|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ghost
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 21:37, 26 Cze 2006 Temat postu: [2.0 IDE] nierówna praca na wolnych obrotach |
|
|
witam, mam taki mały problem, silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje tzn. wskazówka obrotomierza lekko drga tak jakby obroty spadały, a samochód stale próbuje je podciągać do normalnego poziomu (jest to kwestia 30 - 50 obr/min, takie opadanie i powrót) obiawia się to niewielkim, ale wyczówalnym i denerwującym trzesieniem samochodu, zdarza się, że obroty spadają do 500 obr/min i wracają znowu do swojego "pulsowania", dzieje się to tylko jak samochód pracuje na biegu jałowym, podczas jazdy jest ok albo te szarpania są wtedy niewyczówalne.
W serwisie już ponad 2 miesiące cudują, główkują i nie mogą tego zrobić, stale podłączają ją do komputera i coś tam regulują, ponoć wymienili czujnik ciśnienia, ale jakoś nic to nie dało...
Dodam, że auto stało jakieś 4-5 miesięcy, czy przyczyną może być filtr paliwa lub świece, może coś tam zaśniedziało podczas postoju.
acha sprawa dotyczy Laguny II z silnikiem 2.0 IDE przebieg 95.000km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szef
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 21:54, 26 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm Ja bym obstawial silniczek krokowy jesli wystepuje w twoim silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Pon 21:56, 26 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
a moze regulator biegu jalowego czyli silniczek krokowy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Pon 21:57, 26 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
heh, chyba za dlugo pisze odpowiedzi bo wchodze jest pusto klikne wyslij i okazuje sie ze juz ktos odpisal lol
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 22:09, 26 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Zacznij od najprostrzych rzeczy czyli swiece, kable wysokiego napiecia - jesli nic nie da to czyszczenie silniczka krokowego (regulatora biegu jalowego ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chris158
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 22:09, 26 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
A ja zmieniłbym serwis - na poważnie. Przez 2 miesiące to można wszystko sprawdzić. Poziom wiedzy większości mechaników pozostawia wiele do życzenia, komputer to nie dobra wróżka, która wszystko podpowie - trzeba jeszcze odrobinę pomyśleć
Do sprawdzenia silniczek krokowy, świece, przewody oraz szczelność układu dolotowego, to na początek.
PS. ja chyba też za długo piszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ghost
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Wto 0:21, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
właśnie w tym problem, też myślałem, że to silniczek krokowy ale ten silnik jest zasilany bezpośrednio (bezpośredni wtrysk) i nie występuje silnik krokowy tylko jakieś zawory sterowane elektronicznie. Spróbuje wymienić świece i filtr paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szef
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 8:04, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ghost tak mi sie zdawalo ze w tym IDE to bedzie jakis inny wynalazek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRELUB
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stegny
|
Wysłany: Wto 11:12, 27 Cze 2006 Temat postu: Re: [2.0 IDE] nierówna praca na wolnych obrotach |
|
|
Ghost napisał: | witam, mam taki mały problem, silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje tzn. wskazówka obrotomierza lekko drga tak jakby obroty spadały, a samochód stale próbuje je podciągać do normalnego poziomu (jest to kwestia 30 - 50 obr/min, takie opadanie i powrót) obiawia się to niewielkim, ale wyczówalnym i denerwującym trzesieniem samochodu, zdarza się, że obroty spadają do 500 obr/min i wracają znowu do swojego "pulsowania", dzieje się to tylko jak samochód pracuje na biegu jałowym, podczas jazdy jest ok albo te szarpania są wtedy niewyczówalne.
W serwisie już ponad 2 miesiące cudują, główkują i nie mogą tego zrobić, stale podłączają ją do komputera i coś tam regulują, ponoć wymienili czujnik ciśnienia, ale jakoś nic to nie dało...
Dodam, że auto stało jakieś 4-5 miesięcy, czy przyczyną może być filtr paliwa lub świece, może coś tam zaśniedziało podczas postoju.
acha sprawa dotyczy Laguny II z silnikiem 2.0 IDE przebieg 95.000km |
Po pierwsze mówisz IDE i wszystko jasne-same zmartwienia.
Piszesz że 2 miesiące jeździsz do serwisu (rozumiem że do autoryzowanego) ale musisz wiedzieć że ten silnik jest chyba najtrudniejszy do zdiagnozowania.
Piszesz ze wymienili Ci czujnik ciśnienia a tak wogóle to zaczyna się od wymiany regulatora paliwa na rampie wtryskowej.
Cytat: | Hmm Ja bym obstawial silniczek krokowy jesli wystepuje w twoim silniku |
Cytat: | a moze regulator biegu jalowego czyli silniczek krokowy |
Cytat: | Zacznij od najprostrzych rzeczy czyli swiece, kable wysokiego napiecia - jesli nic nie da to czyszczenie silniczka krokowego (regulatora biegu jalowego ). |
to jest silnik IDE !
Cytat: | Ghost tak mi sie zdawalo ze w tym IDE to bedzie jakis inny wynalazek |
IDE to technicznie najbardziej zawansowany silnik Renault -niestety niedopracowany stąd wycofany z produkcji.
Cytat: | właśnie w tym problem, też myślałem, że to silniczek krokowy ale ten silnik jest zasilany bezpośrednio (bezpośredni wtrysk) i nie występuje silnik krokowy tylko jakieś zawory sterowane elektronicznie. Spróbuje wymienić świece i filtr paliwa. |
Jeżeli świece to radzę kupić w ASO 35PLN/szt a filtr paliwa jeżeli Cię stać to wydatek 975PLN.
Ale możesz jeszcze podjechać również do ASO po specjalny dodatek do paliwa zalecany do IDE który czyści układ wtryskowy (pisałeś że samochód stał kilka miesięcy).
Dowiedz się odnośnie tej części którą Ci wymienili czy aby na pewno był to czujnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ghost
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Śro 17:46, 28 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
FRELUB napisał: Cytat: | Dowiedz się odnośnie tej części którą Ci wymienili czy aby na pewno był to czujnik. |
Dzisiaj znowu postawiłem auto w serwisie i pytałem co właściwie za czujnik wymienili, więc to był czujnik ciśnienia na rampie wtryskowej (komp serwisowy pokazywał błąd tego czujnika) i wymienili też świece.
Po dzisiejszej wizycie, nie wiem dokładnie co zrobili, ale coś tam było czyszczone, auto chodzi zdecydowanie lepiej jednak nie tak jak powinno. Mechanior powiedział żeby ją troche przegonić na wyższych obrotach i za dwa dni przyjechać znowu to wyczyszczą jeszcze raz i wyregulują obroty.
Cytat: | Ale możesz jeszcze podjechać również do ASO po specjalny dodatek do paliwa zalecany do IDE który czyści układ wtryskowy (pisałeś że samochód stał kilka miesięcy). | ano mają coś takiego, ale powiedzieli żeby lepiej nie lać ponoć były kłopoty z wtryskami aut do których to zalano.
Cytat: | a filtr paliwa jeżeli Cię stać to wydatek 975PLN. | o k....a, to na razie filterek sobie odpuszcze, chociaż niedługo i tak będe musiał go wymienić (przy 120.000km)
Cytat: | Piszesz że 2 miesiące jeździsz do serwisu (rozumiem że do autoryzowanego) ale musisz wiedzieć że ten silnik jest chyba najtrudniejszy do zdiagnozowania. | też tak mówią, że cięzko zdiagnozować problem i najczęściej się to odbywa za pomocą prób i błędów i to nie tylko w silnikach IDE.
Co do serwisu to są raczej w porządku, znamy się już troche od 10lat serwisuje u nich moją pierwszą Lagune i jestem raczej zadowolony, zawsze starają się jakoś pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adama35
Klubowicz
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: Śro 23:38, 28 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
A co to za filter że taki drogi to nie jest n.p. PURFLUX EP 144
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|