 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 11:42, 04 Maj 2006 Temat postu: info nt. instalacji LPG może się przyda |
|
|
Sporo wątpliwości i pytań odnośnie instalacji LPG jest więc pozwoliłem sobie troszke temat wam przybliżyć więc czytajcie drodzy lagunamaniacy.
Jest pięć typów instalacji gazowych LPG. Od najprostszych instalacji tradycyjnych poprzez systemy II generacji które posiadają ochronę sondy lambda i katalizatora, do instalacji wtrysku gazu w fazie ciekłej. Dobór instalacji zależy od typu samochodu, oraz co najważniejsze od ilości pln-ów w portfelu.
Instalacje I generacji:
Są to najprostsze instalacje gazowe, przeważnie montowane w starszych samochodach (gaźnikowych lub wtryskowych bez sondy lambda). W przypadku gaźnika przełączenie z benzyny na gaz dokonywane jest ręcznie, w przypadku samochodów z wtryskiem benzyny automatycznie.
Instalacje II generacji
To instalacje, które montowane są w przy jedno lub wielo punktowym wtryskiu paliwa z kolektorem metalowym wyposażonym w sondę lambda oraz katalizator. Od tradycyjnych różnią się dołożeniem pełnej elektroniki sterującej wraz z silnikiem krokowym, która pobierając dane z sondy lambda steruje procesem spalania. Przełączanie z benzyny na gaz następuje automatycznie pod wpływem obrotów silnika. Zarówno w pierwszym jak też i drugim przypadku bardzo ważne jest utrzymanie układu zapłonowego silnika w nienagannym stanie w celu zapobiegnięciu strzałom i późniejszemu uszkodzeniu silnika.
Instalacje III generacji
To instalacje nowocześniejsze do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa, oraz kolektorem z tworzywa sztucznego. Gaz jest wtryskiwany za pośrednictwem dystrybutora ( silnika krokowego) bezpośrednio do kolektora ssącego.
Instalacje IV generacji
To instalacje gazowe do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa, oraz kolektorem z tworzywa sztucznego. Są to najnowocześniejsze systemy w których zastosowano wtryskiwacze gazowe. Każdy wtryskiwacz obsługuje wyłącznie jeden cylinder przez co jazda na gazie nie różni się niczym od jazdy na benzynie. W systemach tych nie występuje ryzyko cofnięcia płomienia tzw. strzałów które mogą rozwalić kolektor (plastikowy)
Instalacje V generacji:
To instalacje wtrysku gazu w fazie ciekłej - ale kosztują kupę kasy więc mało kto je zakłada. No chyba że ma coś nowego typu rocznik 2005 więc ma gruby portfel. Ale skoro ma gruby portfel to nie zakłada LPG - logiczne.
Niestety ale często ludzie chcąc zaoszczędzić przysłowiowe parę złotych montują instalacje nie adekwatne do danego samochodu i potem piszą i płaczą po forach i wszedzie gadają że instalcje LPG niszczą silniki i są przyczyną ciągłych problemów - ale sami sie o to proszą.
Tak więc generalnie im wyższej generacji jest instalka to jest lepsza.
Czyli jeżeli chodzi o różnice w spalniu czy osiągach to takowe występują tzn. przy instalce generacji np. II spalanie będzie większe a osiągi wyczówalnie słabsze. Natomiast przy instalce IV generacji spalanie będzie niższe a osiągi lepsze w stasunku do instalki generacji II. Wynika to z tego iż są to technicznie inne instalacje.
Teraz co nieco o montażu:
Więc gościo (firma) która nam montuje instalację LPG nie działa charytatywnie więc kombinuje jak tu zrobić żeby zarobić jak najwiecej czyli najprościej jest zaoszczędzic na elementach instalki. Z tego co wiem to przy instalkach II generacji bardzo często występują mixy typu inny reduktor inna elektronika inny wielozawór. Na początku autko śmiga ale z upływem czasu takie elementy trudno razem zestroić i autko już nie jezdzi dobrze. I nie jest tu winna instalacja tylko oczywiście zakład który zdarł z nas kasę i się cieszy a my mamy problemy. Polak potrafi. Tak więc Panowie zanim założycie instalację to sprawdźcie co to za zakład i jaka to dokładnie instalacja. I tu nie kierujcie się tylko i wyłącznie ceną (wiem wiem łatwo powiedzieć - większość ludzi zakłada tam gdzie taniej ale różnica 100-200 zł jest nie warta tego żeby wepchać się w kłopoty). I napewno można znaleźć w okolicy renowmowany zakład który cieszy się dobrą opinią i tam założyć nasz dopalacz.
Teraz co nieco o eksploatacji:
jeżeli będziemy prawidłowo ekspolataować samochód to długo będziemy się cieszyć z korzyści jakie przynosi dopalacz w stylu LPG
Więc tak najważniejsze to cewka, kopułka, palec rozdzielacza świece i przewody wysokiego napięcia muszą być w dobrym stanie i nie oznacza to wcale że co 10 tyś trzeba je wymieniać. Najważniejsze aby układ zapłonowy dział sprawnie bo jest on tzw. pietą Achillesa w instalacji LPG.
Dalej jest prawidłowe serwisowanie instalacji gazowej i wymiana filtrów (elektrozaworu gazowego lub filtra fazy lotnej) na czas a nie jezdzenie dopóki zaczną sie problemy. Poszczególni producenci instalek podają w instrucjach co ile wymieniać i uwieżcie mi wcale nie jest to tak czesto.
I co najważniejsze to odpalanie samochodu na benzynie i dopiero, gdy silnik się zagrzeje przełączenie na gaz
Na koniec stwierdzenie za które mnie pewnie zjedziecie - a już napewno zjadą mnie osoby które nie mają LPG w swoich lagunkach. Tak więc w żadnym przypadku instalacja gazowa nie przyczynia się do skrócenia życia silnika pod warunkiem że o nią dbamy i regularnie serwisujemy - tak wypowiadają się specjaliści nie tylko od LPG.
ufff, będzie bo sie rozpisałem. Powyższy tekst powstał na podstawie informacji które uzyskałem od znajomego dobrego gazownika.
Aha ja mam w lagunie instalkę generacji IV i jest super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
carver
Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Pon 17:49, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Pytanie do Malczyka : podobno silnik F3R ma gniazda zaworowe żle znoszące LPG - niezależnie od instalacji / wyższa temperatura spalania mieszanki / czy to prawda ? bo ta opinia trochę ostudziła moją chęć założenia sekwencyjnej instalacji LPG . Wiedziałem , że zbyt uboga mieszanka przyczynia się do wypalania gniazd zaworowych stąd konieczność regulacji - a jak to jest z F3R ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pitagoras3333
Klubowicz
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: Pon 18:12, 17 Lip 2006 Temat postu: Re: info nt. instalacji LPG może się przyda |
|
|
Malczyk2000 napisał: |
jeżeli będziemy prawidłowo ekspolataować samochód to długo będziemy się cieszyć z korzyści jakie przynosi dopalacz w stylu LPG
Więc tak najważniejsze to cewka, kopułka, palec rozdzielacza świece i przewody wysokiego napięcia muszą być w dobrym stanie i nie oznacza to wcale że co 10 tyś trzeba je wymieniać. Najważniejsze aby układ zapłonowy dział sprawnie bo jest on tzw. pietą Achillesa w instalacji LPG.
Dalej jest prawidłowe serwisowanie instalacji gazowej i wymiana filtrów (elektrozaworu gazowego lub filtra fazy lotnej) na czas a nie jezdzenie dopóki zaczną sie problemy. Poszczególni producenci instalek podają w instrucjach co ile wymieniać i uwieżcie mi wcale nie jest to tak czesto.
I co najważniejsze to odpalanie samochodu na benzynie i dopiero, gdy silnik się zagrzeje przełączenie na gaz
Na koniec stwierdzenie za które mnie pewnie zjedziecie - a już napewno zjadą mnie osoby które nie mają LPG w swoich lagunkach. Tak więc w żadnym przypadku instalacja gazowa nie przyczynia się do skrócenia życia silnika pod warunkiem że o nią dbamy i regularnie serwisujemy - tak wypowiadają się specjaliści nie tylko od LPG.
|
NIC DODAĆ NIC UJĄĆ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 9:55, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
carver napisał: | Pytanie do Malczyka : podobno silnik F3R ma gniazda zaworowe żle znoszące LPG - niezależnie od instalacji / wyższa temperatura spalania mieszanki / czy to prawda ? bo ta opinia trochę ostudziła moją chęć założenia sekwencyjnej instalacji LPG . Wiedziałem , że zbyt uboga mieszanka przyczynia się do wypalania gniazd zaworowych stąd konieczność regulacji - a jak to jest z F3R ? |
Problem wypalania się gniazd zaworowych występuje przy najtańszych instalacjach LPG. Ale występuje tylko wtedy jeżeli takowa instalacja jest źle wyregulowana (zły skład mieszanki). Jeżeli będziesz dbał o auto i na czas przeprowadzał regulacje (także zawory) to będziesz długo się cieszył z taniej jazdy.
Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną to taki problem nie występuje ze względu na zupełnie inną konstrukcję instalacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|