|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
carver
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 15:33, 16 Lip 2006 Temat postu: instalacja sekwencyjna - czy warto ? |
|
|
Czy warto dopłacić i zainstalować w instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej . Pomijam kwestię finansową , chodzi mi jedynie o korzyści jakie wynikają z tego właśnie rodzaju instalacji - jej wyższość nad zwykłą instalacją podciśnieniową . Czy jej ewentualne zalety zrekompensują mi większy nakład finasowy ? .
Pozdrawiam i liczę na opinie w tej sprawie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Nie 15:38, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
tez mialem taki dylemat i uwazam ze do silnika F3R nie warto, w codziennym urzytkowania utrata mocy nie jest odczuwalna - za to kieszen to bardzo odczuwa, a jak potrzeba to na chwile zawsze mozna przelaczyc na benzynke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aadasiek
Klubowicz
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 11:45, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
witam po założeniu u siebie instalki gazowej a założyłem zwykłą natknołem się na Lale sprowadzoną z Holandii która była już wyposażona w sekwencje i powiem wam że aż takiej różnicy nie było nawet spala było takie samo także zmieniłem zakładanie sekwencji jest dobre ale gdy się ma plastikowy kolektor
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 14:46, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem zdecydowanie warto zakładać sekwencje, gdyż różnica cenowa juz jest nieznaczna (znam dobrych gazowników zakładających za ok. 3tyś PLN dobre instalki) nie trzeba niczego regulować, bawić sie z tym tylko tankować i jechać. pali ok. 5-10% więcej niż Pb, jeździ praktycznie tak samo jak na Pb.
co w zwykłych instalkach trudne do osiągnięcia.
brat założył LPG właśnie sekwencje pod koniec września 2005 do teraz zrobił 35tyś km i nie miał jeszcze absolutnie żadnego problemu. na początku jedynie na gwarancji wymieniali mu wtryskiwacz jeden bo był jakis wadliwy i nasz gaz go przypchał.
nowoczesne silniki lepiej znoszą sekwencje niż pierwsze generacje.
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pitagoras3333
Klubowicz
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: Pon 15:36, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Wyższość sekwencji nad zwykłą instalka jest bezsporna, gdyby mi jakiś gazownik założył sekwencje za 3 tyś to napewno bym się skusił , ale niestety nikt taki sie nie znalazł heh!!!
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
carver
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Pon 17:23, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 17:32, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
carver napisał: | U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ???? |
nie prawda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
carver
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Pon 17:51, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Malczyk2000 napisał: | carver napisał: | U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ???? |
nie prawda |
nie prawda cena - czy gniazda zaworowe ? pytanie o gniazda zadałem też w Twoim poście na temat LPG .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysg
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WY
|
Wysłany: Pon 18:02, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
pitagoras3333 napisał: | Wyższość sekwencji nad zwykłą instalka jest bezsporna, gdyby mi jakiś gazownik założył sekwencje za 3 tyś to napewno bym się skusił , ale niestety nikt taki sie nie znalazł heh!!!
Pozdro |
No to chyba słabo szukałeś
Ja montowałem sekwencję prawie 3 miesiące temu i zapłaciłem 3,2tys. Przejechałem 6tys km i jak do tej pory bez problemów, spalanie minimalnie większe niż na Pb (ok 2%)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pitagoras3333
Klubowicz
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: Pon 18:21, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Krzysg napisał: |
No to chyba słabo szukałeś
Ja montowałem sekwencję prawie 3 miesiące temu i zapłaciłem 3,2tys. Przejechałem 6tys km i jak do tej pory bez problemów, spalanie minimalnie większe niż na Pb (ok 2%) |
No cóż kto szuka z pewnościa nie błądzi!!!! istnieje tylko niewielkie "ale" w tym co napisałeś sekwencja która zakupiłes z pewnościa nie była na 6 garów!!! a co za tym idzie mogła kosztować 3,2 tyś
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pon 21:49, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ogólnie gaz zwiększa temp. spalania w cylindrze, bo ma ok. 118 oktanów, czyli trudno go zapalić we właściwym (wczesnym) momencie, dlatego układ zapłonowy musi sie bardziej "wysilić" żeby gaz zapalić i dlatego temp. spalania rośnie o ok. 300stopni. do tego gaz jest suchy.
z w/w powodów palą sie zawory wraz z gniazdami i ukł. zapłonowy się szybko zużywa, jeśli instalka jest źle wyregulowana.
nie wiem w sumie jak z odpornością na gaz renówek, bo nie jestem w temacie.
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 9:47, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
carver napisał: | U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ???? |
Witam ponownie,
Problem wypalania się gniazd zaworowych występuje przy najtańszych instalacjach LPG. Ale występuje tylko wtedy jeżeli takowa instalacja jest źle wyregulowana (zły skład mieszanki). Jeżeli będziesz dbał o auto i na czas przeprowadzał regulacje (także zawory) to będziesz długo się cieszył z taniej jazdy.
Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną to taki problem nie występuje ze względu na zupełnie inną konstrukcję instalacji.
A teraz z praktyki, mam F3R który ma fabryczną instalację gazową (wtrysk gazu - ale nie sekwencja). Laguna ma 132 tyś i silnik chodzi jak zegarek. Oleju nie bierze, max. 0,5-0,7 na 10 tyś km. Także jeżeli założysz sekwencję to napewno silnik na tym nie ucierpi bo są to już bardzo dobre instalacje.
Pzdr[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
carver
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Wto 16:38, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opinie , szczególnie Malczykowi - jutro zakładam sekwencję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Wto 17:20, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ja jeśli bym zakładał to tylko wtrysk.Ale narazie brykam na benzynce.Nie robie dużo bo około 15 tys km rocznie więc inwestowanie w instalację nie jest zbyt opłacalne , poza tym nie "trawię" gazu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 21:01, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Raf19 nawet przy takim przebiegu jest opłacalne:
15 tyś rocznie przy średnim zużyciu PB 9-10 litrów daje nam ok 1500 litrów paliwa.
15 tyś rocznie przy zużyciu gazu na poziomie 10-11 litrów daje ok 1600 litrów
Teraz tak
Pb 1500 litrów x 4,40 = 6,6 tyś zł
LPG 1600 litrów x 2,00 = 3,2 tyś zł
Czyli 6,6-3,2 = 3,4 tyś tyle zaoszczędzisz
Teraz odliczam dodatkowe koszty roczne tj. benzyna do odpalania+przegląd to jest 400 zł. Zostaje Ci 3 tyś. Czyli po roku instalacja Ci się zwraca w 100% a wiem że każdy kto założył LPG przejezdzał duż dużo więcej niż normalnie bo tak tanio to aż się chce jezdzić.
Tak więc nawet przy 15 tyś się opłaca.
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|