|
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gelekwwa
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 0:20, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Czesc.
Znajdzie sie wlacznik termiczny wentylatorow do silnika Z7X (3.0- 167KM) - wersja z climatronic? Jakie firmy i ceny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Czw 0:29, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Gelekwwa napisał: | Czesc.
Znajdzie sie wlacznik termiczny wentylatorow do silnika Z7X (3.0- 167KM) - wersja z climatronic? Jakie firmy i ceny? |
W detalu kosztuje 70 zl z groszami, nie mam z domu dostepu do rabatow ale mysle ze za jakies 45 udalo by sie go wyrwac.
A wygladalby tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
firmy EPS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pitagoras3333
Klubowicz
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: Czw 7:11, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witam!!!
Wiem że szanse raczej niewielkie, ale zapytać musze, usilnie poszukuje uszczelke pod miske olejową skrzyni ad8 006 jak byś miał cos takiego albo jakiś zamiennik to wdzięczność moja byłaby wielka.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 9:20, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ja potrzebuje cały rozrząd do Laguny 1999r. 1.8 16V
numery silnika to:
F4PA760C044612
VIN to:
VF1B5640E21174317
są to częśći tylko zamienniki, czy orginały też mogą być?
podobno w komplecie powinna być pompa wody (?) czy to jest prawda?
auto posiada klimatyzację automatyczną (podobno ma to jakies znaczenie)
potrzebuje jeszcze uszczelniacz wybieraka skrzyni.
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Horn99
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:30, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Pompa wody to chyba nie koniecznie bo nie jest napędzana paskiem rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Czw 10:48, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
pitagoras3333 napisał: | Witam!!!
Wiem że szanse raczej niewielkie, ale zapytać musze, usilnie poszukuje uszczelke pod miske olejową skrzyni ad8 006 jak byś miał cos takiego albo jakiś zamiennik to wdzięczność moja byłaby wielka.
pozdro |
ciezki temat, prawdopodobnie tylko serwis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Czw 11:01, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | ja potrzebuje cały rozrząd do Laguny 1999r. 1.8 16V
numery silnika to:
F4PA760C044612
VIN to:
VF1B5640E21174317
są to częśći tylko zamienniki, czy orginały też mogą być?
podobno w komplecie powinna być pompa wody (?) czy to jest prawda?
auto posiada klimatyzację automatyczną (podobno ma to jakies znaczenie)
potrzebuje jeszcze uszczelniacz wybieraka skrzyni.
pozdro! |
wiesz co dwie opcje sa, jeden rozrzad ma 1 rolke prowadzaca i to jest do maja 1999, a od czerwca 1999 byl z 2 rolkami prowadzacymi, niestety moj ulomny katalog pomimo pelnego VINu i nr silnika nie potrafi tego zdekodowac ;p Dam znac w piatek jak bede w pracy bo z domu mam ograniczone mozliwosci. A co do uszczelniacza to niestety
A jeszcze co do pompy to nie musisz wymieniac z rozrzadem.
Sa to tak zwane zamienniki ale pamietajcie ze przezcie renault samo sobie czesci nie produkuje, tylko robia to te same firmy ktore produkuja rowniez na rynek zamienny. A roznica jest taka ze ta sama czesc z logiem renault jest duuuzo drozsza niz np. z logiem skf
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 21:38, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
już sie dowiedziałem. pompa musi być wymieniona z rozrządem BO JEST NAPĘDZANA tym samym paskiem w tym silniku.
a pasek potrzebuje chyba z tymi dwoma rolkami (chyba był wyprodukowany po 06.1999 - nie moge teraz sprawdzić bo niemam dostępu teraz do dokumentów)
wiem, że Renault ma swoich podwykonawców, ale żeby jakaś część mogła być sygnowana logiem Renault musi przejść odpowiednią kontrolę jakości (inne nie koniecznie są w stanie ją przejść i akurat w kwestii rozrządu wolałbym na orginałach polegać.) ale sie zobaczy jeszcze.
p.s. założyłem nowy temat z pytaniem o dobre serwisy i sklepy z częściami w okolicy Chorzowa i Katowic, ale nikt nie odpisuje prawie ... może ktoś coś kojaży jednak
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Czw 22:36, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
ja tu pompy nie widze, kto Ci powiedzial ze pompa chodzi po rozrzadzie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robk141
Klubowicz
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:30, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat:
DEMONTAŻ
Ustawić pojazd na 2-kolumnowym podnośniku.
Odłączyć akumulator.
Spuścić płyn chłodzący z układu przez dolny
przewód giętki chłodnicy.
Wymontować :
- pasek rozrządu (patrz rozdział 11 "Pasek rozrządu"),
- rolkę napinacza rozrządu,
- pompę wodną.
Śruby pompy wodnej M6 1
M8 2,2
Nakrętka rolki napinacza 2,7
Te silniki mają pompe na "rozrządzie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Czw 23:42, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
A to cytat z info-techa odnosnie demontazu rozrzadu:
- Odłączyć akumulator
- Podnieść samochód
- Zdjąć prawe koło
- Zdemontować skrzydło środkowe
- Podeprzeć silnik
- Zdemontować podporę silnika
- Wyjąć pasek klinowy
- Zdjąć płyty tylnej pokrywy wałka rozrządu
- Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu
- Unieruchomić wał korbowy
- Przy pomocy przyrządu specjalnego zablokować wałki rozrządu
- Zdemontować koło pasowe wału korbowego
- Zdjąć pokrywy paska rozrządu
- Obluzować naprężacz
- Zdemontować jałowe koło pasowe
- Wymontować pasek rozrządu
[link widoczny dla zalogowanych]
silnik 1.8 16V F4P 120KM 88kW - jesli wszyscy mowimy o tym samym to nie wiem skad te rozbieznosci w informacjach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 9:15, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
dajmy temu spokój. bo info są różne. w ASO koles mi pokazał nawet tą pompę i pasek przechodził m.in. przez nią. także chyba jednak trzeba tak wynieniać :/ niestety. jak zrobie to jeszcze napisze i potwierdze.
kolega Maciej ma ten sam silnik co ja i też przy okazji rozrządu musiał wymieniać pompe.
pozdroofka!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Pią 9:28, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
No wlasnie, rozne katalogi rozne rzeczy mowia, dlatego nie trudno o babola.
Ale w renowce powinni miec racje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRELUB
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stegny
|
Wysłany: Pią 9:35, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | dajmy temu spokój. bo info są różne. w ASO koles mi pokazał nawet tą pompę i pasek przechodził m.in. przez nią. także chyba jednak trzeba tak wynieniać :/ niestety. jak zrobie to jeszcze napisze i potwierdze.
kolega Maciej ma ten sam silnik co ja i też przy okazji rozrządu musiał wymieniać pompe.
pozdroofka! |
Ten kolega z ASO to chyba był nieprzytomny albo ma bardzo płytką wiedzę.Sinik F4P ma pompę wody zewnętrzną napędzaną paskiem wielorowkowym a nie paskiem rozrządu.
Oczywiście pompę wody przy wymianie rozrządu można wymienić ale nie jest to konieczne bo potem w każdej cwili można samą pompę zmienić bez ingerencji w rozrząd.
I jeszcze jedno w tym silniku w rozrządzie są 3 rolki:1 napinacz i 2 prowadzące z czego 1 jest gładka a 2 może być karbowana bądź gładka (co widać dopiero po rozebraniu).
I żeby było jeszcze trudniej to jedna z prowadzących ma wewnętrzną średnicę 17mm bądź 10.22mm.
Życzę powodzenia w dobraniu właściwego rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Pią 10:57, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
FRELUB napisał: |
Ten kolega z ASO to chyba był nieprzytomny albo ma bardzo płytką wiedzę.Sinik F4P ma pompę wody zewnętrzną napędzaną paskiem wielorowkowym a nie paskiem rozrządu.
Oczywiście pompę wody przy wymianie rozrządu można wymienić ale nie jest to konieczne bo potem w każdej cwili można samą pompę zmienić bez ingerencji w rozrząd.
I jeszcze jedno w tym silniku w rozrządzie są 3 rolki:1 napinacz i 2 prowadzące z czego 1 jest gładka a 2 może być karbowana bądź gładka (co widać dopiero po rozebraniu).
I żeby było jeszcze trudniej to jedna z prowadzących ma wewnętrzną średnicę 17mm bądź 10.22mm.
Życzę powodzenia w dobraniu właściwego rozrządu. |
No wlasnie, moze sie mylic jeden katalog ale siedze teraz w robocie i kazde moliwe zrodlo pokazuje to samo czyli 2 prowadzace i napinacz.
Co do rolek to wedlug moich zrodel moze byc tak ze:
opcja 1:
-napinacz i 2 rolki takie same o srednicy 17
opcja 2
-napinacz i jedna rolka 17 a druga 10.22
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|