 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin Krosno Odrz
Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: Pon 20:05, 02 Sty 2006 Temat postu: Gaz do laguny |
|
|
Planuję zamontować gaz do laguny 1.8 . Pytam czy nie zrobi się z tego taczka . Jaką instalację wybrać , ile to może -palić na gazie,bo moja na benzynie pali grubo ponad 10/100km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radek.
Klubowicz
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła
|
Wysłany: Pon 22:45, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o dynamikę to wszystko zależy od tego jaką założysz instalację. Gaz ma więcej oktanów od benzyny. Problem jest tylko w odpowiednim jego podaniu. Jeżeli założysz instalację sekwencyjną to nawet nie poczujesz różnicy, ale jak pewnie wiesz taka instalacja jest dużo droższa od zwykłej. W przypadku tej tańszej instalacji dynamika też nie spada aż tak bardzo a koszty utrzymania są o wiele niższe. Spalanie z reguły wzrasta ok. 1-2 litrów/100km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 23:25, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam.
Zgadzam sie z kolega ale decyzje musisz podjac sam i radze ja kilka razy przemyslec. Polecal bym instalacje sekwencyjna ale to spory koszt. Ja mam zamontowana zwykla mieszalnikowa i jak narazie nie jest zle. Spalanie na trasie ok. 9-11l w miescie ok.13-15. Tylko taka instalacja jest bardzo wymagajaca tzn. wszystkie podzespoly musza byc sprawne. Jesli przewody wysokiego napiecia bedo mialy przebicia grozi to strzalem w filtrze powietrza i moze go rozerwac a koszt jego jest spory. Tak samo ze swiecami musza byc na czas wymieniane i podstawa to dobre wyregulowanie instalacji a z tym moga byc problemy bo nie wszyscy "magicy" gazowi potrafia to zrobic. Powiem jeszcze ze jak wszystko jest ok. to roznica jest minimalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RNIL
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:01, 23 Lut 2006 Temat postu: Witam |
|
|
Jeśli chodzi o silnik 1,8 8V to nie ma problemu z zagazowaniem go. Ja posiadam instalację II generacji ale za to fabrycznie montowaną. Jest to holendarska instalacja firmy VIALLE. Potężny gabarytowo reduktor, oczywiście emulacja wtrysków i poziom gazu w butli na desce rozdzielczej (ten sam wskaźnik co benzyna). Wszystko chodzi elegancko, bez żadnych problemów mimo przebiegu 225 kkm. Średnie spalanie LPG wynosi 9,8 l LPG. Minimalne zużycie 7,85 l LPG (trasa Gdańsk - Rzeszów, jazda w nocy, prędkość w okolicach 90 - 100 km/h), Maksymalne 13,0 l LPG (w zimie z bardzo długimi postojami z zapalonym silnikiem żeby było ciepło). Jeśli chodzi o benzynę to nie mam pojęcia ile może jej spalić. Poza tym wykonanie jest bez zarzutów, wszystkie złącza elektryczne w standardzie Renault, rurki gazowe powpuszczane przez otwory technologiczne, pozakładane gumowe przelotki, okablowanie w fabrycznych wiązkach itd. itp. Jest tylko jedno wielkie ALE. Mianowicie chodzi o serwis. NIKT TEGO NIE CHCE SIĘ CZEPIĆ !!! Jak mi coś szlag trafi to chyba będę musiał przerabiać na jakąś włoską instalację. Co do dynamiki i kultury pracy to powiem szczerze, że nie widzę różnicy.
Jeżeli jednak masz silnik 16 V to niestety pozostaje sekwencja ze względu na plastikowy kolektor dolotowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariopoz
Klubowicz
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:38, 24 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
W mojej lagunce (1,8 16V), założyłem instalację sekwencyjną - rewelacja. Zbiornik schowałem w koło a zawór tankujący zmieścił sie przy wlewie paliwa, tak że na zewnątrz ani śladu po instalacji. Dynamika nie spadła praktycznie wcale a moment przełączenia z paliwa na gaz jest praktycznie niezauważalny. Gdyby nie kontrolka (która schowałem pod radiem), to bym nie wiedział że jadę na gazie - nie przesadzam. Przy sekwencji nie ma możliwości uruchomienia auta na gazie. Zawsze na początku jest paliwko i jak silnik osąga odpowiednie parametry to automatucznie włącza sie gaz - zmniejsza to jego zużycie. Oczywiście nie ma mowy o żadnych "wybuchach" co ma miejsce przy zwykłych instalacjach. Nie trzeba sie też martwić brakiem gazu podczas jazdy, gdy gaz sie skończy to samo się wszystko przełączy na paliwko (wtedy miga kontrolka i piszczy)
Spalanie wyglądało tak że na zbiorniku robiłem ponad 300 km (mówię o spokojnej jezdzie) Wychodzi słabe 10l w mieście a na trasie schodzę do 8!
Za instalację zapłaciłem 3 tys (wiem że to sporo ale jak sie sporo jezdi to stosunkowo szybko się to zwraca). Polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo
Boss Regionalny woj. Wielkopolskie
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 10:56, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ale Ci fajnie, że masz sekwencyjny gaz, troche o nim czytałem. ja mam zwykłą instalkę (taka załozył poprzeni własciciel). Nie wiem jak ona współpracuje z 16stką, ale na razie chyba jest ok. Ma wykop i nie pali super dużo.
A teraz z innej beczki - czy mając instal. gazową trzeba mieć jakąś większą gaśnicę czy cuś ? Czy wystarczy normalna kilogramowa ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arekr
Boss Regionalny woj. Śląskie
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 11:02, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Wystarczy Ci kilogramowa bo jak auto się już zapali to czy masz jedno czy trzy kilogramową nie ma znaczenia i tak nie ugasisz.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 12:25, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Ja posiadam fabryczną instalację holenderską Vialle. Jest to wtrysk gazu. Jeżeli chodzi o osiągi (2.0 8V) to praktycznie nie widzę różnicy (goniłem na LPG 195km/h bez problemu). Spalanie w mieście wynosi 11-12 litrów a na trasie 9 litrów. Fakt z serwisem instalacji holenderskich jest problem ale ja mam szczęście bo w Lublinie jest jeden zakład który takie instalacje naprawia. Wskaźnik poziomu gazu w butli działa zamiennie ze wskaźnikiem paliwa. Przejechałem nią od zakupu ok 16 tyś i jak do tej pory problemów z silnikiem czy instalacją nie miałem. Ale zgadzam się z kolegami że spalanie w zależności od instalacji będzie różne. Aha i warto wybrać naprawdę dobry zakład montujący ponieważ instalacja musi być dobrze i profesjonalnie założona żeby uniknąć w przyszłości problemów.
Pozdrawiam
Aha tu link serwisu VIALLE
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo
Boss Regionalny woj. Wielkopolskie
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:32, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
a co możecie powiedzieć o instalacjach ZAVOLI.
Malczyk--> zakładała ja firma na Firlejowskiej 32 - znasz może ? (skoro idziemy kompleksowo po lubelskich warsztatach )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darko
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: BIERUŃ
|
Wysłany: Czw 4:25, 30 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam, ja mam sekwencję chodzi bajka i nieodczuwalm różnicy przy zmianie paliwa. Tylko martwi mnie jedno-jak mi się kończy gaz niemogę mu mocniej deptać gdyż zaczyna się dusić. I w przeciwieństwie do tego co pisze Mariopoz mam wrażenie iż niechce mi się sam przełączyć na paliwo. A może mam jakiś defekt? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 9:09, 30 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Przemo napisał: | a co możecie powiedzieć o instalacjach ZAVOLI.
Malczyk--> zakładała ja firma na Firlejowskiej 32 - znasz może ? (skoro idziemy kompleksowo po lubelskich warsztatach ) |
Witam,
Akurat tego zakładu nie znam. O instalacji ZAVOLI mogę Ci napisać ponieważ moja żona ma w swoim aucie (Citroen Xsara). Otóż założyliśmy tą instalację jakieś 3 lata temu. Przejechane jakieś 30 tyś i była jedna awaria. Wysiadł automat który przełącza silnik na gaz przy 2000obr/min. Oczywiście w zakładzie bez problemu go wymienili i koszt był niski (łącznie 75 zł). Pozatym instalacja sprawuje się bez zarzutu. Raz w roku trzeba przeprowadzać regulacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arekr
Boss Regionalny woj. Śląskie
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 11:19, 30 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Darko napisał: | Witam, ja mam sekwencję chodzi bajka i nieodczuwalm różnicy przy zmianie paliwa. Tylko martwi mnie jedno-jak mi się kończy gaz niemogę mu mocniej deptać gdyż zaczyna się dusić. I w przeciwieństwie do tego co pisze Mariopoz mam wrażenie iż niechce mi się sam przełączyć na paliwo. A może mam jakiś defekt? Pozdrawiam |
Witam nie masz się czym martwić brak mocy to obiaw braku gazu a jak narazie to nie spotkałem się jeszcze z instalacją która przełańcza się z gazu na paliwo no chyba że orginalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo
Boss Regionalny woj. Wielkopolskie
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 12:25, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
podjechałem sobie dzisiaj na analizator spalin i zabrakło skali w urządzonku
tlenku węgla było ponad 10.
To moje pierwsze auto z gazem i chciałbym sie dowiedzieć co trzebaby zrobić. Czy to kwestia wyregulowania instalacji czy coś w sondzie trzeba grzebać ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Przemo dnia Sob 12:50, 01 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krisu
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:44, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Podobno taka standardowa instalacja gazowa zabiera 10-15% mocy.Ja niestety mogo to potwierdzić ale mnie gaz kosztował 1400zł.A ostanio na autostradzie i tak poleciałem 190km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemo
Boss Regionalny woj. Wielkopolskie
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:41, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Wrzucam linki (znlezione na innym forum) do skanów artykułu odnosnie jakości gazu na stacjach. jkość skanu taka sobie ale jakos da się doczytać.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|