|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daro
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 9:57, 06 Lip 2006 Temat postu: Kilka pytań nowicjusza N7Q |
|
|
Witam wszystkich.
Od 3 dni jestem posiadaczem Lagunki kombi z silnikiem 2.0 16v N7Q z opcją full wypas ,przebieg 193 tyś. sprowadzona z niemiec.Zwracam się z wielką prośbą (zwłaszcza do posiadaczy silnika N7Q) o info na jego temat , jego bolączek związanych z użytkowaniem.Mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi na forum (może słabo szukałem):
- przebieg 193 tyś. nie mam informacji jaki był wcześniej lany olej do mojej Lagunki syntetyk czy półsyntetyk.Co lać ?
-czy przy tym przebiegu i silniku wymiana rozrzadu jest już konieczna,czy jeszcze polatać 1-2 tyś. km ?
-jaka instalka gazowa do tego silniczka ?
-jak samemu (jeśli się da) zmienić język komunikatów komputera pokład. z niemieckiego na angielski ?
-mam orginalne radio blaupunkta-renault z wyjściem na zmieniarke,oczywiscie zmieniarki brak ale przewód z radia do zmieniarki wychodzi i ginie gdzieś w plątaninie kabli.Pytanie gdzie szukać końcówki przewodu do zmieniarki i gdzie były orginalnie montowane zmieniarki?
Dzięki i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 10:04, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witamy na forum
Ad 1. Jeżeli nie wiesz jaki był lany to bezpieczniej jest wlać półsyntetyk bo jak był stosowany półsyntetyk a zalejesz pełny syntetyk to istnieje możliwość rozszczelnienia silnika ponieważ zostaną wypłukane z niego nagary.
Ad 2. Jeżeli nie wiesz kiedy był montowany rozrząd to wymieniaj odrazu, zawsze to koszt nieporównywalnie mniejszy niż naprawa po zerwaniu paska. Ja po zakupie już drugiego dnia wstawiłem do warsztatu na wymainę.
Ad 3. podjedź do gazwoników to coś Ci zaproponują - bierz markowe instalki.
Ad 4. samemu języka nie zmienisz - zmienią Ci w ASO za drobną opłatą Chyba coś ok 100 zł.
Ad 5. W kombi zmieniarki montowane były fabrycznie w lewym schowku w bagażniku - tam poszukaj kabla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 13:18, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
witaj!
-lej pożądny półsytetyk. to za duży przebieg na pełen syntetyk.
-jeśli nie wiesz kiedy był rozrząd robiony to rób odrazu, bo jak strzeli... wiadomo.
-ja bym wsadzał tylko sekwencje dobrej firmy w dobrym warsztacie (nie warto zbyt oszczędzać)
-o językach komunikatów i zmieniarce nic nie podpowiem bo nie wiem. (sam potrzebuje zmieniarke oryginalną, lecz do philipsa kasetowego oryginalnego)
pozdroofka!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merphi
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:36, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ja osobiscie leje dobry mineralny (Castrol GTX3 Protection) co 10 tys. Przebieg mam 180tys. Jak jezdze normalnie (do 140) to mi nie bierze oleju wogole. Przy szalenstwach na autostradzie (kolo 200 np na wyjazd na mecz reprezentacji do .de) potrafi zjesc 1l na 1000km wiec trzeba uwazac. Sam silnik uwazany za bardzo trwaly o ile sie o niego dba. (rozrzad, olej, chlodzenie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo
Boss Regionalny woj. Wielkopolskie
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 14:00, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ja ma syntetyk ale chyba teraz zmienie na półsyntetyczny. Silniczek na razie smiga elegancko na instalce II generacji, choc spalanie w miescie to koszmar ale to kwestia regulacji. Najlepiej poszukaj podobnego forum Volvo i poczytaj o silniczku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sieg13
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Czw 14:36, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
w zakladzie naprawczym gdzie od 10 lat wymieniam czesci oraz olej poradzili mi ze jak nie wiem co bylo wlewane i jak ma powyzej 190 tys przebiegu to najlepiej wlac minaralny i tego sie trzymac welwajac olej o miejszej gestosci grozi rozszczelnieniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adama35
Klubowicz
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: Czw 21:53, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Lej minerala jak nie wiesz jaki był wcześniej nalany bo jak gośc lał mineralny a ty zalejesz pólsyntetykiem to możesz narobić sobie kłopotów z silnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
heniek
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 23:31, 06 Lip 2006 Temat postu: olej i gaz |
|
|
czesc ptzy takim przebiegu lej olej mineralny polecam mobila jest dobry nawet bardzo co do gazu to za bede teraz zakladac BRC dosyc dobra instalka ok 3 tyz zl zalezy gdzie wkladasz tzn jakie miasto i td. mi sue udalo zalatwic niby po znajomosci gaz sekwencyjny BRC za 2700 zygli wkladam w ta sobote jesli sciana placzu odda wszystkie banknoty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 13:00, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
BRC to baaardzo dobre instalki. polecam!
ej ale nie przesadzajcie!!! to nie jest kaszlak ani poldek minaralny.... chyba żart.
półsyntetyk według mnie najlepsze rozwiązanie. olej minerlany ma już naprawde mizerne własności smarujące, jest gęsty, co zwiekszy zużycie paliwa i odejmie wigoru silnikowi. jeśli silnik nie jest zajechany to napewno nie pchałbym sie w żaden mineralny.
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 13:44, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | BRC to baaardzo dobre instalki. polecam!
ej ale nie przesadzajcie!!! to nie jest kaszlak ani poldek minaralny.... chyba żart.
półsyntetyk według mnie najlepsze rozwiązanie. olej minerlany ma już naprawde mizerne własności smarujące, jest gęsty, co zwiekszy zużycie paliwa i odejmie wigoru silnikowi. jeśli silnik nie jest zajechany to napewno nie pchałbym sie w żaden mineralny.
pozdro! |
o właśnie to miałem na myśli pisząc żeby lał półsyntetyk, ja bym minerala nie wlał - jak miałem poloneza to mineral szedł ale to nie jest polonez.
Pzdr
Merphi napisał że przy jezdzie pow 140km/h i szybciej bierze mu 1l na 100km - to chyba świadczy o tym że mineral nie nadaje się do tych silników. Mi na półsyntetyku ubywa oleju jakieś 0,5-0,7 l ale na 10 tyś km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 14:47, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Malczyk2000 napisał: | Dedis napisał: | BRC to baaardzo dobre instalki. polecam!
ej ale nie przesadzajcie!!! to nie jest kaszlak ani poldek minaralny.... chyba żart.
półsyntetyk według mnie najlepsze rozwiązanie. olej minerlany ma już naprawde mizerne własności smarujące, jest gęsty, co zwiekszy zużycie paliwa i odejmie wigoru silnikowi. jeśli silnik nie jest zajechany to napewno nie pchałbym sie w żaden mineralny.
pozdro! |
o właśnie to miałem na myśli pisząc żeby lał półsyntetyk, ja bym minerala nie wlał - jak miałem poloneza to mineral szedł ale to nie jest polonez.
Pzdr
Merphi napisał że przy jezdzie pow 140km/h i szybciej bierze mu 1l na 100km - to chyba świadczy o tym że mineral nie nadaje się do tych silników. Mi na półsyntetyku ubywa oleju jakieś 0,5-0,7 l ale na 10 tyś km. |
dokładnie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|