![Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna](http://img116.imageshack.us/img116/5804/logo4rd.jpg) |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yankees
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska <Chobienice>
|
Wysłany: Wto 20:15, 27 Cze 2006 Temat postu: Renault Laguna GT 2.0 turbo |
|
|
Cześć, paczcie na to: 2 litry i 205KM
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kornholio
Klubowicz
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa okolice
|
Wysłany: Wto 20:31, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
zaaaaaaaaajebista, chyba sie zakochalem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Laguna Dave
Klubowicz
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gorzow wlkp/poznan
|
Wysłany: Wto 22:20, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dziwne, cena taka sama jak za Octavie II RS... przeciez lalka jest chyba bardziej teges...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
![<font color=red>Administrator</font> <font color=red>Administrator</font>](http://www.lagunazone.fora.pl/images/smiles/icon_axe.gif)
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 22:25, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Super autko Z tego co wiem to ten sam silnik montowany jest do Megane Sport, gdzie ma 225 koni. Wystarczy zmienic oprogramowanie silnika na takie co jest własnie w tym Megane i mamy o 20 koni więcej Oczywiście bez jakiekolwiek zagrożeń dla silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:27, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Trzeba by zobaczyć wykresy mocy i momentu dla tych 225 KM, bo może się okazać że są tak różne od tych z wersji "205", że warto by zmienić przełożenia w skrzyni. A tego się już softem nie zrobi.
Mi tam wystarczy 2.0T w podstawowej wersji 170 KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej
Klubowicz
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 16:16, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jak narazie tylko siedziałem w takiej Ladze 2.0 Turbo
Jeździł nią natomiast mój kumpel z Renault i .... do tej pory chłopak przezywa jakiego to ma kopa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Wto 17:49, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
no troszke dłubnąć program, dolot z intercoolerem, może wydech i z 250 kucy by było pewnie. silnik fajnie pewnie smiga, ale jakoś nie wierze w te 7,2 do setki (to jednak waży "troche") i ma obleśne zegary! bleee!
octaviaII RS kosztuje 108 800, ale jest o klasę niżej (to kompakt - przerośniety, ale kompakt) i jest bardziej sportowa, bo Laguna w tej wersji to dalej komfortowe auto z mocnym silnikiem, a octa już pod każdym względem jest szybka
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:27, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Dedis napisał: | ma obleśne zegary |
Słyszałem że można zamówić 2.0GT z "normalnym" wnętrzem - wiadomość z któregoś warszawskiego salonu (przez kliku pośredników) o gościu z Belgii, który chciał mieć jasną tapicerkę i zwykłą deskę, biegi itp.
A co "kompaktowości" Octavii II to można by się spierać. Jest co prawda robiona na platformie Golfa, ale to jedyny argument. Z tym że na przykład Mazda "3", Focus i Volvo S40/V50 też są robione na jednej "płycie", a nikt nie próbuje nazywać tego Volvo kompaktem. Poza tym w Octavii II naprawdę jest sporo miejsca, a tak wielkiego bagażnika ze świecą szukać nawet w autkach klasy średniej WYŻSZEJ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ghost
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Czw 9:07, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jeździłem wersją GT (poprzedni właściciel mojej Lalki kupił taką) i 2.0T(u mnie w serwisie mieli ją jako auto testowe). Lala GT ma wyraźnie lepsze osiągi od 2.0T turbina "pompuje" praktycznie od najniższych obrotów i nie trzeba jej kręcić żeby dostała mocy, ma twardsze zawieszenie, osobiście cenie sobie komfort i jak dla mnie jest ciut przy twarde, może wyda się to dziwne ale 2.0T w moim odczuciu jeździ sie zdecydowanie lepiej jest bardziej komfortowa choć słabsza mimo to pozwala od czasu do czasu poszaleć no i te w/w zegary...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:51, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
2.0GT jest biturbo, dlatego łatwiej było zorganizować ciąg od samego dołu obrotów. A ten zawias jest rzeczywiście dość twardy, zwłaszcza jeśli porównuje się go z zawieszeniem "zwykłych" Lagun. Ale jeśli ktoś wsiądzie do 2.0GT po innym autku, np. jakimś sprężysto i dość twardo zestrojonym japońcu, to może nie zauważyć różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marco
Administrator
![<font color=red>Administrator</font> <font color=red>Administrator</font>](http://www.lagunazone.fora.pl/images/smiles/icon_axe.gif)
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Czw 10:54, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Alonso napisał: | 2.0GT jest biturbo |
Tam jest chyba jedno trubo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ghost
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Czw 11:07, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
może koledze Alonso chodziło o soft turbo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 21:08, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a może o turbo o zmiennej geometrii... w rzędowej cztero - cylindrówce cieżko zastosować dwie turbiny... mało prawdopodobne, ale możliwe w seryjnym aucie (moge sie mylić ale tak mi sie zdaje)
pzdr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alonso
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:47, 14 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
W 2.0GT chyba rzeczywiście jest jedna turbina, w każdym razie w sieci nic o biturbo nie znalazłem. Ale dwóch ludzi z polskiego Renault niezależnie od siebie twierdziło że jest biturbo - z tym że było to tuż przed pojawieniem się tego silnika w Polsce. Przepraszam że nie sprawdziłem tej informacji.
Turbina raczej na pewno ma zmienną geometrię, a soft turbo raczej to nie jest sądząc po osiąganej mocy.
Dwie sprężarki mogą współpracować z rzędowym silnikiem, z tym że są różne metody ich połączenia ze sobą i włączania się w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Wydaje mi się że w widlastych chyba zawsze jedno turbo obsługuje jeden rząd cylindrów - ale może się mylę. No i jeszcze kwestia rozróżnienia która z tych wersji to bi-turbo, a która twin-turbo - "twin" bardziej wygląda na identyczne turbiny, więc wersję z widlastych.
W sumie cieszę się żę w 2.0GT jest jedna turbina, bo to oznacza że 205 KM uzyskano bardziej softwarowo niż hardwarowo. Czyli że zwykłe 2.0T można w razie potrzeby podciagnąć samym softem. Ciekawe tylko czy w obu wersjach jest ta sama turbina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dedis
Klubowicz
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 21:42, 14 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
twin i bi - turbo to to samo.
oba mają dwie te same turbiny i każdy rząd cylindrów po jednej - musi być równowaga.
są układy rzędowe o dwóch turbinach ale to raczej w 6-cio cylindrówkach (BMW ma swojego disela wszechmogącego w którym dzięki dwóm różnym turbinom osiągnięto 276 KM z 3 litrów pojemności (diesel!) i zdaje sie 560Nm) do toyoty supry tunigowcy wkładają po dwie turbiny (to tez R6)
turbiny o zmiennej geometri są już w praktycznie każdym nowoczesnym doładowanym silniku (mała bądź brak turbodziury i b.dobre osiągi)
mogłem sie gdzies pomylić bo mam 12h pracy za sobą ale pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|