|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacrem6207
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: Pon 15:18, 20 Mar 2006 Temat postu: jaka kupic. |
|
|
Witam wszystkich forumowiczow, mam zamiar dokonac zakupu auta marki Renault Laguna i stad moje pytanie o porade:
jaki model, jaka pojemnosc silnika, jakie sa najczestrze usterki i na co zwrocic baczna uwage podczas zakupu.
Z gory dziekuje na odpowiedzi na moje pytania.
No wlasnie "mea culpa" zapomnialem dodac ze dysponuje tylko okolo 15000 najbardziej podoba mi sie wersja "combi". Nie ukrywam ze chcialbym tez z instalacj agazowa. Jeszcze raz sorry.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jacrem6207 dnia Pon 15:37, 20 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 15:20, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim napisz jaki model ew. rocznik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 15:25, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A iwęc od początku.
Nie napisałeś jaka kwotą dysponujesz. Jeśli jest to ok. 25 tys zł to proponuje Ci rozejrzeć się za Laguną z 2000 r. kupioną w Polskim salonie. Dlaczego w Polskim salonie? Ana dlatego , że w 2000 r. w Polsce dostepne były bardzo bogato wyposazne werje Millenium które sswym poziomem wyposażenie przewyzszał auta dostepne na Zachodzie Europy.
Co do wersji to proponuję ci najbogatszą czyli RXT Millenium (ma dosłownie wszystko włacznie z auto klimą, koputerem pokładowym czy podgrzewanymi siedzeniami przednimi oraz zestawem Audio sterowanym z kierownicy).
Ta wersja występuje tez tylko z silnikiem 2.0 16V (140 KM). Silnik ten posiadał zmienne fazy rozrządu i pomimo wiekszej pojemności spala tyle samo paliwa co 1.8 16V (120 KM) - takiego sam mam .
Co do tego na co zwrócić baczna uwage to jesli chodzi o zawieszenie to należy bacznie przyjrzeć sie łacznikom stabilizatorów i elementom gumowym (nasze drogi są dla nich zabójcze ).
O takich rzeczach jak zmierzenie grubości powłaki lakierniczej nawet nie wspominam bo to rozumie sie samo przez sie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 15:28, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Stanu naszych dróg nie znozą tez dobrze sworznie wachaczy przednich i na ich stan te ż proponuję zwrócić baczna uwage.
Poza tymi rzeczami Laguna chyba nie ma słabych stron. A jesli dodatkowo zdecydujesz sie na wersje kombi (któr mi sie osobiscie bardziej podoba), co prawda jest droższa od filtbacka, otrzymasz dodatkowo przepasny bagażnik 520/1745 l i gigantyczna ładowność 745 kg!!
Pozdrawiam i życzę miłęgo poszukiwania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 20:06, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Proponuje zbadac dokladnie stan tylnej belki (szczegolnie kombi - moglo byc przeciazane) a jest to dosc droga i klopotliwa do usuniecia usterka. Z przednim zawieszeniem nie ma wiekszego problemu poza tymi lacznikami stabilizatorow - czesto padaja ale ich wymiana nie jest droga i bez wiekszego problemu mozna ja zrobic we wlasnym zakresie (nawet nie zdejmujac kola). Jesli podczas jazdy prubnej usyszysz "buczenie" lozysk i sprzedajacy powie ci ze to prawdopodobnie opony - to sprawdz to dokladnie bo sa wersje lagun w ktorych lozyska tylne wymienia sie razem z piastami - a to sporo kosztuje. Do silnikow to polecam 2.0 16V z tego co wiem nie maja wiekszych usterek jedynie odradzam "czyste" myte silniki bo moze byc z nimi cos nie tak. Jesli autko nie mialo jakiegos spotkania np. z tirem to korozja powinna trzymac sie od niego z dala - sprawdz tylne wneki kol (ranty) i ewentualnie podloge w miejscach wzmocnien (takie wypukle szyny z dziurami) bo wzdluz nich moze troche rdzewiec. Podczas jazdy zwroc uwage czy nie wyje skrzynia biegow (5 bieg) bo jest to dosc czesta przypadlosc lagun.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
migacz28
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 20:52, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
a ja polecam ci wersje 3.0 ale w maunalu , jest to jabogatsza wersja laguny po prostu cudo na kółkach i taka mozesz dostac za 25 tys za 20 tys mozesz kupic wersje z silnkiem 2.0 16V . daje ona calkiem przyzwoite wrazenia z jazdy . Zdecydowanie odradzam ci zakup 2.2 D wg mnie i nie tylko jest to najgorszy silnik w lagunach odnosnie stanu zawieszenia, blacharki, elektroniki itp nie polegaj na slowach sprzedawcy zawsze sprawdz auto przed zakupem u mechanika nie wazne ze to kosztuje , planujesz wydac kupe pieniedzy wiec te kilka stowek nie robi juz takiej roznicy , zreszta mozna dogadac sie z sprzedajacym ze jezeli po sprawdzeniu auta zdecydujesz sie na zakup to on obnizy ci o 50% wrtosci sprawdzania cene auta (ja sie tak dogadalem ) spradzalem wszystko lakier, zawieszenie , pod komputer poszedlem nawet dalej i zrobilem geometrie (to musialem pokryc sam , ale mialem znajomego kosztowalo mnie to malo) Pamietaj nie wierz sprzedawcy sprawdz wszystko dokladnie zebys pozniej nie musial placic za ukryte usterki. Kazda wykryta przez ciebie usterka nie dyskryminuje samochodu ale daje ci podstawe do ponownej negocjacji ceny Piszesz ze chcesz z gazem no jak ci sie uda to super ale jak kupisz silnik 16V to licz suie z tym ze instalacja do niego kosztuje za moj silnik w poznaniu zaspiewali mi bodajze 4.3tys
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziubek25077
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 0:22, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witaj
Czytam że dysponujesz kwotą 15000 zł więc chyba w tej cenie najrozsądniejszy wybór to rocznik 96-98 ale 2.0 8V. Mam taki silnik i jestem z niego bardzo zadowolony. Spalanie od 5.8 do 12 litrów. Zależy od ciezaru nogi. Ale 12 to musisz ciupać ponad 180 km/h lub większość po mieście. Co do usterek to tak jak Rodzyn pisał zwróć uwage na korozje podwozia przy podłużnicach i progi. U mnie troszke było zardzewiałe, w ASO zrobili mi to ZAAWOODOOWOO ale za prawie 2000 zł. Ale nie żałuje. Kasa wydana ale efekt piorunujący. Co do silnika to specjalnie nie ma sie co zepsuć, bo w silnikach 16V podobno padają oryginalne cewki zapłonowe SAGEM-a. A koszt wymiany wszystkich to ok 1200 zł. A z tego co czytałem w opiniach to silnik 2.0 8V należy do najżywotniejszych silników, i bardzo udana jednostka. No w sumie jakbym miał kupić teraz drugą LAGUNE to bym się rozglądał za 3.0 . Jak to sie mówi apetyt rośnie w miare jedzenia. Co do gazu to nic nie napisze bo nie mam i nigdy nie miałem więc nie wiem czy są z tym jakieś problemy. Ale z obseracji tak sobie myśle czy gaz się jeszcze opłaca???? No chyba że ktoś robi 30-40 tys km rocznie to napewno, ale tak:
auto pali troche więcej, przeglądy droższe, usterek też z biegiem czasu przybywa, a różnica między ceną PB a gazem już nie taka duża jak kiedyś. A jeżdżac delikatnie LAGUNA naprawde mało pali (7-8 l) Najmniej na trasie mi spaliła 5,8 l. Byłem w szoku.
Ale Twój wybór. No i jeśli chodzi o kombi to sprawdź rzeczywiście zarówno przednie jak i tylne zawieszenie bo to kosztuje.
Pozdro !!!!!!!!!!!
daj znać jak już kupisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 8:54, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A co powiesz na taką?
[link widoczny dla zalogowanych]
Nowy model i w dodatku 1999 r. no i kombi !!
Silniczek też ładny 1.8 16V (120 KM)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacrem6207
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: Wto 19:03, 21 Mar 2006 Temat postu: jaka kipuc |
|
|
hm... dzieki wszystkim za cenne rady napewno sie przydadza ja znalazlem taka,
[link widoczny dla zalogowanych]
co powiecie na ta i rocznik niezly i cena.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arekr
Boss Regionalny woj. Śląskie
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 19:42, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Musze powiedzieć że troche mi się nie podoba ten "pierwszy właściciel" ale mogę się mylić, ponieważ białe tablice weszły w 2000 roku.
A po za tym Lagunka pierwsza klasa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
b.tomek
Boss Regionalny woj. Podlaskie
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: Wto 20:34, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
to co wrzucił ci Maciej jest całkiem ciekawe, tylko homologacja na ciężarowe może zaprzeczać przebiegowi. Ta co znalazłeś też niczego sobie, no i ten przebieg jeśli oryginał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kokosz
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z okolicy :)
|
Wysłany: Śro 19:43, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Klasyczna porada - nie patrz na rocznik ale na ogólny stan, zawsze bierz majstra na miejsce.
Silniki to już inna bajka - ja osobiście cielowałbym (na obecną chwilę) w dizla; klima obowiązkowa
Jak zauważył Arek - białe tablice od maja 2000; z drugiej stronie może musiał wyrabiać nowe z niewiadomych bliżej przyczyn?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 9:30, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
W sumie ta Lagunka znaleziony przez Ciebie jest dośc ciekawa (najważniejsze to to że kupiona w Polskim salonie awięc pewnie ma udokumentowana przeszłośc) , ale ja jednak bardziej polecałbym poszykać wersji po liftingu z 98 r.
Wizualnie moze rówzni sieniewiele, ale technicznie bardzo dużo (oczywiscie na + dla ph 2). Inne są fotele ine zagłówki, inne silniki, inne systemy bezpieczenstwa. No i 2 poduchy były juz w ph 2 w standarcie + napinacze przednich pasów, oraz ABS i EBV.
Takze proponuje jeszcz eposzukac wersji po liftingu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|