładowania i sterowany jest podciśnieniem lub ciśnieniem właśnie z kolektora- to muszę sprawdzić ?
EGR nie ma tu nic wspólnego. |
przeczytaj jeszcze raz uważnie co napisała koleżanka bo pisze:
raz ,że dobrze,
dwa ,że opisuje podłączenie EGR-u, zaworu sterującego EGR-em i zaworu na turbinie więc są to trzy różne rzeczy..
pozdrawiam
P.S madziara
Jestem pod wrażeniem Twojej nie tyle wiedzy co zainteresowania problemem w swoim samochodzie (mam na myśli wspieranie męża w pracach pod maską)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chris158
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 20:41, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Trochę literatury na temat silnika F9Q. Niestety w dialogysie dokładnie nt. F9Q 716 nic nie znalazłem. Mam nadzieję, że to pomoże.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyznaję, że poprzednio z rozpędu nie zwóciłem uwagi na odmiany silników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:22, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
chris dziekuje za stronki napewno sie przydadza FRELUB przyznam ze mi to robi przyjemnosc pomaganie mezowi przy aucie w koncu nim tez jezdze i chciala bym wiedziec o nim troche.....no i uwarzam ze czasem zycie bez kobiety bylo by ciezkie pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za pomoc wszystkim postaram sie tez udzielac na tyle co wiem o innych autach.......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|