|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 11:26, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
raf19 napisał: | A nie wiem.Wydają mi sie najbardziej kompetentni.Jak popatrze na chłopaków z zawodówki którzy pracują u pobliskiego"największego" mechanika to wole jechac tam |
Jedz do chlopakow z zawodowki bo wymienic olej to zadna filozofia i nie maj czego zepsuc jesli sie o to boisz (no chyba ze maja jakies arcy zdolnosci). Kup tylko swoj olej zeby nie nalali ci czegos z beczki (bo najczesciej maja w beczkach) zreszta jaka masz pewnosc ze w ASO nie naleja ci jakiegos taniego oleju z beczki a zaplacisz za dobry markowy - nie masz mozliwosci sprawdzenia. Moim zdaniem najlepiej kup olej i filtr i jedz na zmiane do "chlopakow z zawodowki".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo
Boss Regionalny woj. Wielkopolskie
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 11:31, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
rodzyn--> nie namawiasz na wymianę we własnym zakresie ? hmm dziwne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 11:42, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Przemo napisał: | rodzyn--> nie namawiasz na wymianę we własnym zakresie ? hmm dziwne |
He. odpowiem ci tak: sam jak mam zmieniac u siebie to ZAWSZE jade do swojego mechanika bo: najpierw rozgrzewam jak najbardziej silnik i odrazu wale tak na kanal i normalna rzecza jest ze w celu spuszczenia starego oleju trzeba wykrecic korek. Po wykreceniu wiadomo co sie dzieje, leci BARDZO goracy olej i raz gdy zmienialem sam to poprostu sie strasznie poparzylem (poleciala skora z dloni) coprawda glownym winowajca calego zamieszania byl nieodpowiedni klucz z zakrodka raczka. Od tamtego czasu srube spustowa wykreca mi moj mechanik (a niech sie parzy )
Oczywiscie mozna to zrobic bez problemu we wlasnym zakresie ale zaznaczam ze trzeba miec odpowiedni (z dluga raczka) klucz (czworokatny od korka spustowego oleju).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pilar
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 18:11, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
rodzyn napisał: | Przemo napisał: | rodzyn--> nie namawiasz na wymianę we własnym zakresie ? hmm dziwne |
He. odpowiem ci tak: sam jak mam zmieniac u siebie to ZAWSZE jade do swojego mechanika bo: najpierw rozgrzewam jak najbardziej silnik i odrazu wale tak na kanal i normalna rzecza jest ze w celu spuszczenia starego oleju trzeba wykrecic korek. Po wykreceniu wiadomo co sie dzieje, leci BARDZO goracy olej i raz gdy zmienialem sam to poprostu sie strasznie poparzylem (poleciala skora z dloni) coprawda glownym winowajca calego zamieszania byl nieodpowiedni klucz z zakrodka raczka. Od tamtego czasu srube spustowa wykreca mi moj mechanik (a niech sie parzy )
Oczywiscie mozna to zrobic bez problemu we wlasnym zakresie ale zaznaczam ze trzeba miec odpowiedni (z dluga raczka) klucz (czworokatny od korka spustowego oleju). |
Ja uzywam starej klamki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 19:54, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ja uzywam starej klamki | no ja tez mam juz klucz z dluga raczka ale chyba zostal mi uraz po tamtym i jakos sie nie spiesze do wykrecania korka. Zreszta u "magika" zawsze zostawiam swoj stary olej, filtry, swiece itp. smieci a i on lubiiii pogadac to chociaz ma z kim .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzech666
Klubowicz
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:57, 05 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
w silniku F4P wg. karty serwisowej:
Miska olejowa silnika, ilość: 5,3 dm3 (z wymianą filtra)
- rodzaj oleju: ACEA A2/A3, 10W30, 10W40, 15W40 lub 15W50 wg SAE
- okres wymiany: 20 000 km lub co 2 lata
czyli nie we wszystkich lagunach co 10.000km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Śro 21:45, 05 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
grzech666 napisał: | w silniku F4P wg. karty serwisowej:
Miska olejowa silnika, ilość: 5,3 dm3 (z wymianą filtra)
- rodzaj oleju: ACEA A2/A3, 10W30, 10W40, 15W40 lub 15W50 wg SAE
- okres wymiany: 20 000 km lub co 2 lata
czyli nie we wszystkich lagunach co 10.000km |
Dokladnie tak jak napisales ze nie we wszystkich. My pisalismy o blizniaczych silnikach starszej generacji i w nich zaleca sie czestrza wymiane oleju - producent zaleca co 10tys/km.
W twoim silniku wymiana jest wydluzona bo konstrukcja silnika i klasa zastosowanego oleju na to pozwala ale powiem ci szczerze ze jak bym mial taki silnik i tak wymienial bym duzo wczesniej niz to przewiduje "ustawa" producenta - napewno nie zaszkodzilo by to silnikowi a tylko moglo pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
migacz28
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 22:44, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem sam wczoraj i poszło bez najmniejszego problemu
zgadzam sie rodzynem ze nie ma co czekac do maksymalnego okresu dozwolonego przebiegu , wymieniłem po 13tys choc moglem poczekac do 15tys,
pytanie ile płacicie u siebie za olej ja za Elfa 10W40 Comp.. załpaciłem 25zł/Litr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek408
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:57, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
mam kuzyna mechanika w autoryzowanym serwisie Reno i kaze mi wymieniac Elfa (syntetyk - na takim jezdze) do 20 tys.
Dobry olej spokojnie tyle wytrzymuje, nie traci koloru, jest nadal jasny, jak na tyle przejechanych km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b.tomek
Boss Regionalny woj. Podlaskie
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: Czw 22:59, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
właśnie wymieniłem dziś olej (elf competition 10w-40). Wraz z wymianą filtra weszło 4l i poziom jest w połowie poziomu na miarce. Za olej płaciłem ok 105pln za 4 l. Widziałem w gazetce Makro,że ma być 4l chyba za ok 93 pln
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
funds
Boss Regionalny woj. Łódzkie
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23:05, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
bez sensu jest wymieniac jakis drogi i dobry olej np. syntetyk co 15-20km tys. ludzie mysla ze jak kupia syntetyk to moga jezdzic do 15-20 tys. najlepiej jest kupic polsyntetyk troszke tanszy i wymienic sobie po ok. 10 tys. max i jest napewno wtedy lepiej dla silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bialy009
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: Czw 23:14, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
OK wiem już mniej więcej po jakim czasie wymianiać olej, ale teraz powiedźcie mi jaki olej mam wybrać bo już zgłupiałem. Mam zrobione 230 000 km. do tej pory był lany CASTROL GTX MAGNATEC 5W40 ale uważam że po takim przebiegu powinno przejść się już na PÓŁSYNTETYCZNY, ale teraz nie mogę się zdecydować na markę? Pozostać przy Castrolu ? Może jakiś MOBIL1 lub ELF tak jak większość użytkowników go używa? Czekam na dalsze porady i dzięki za dotychczasowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
funds
Boss Regionalny woj. Łódzkie
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23:20, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
jak chcesz zmienic olej to raczej wybierz Elfa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arekr
Boss Regionalny woj. Śląskie
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 23:37, 06 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam ja po pierwszej zmianie oleju (czyli jakieś 9 lat temu) wlałem MOBIL 1 5W50 i na takim jeżdże do dnia dzisiejszego i zmieniam go co 10tyś mam przejechane 135tyś gdy byłem u mechanika na regulację zaworów (regulacja była zbędna wszystko było ok tak powiedział mechanik) usłyszałem od niego że silnik w środku wygląda jak nowy zero zużycia wiec zmieniać oleju nie będę.
Jeżeli używasz cały czas full syntetyk to używaj go dalej bez obaw takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pilar
Moderator
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 7:39, 07 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Arekr napisał: | Witam ja po pierwszej zmianie oleju (czyli jakieś 9 lat temu) wlałem MOBIL 1 5W50 i na takim jeżdże do dnia dzisiejszego i zmieniam go co 10tyś mam przejechane 135tyś gdy byłem u mechanika na regulację zaworów (regulacja była zbędna wszystko było ok tak powiedział mechanik) usłyszałem od niego że silnik w środku wygląda jak nowy zero zużycia wiec zmieniać oleju nie będę.
Jeżeli używasz cały czas full syntetyk to używaj go dalej bez obaw takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam. |
i tu sie kolego mylisz
Produceci samochodow zalecaja zmiane klasy oleju wraz z jego wzrastajacym przebiegiem
Zobaczysz sam u siebie kiedy to przy przebiegu ponad 200tys. wlejesz syntetyka i odrazu pojawia sie wycieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|