|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
digger
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:29, 17 Kwi 2006 Temat postu: chyba slizgajace sie sprzęgło |
|
|
Witam
Posiadam Lagune 99' 1.8 16V RT Sport i niestety mam z nia lekki problem autko rozpedze do 100 wrzyce 5-ke i trzymane sa strasznie wysokie obroty 3000-3500(110km/h) kolo 4000 obr predkosc wynosi kolo 120-130 km/h nie wiem teraz czy jest to slizgajace sie sprzeglo gdyz jak na reczynym puszczam sprzegło na 1 biegu silnik widac ze sie dusi. Wogóle jak na moj gust cus slaba ta laguna jest mam ja od niedawna takze nie mam porównania jak bylo wczesniej auto ma przejechane 130kkm czy ktos moze mi powiedziec czy jet to wina sprzegla ( nadaje sie do wymiany ) czy moze cos innego
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 16:58, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba nie widze nic dziwnego w tym co piszesz
U mnie rowniez przy 100 km/h jest ok 3000 rpm a silnik mam sporo wiekszy.
Pozatym przy puszczeniu sprzegla na recznym silnik ma sie dusic i gasnac wiec tez normalne.
Slizgajace sprzeglo najlatwiej wyczuc na jedynce czy dwojce, wciskasz gas obroty leca do gory a predkosc duzo wolniej. Odczucie podobne jak przy ruszaniu z miejsca automatem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 17:31, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ja także uważam że wszystko u Ciebie Ok, u mnie przy 100 km/h mam jakieś 2700 obr. Silnik 2.0 F3R. Przy 3000 obr mam na liczniku 110 km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszGaw
Klubowicz
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 18:47, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Slizgające sprzegło najczęściej ujawnia się przy przyspieszaniu na wyższych biegach trójce, czwórce -obroty silnika rosną a auto nie przyspiesza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf19
Klubowicz
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )
|
Wysłany: Pon 19:06, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak to opisał MariuszGaw i Gelekwwa. Jak sprzegło Ci sie ślizga to jest jak w automacie.A jeżeli już naprawde jest wytarte to nie da się normalnie jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
digger
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:16, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
hm
zdziwiony jestem lekko to znaczy ze jakbym sie chcial rozpedzic do 150km/h to silnik by musial miec z 4500rpm - jezdzilem dosc dlugo escortem 96' 1.6 16v zetec i on tak nie mial kolo 100 na 5-tce trzymal 2200-2500 a jak sie rozpedzilem do 130-140 to dopiero dostawal 3000 i ponad rpm, nieraz na autostradzie mija mnie laguna ktora leci kolo 150 i nie wieze ze silnik w niej leci na 4500rpm bo bylo by to nie do wytrzymania to znaczy ze laguny sa autami do jazdy po miastach bo jakby tak przyszlo jechac autostrada gdzies dalej to albo trza sie wlec 80 km/h albo liczyc sie ze spalaniem 14l/100km !!!! jutro jade do serwisu zobaczyc co i jak, jak wróce postaram sie podzielic wrazeniami
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
merphi
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:18, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
140km/h przy 3000 rpm!!! niemozliwe. Chyba ze to byl jakis diesel.
Ja u siebie mam przy 140km/h ok 4000-4100 rpm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Malczyk2000
Boss Regionalny woj. Lubelskie
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 21:42, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
digger napisał: | hm
zdziwiony jestem lekko to znaczy ze jakbym sie chcial rozpedzic do 150km/h to silnik by musial miec z 4500rpm - jezdzilem dosc dlugo escortem 96' 1.6 16v zetec i on tak nie mial kolo 100 na 5-tce trzymal 2200-2500 a jak sie rozpedzilem do 130-140 to dopiero dostawal 3000 i ponad rpm, nieraz na autostradzie mija mnie laguna ktora leci kolo 150 i nie wieze ze silnik w niej leci na 4500rpm bo bylo by to nie do wytrzymania to znaczy ze laguny sa autami do jazdy po miastach bo jakby tak przyszlo jechac autostrada gdzies dalej to albo trza sie wlec 80 km/h albo liczyc sie ze spalaniem 14l/100km !!!! jutro jade do serwisu zobaczyc co i jak, jak wróce postaram sie podzielic wrazeniami
Pozdrawiam |
Oj kolego digger, przesadzasz. Przy 4500 nie do wytrzymania? Hm, no comment. Gwarantuję Ci że swoją latam 150-160 i jest ok. A co do Escorta - 140 km/h i 3000obr. To przy 5000 obr ten escort to się ze 230 km/h bujał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Klubowicz
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 21:46, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
u mnie przy 4000 jest ok 140-145 km/h
Wskazania mogą się różnić w zależności od rozmiaru kół i przełożeń w skrzyni biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 21:52, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ogolnie w lagunie sa stosunkowo krotkie biegi, to prawda. Ale jest niezle wyciszona wiec to nie problem. Dobra strona jest to ze jadac po trasie na 5 biegu mozna uzyskiwac naprawde dobre przyspieszenia bez redukcji i to nawet w dosyc slabych silnikach.
Jechalem kiedys 2 litrowka 115 KM z przebiegiem ponad 300 tys po trasie w 5 osob i naprawde fajnie chodzila, zero problemow z przyspieszaniem, predkosc ok 200 osiagalna bez problemu i to dosyc szybko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 22:09, 17 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No niestety Laguna ma tak wystopniowana skrzynkie biegow. Ja tez przy 100km/h mam ok 2700-2800obr/min. Jedyna zaleta takiego zestopniowania skrzyni jest to ze jadac na 5biegu 80km/h nie musimy redukaowac nizej - jest elastycznie . Nie wplywa to tez na predkosc max. bo bez wiekszych problemow mozemy latac w okolicach 200km/h (2.0 8V) . Inne samochody maja podobnie a nawet jeszcze gozej np. saab 9000 2.0L 16V z 89r ma ponad 3000obr/min przy 100km/h.
Cytat: | ...albo liczyc sie ze spalaniem 14l/100km |
nie koniecznie bo tu glowna role gra moment obrotowy silnika a dokladnie w jakim zakresie jest osiagalny i np. silnik moze mniej spalic przy 3700obr/min niz przy 1500obr/min na 5 biegu. Wszystko uzaleznione jest od rozlozenia wlasnie momentu bo kiedy silnik pracuje na optymalnych obrotach pali mniej niz "duszony" z predkoscia 70km/h w piec osob. Do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic.
Cytat: | Oj kolego digger, przesadzasz. Przy 4500 nie do wytrzymania? Hm, no comment. Gwarantuję Ci że swoją latam 150-160 i jest ok. A co do Escorta - 140 km/h i 3000obr. To przy 5000 obr ten escort to się ze 230 km/h bujał |
Malczyk to jest prawda. Mialem sam forda ale fieste i jak przesiadlem sie na Lagune sam bylem w szoku ze w lagunie obroty sa takie wysokie jadac 100km/h (na poczatku jak sie przesiadlem do lagi to jadac juz na 5 biegu z predkoscia ok.120km/h lapalem za lewarek chcac zmienic bieg bo obr. mi nie pasowaly). W fordzie sierra 2.0 8V (ohc) jest identycznie przy 100km/h na 5bieg. jest ciut ponad 2000obr/min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguna Dave
Klubowicz
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gorzow wlkp/poznan
|
Wysłany: Wto 9:03, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam po swietach, ja uwazam ze to normalne obroty Inna sprawa z ruszaniem bo ja mam 4000 przy ruszaniu ok 20-25km/h wzucam 2 i jest wporzadku ale widze ze ta predkosc spada tak od 50km/h z tygodnia na tydzie. A jak zredukuje z 5 na 4 i wyskocze z za tira i tne lewym to zaczyna sierdziec Pozdro.
P.S. Moj podpis staje sie powoli nieaktualny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Wto 9:44, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Laguna Dave napisał: | Witam po swietach, ja uwazam ze to normalne obroty Inna sprawa z ruszaniem bo ja mam 4000 przy ruszaniu ok 20-25km/h wzucam 2 i jest wporzadku ale widze ze ta predkosc spada tak od 50km/h z tygodnia na tydzie. A jak zredukuje z 5 na 4 i wyskocze z za tira i tne lewym to zaczyna sierdziec Pozdro.
P.S. Moj podpis staje sie powoli nieaktualny |
A moze to jeszcze nie sprzeglo tylko zly naciag linki - sprobuj troche przeregulowac (u mnie nie dawno tez tak sie zdarzylo - zaczynalo sie podslizgiwac ale byla to wina regulacji).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguna Dave
Klubowicz
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gorzow wlkp/poznan
|
Wysłany: Wto 9:56, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba se sam nieporadze, ale dzieki za wskazowke. A jak jest sprzeglo hydrauliczne to tez jest linka? Prosze sie niesmiac z mojego pytania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|